Vraj maju ponuky 2 let.spolocnosti. Ma niekto cely clanok? HNonline.sk - Zistenie HN: O linku Bratislava – Košice sa uchádzajú dve aerolínie
Diky. No celkom sranda, ze nenapisali, kto su tie dve let.spolocnosti, aj ked to vraj vedia. Aspon ale napisali, ze SkyAlps to nie je. Takze Wizzair skoro naisto…
Pri tom Wizzair je zaujimave aj to, ze rusi zakladnu/firmu Wizzair Abu Dhabi a od septembra presunie lietadla do Europy, takze nejake kapacity by na to mohli mat.
Zatiaľ to vyzerá, že rozširujú pôsobenie hlavne v Poľsku: Šest letadel v Katovicích, sedm v Krakově. Wizz Air pokračuje v polské expanzi - Zdopravy.cz
Je ale pravda, že práve vďaka sťahovaniu zo SAE by nemuseli mať problém rozbehnúť linku už od októbra.
Super sprava. Ale tipujem, ze to do pol roka budu musiet zmenit, lebo na ten smer BA-KE o 6:30 nikto nebude chodit. A tiez im tam chyba piatok (aj ine dni) poobede. Proste musia mat lietadlo bazovane na KSC, ktore zacne rano z KE a potom cez den moze lietat kde chce a poobede/vecer spravi BTS-KSC. Inak to obojsmerne nenaplnia.
Tak napokon na tlačovke bola zlá prezentácia, poobedné rotácie budú v pondelok a piatok
100% súhlas. Ak je to pre poslancov za účelom služobných ciest na východ, tak si to dobre naplánovali. Ale ak to malo byť pre obyvateľov východu, tak lietadlo malo parkovať v KE a aj večerné lety končiť v KE. Ak má byť gro pasažierov z východu, tak si viem predstaviť, že ráno o 6-tej odlietam, v BA som o 7mej a môžem behať po úradoch prípadne pracovať v BA a po 18tej sa vrátiť späť na východ. Takto prevádzkujú aj lety do Bruselu za prácou a funguje to. Treba si určiť priority, pre koho má byť dotovaná letecká linka. Západu SK by nevadilo cestovať na služobné cesty aj po 8-mej a končiť o 15-tej, však?
Možno kvôli hmlám to naplánovali na MD SR takto, lebo už v minulosti veľa letov pre hmlu v skorých ranných hodinách bolo v KE zrušených a nedalo sa spoliehať na takúto dopravu. Ak bola pracovná schôdzka naplánovaná na 9-tu hodinu, lebo autom cesta 4,5 hodiny, tak sa často presúvali stretnutia na 11-tu.
Úplne na začiatku to ministerstvo takto chcelo, ale zjavne narazilo na realitu - že to takto nebol ochotný odlietať nikto, resp. iba za násobne vyššiu dotáciu.
Ministerstvo ma KSC-BTS v najlepsom ako druhoradu prioritu. Zaklad je dotovat tunelarske BTS politickych trafikantov a vytvarat tam bazy atd, aby proste trafika zila. Takto mozu BTS dotovat akoze tak, ze dotuju KSC-BTS ale v zasade sa cez to zakryju naklady pre Wizzair na bazovanie 2 lietadiel v BTS, pre ktore proste nie je dopyt a zatial naplanovali minimalne 4 destinacie co nemaju sancu sa same uzivit. Spojili “prijemne s uzitocnym” :-): baza v BTS dotovana cez BTS-KSC, EU nemoze namietat, lebo to uz nikto nedokaze ustrazit, ze kolko z dotacie Wizzair realne minie na linku KSC-BTS a kolko na operaciu svojej novej velkolepej bazy na BTS.
V súčasnosti nie je pre lietadla dopyt?
Určite?
MD SR narazilo na realitu. Nikto sa na nejakú linku BA-KE nebude hrnúť. Už to napr. na zdopravy.cz bolo x krát riešené. Malo spojov, nízke využitie lietadiel, dokonca lietadlo malo čakať celý deň namiesto toho aby lietalo a zarábalo… Biznis snov… V Ryanair boli celý bez seba, kedy už bude tender…
Síce nepoznám detaily dohody s Wizz Air, ale má to svoju logiku. Z Košíc si dovezú časť ľudí na prestup plus majú pre lietadla využitie a časť skončí cestu v BA. Tie lietadla maju mať kapacitu cca 220 miest, takže MD SR muselo zrejme ustúpiť, kedy budú lietať, aby bolo možné robiť prestupy. Na oplátku má to lepšie parametre ako málo MD SR v tom tendri… častejšie spoje, väčšia kapacita, lepšie ceny.
Otázka je, dokedy to bude takto fungovať.
Co je toto za nezmyselna veta “V súčasnosti nie je pre lietadla dopyt?” Nie je dopyt po lietani za normalne ceny z BTS, lebo proste normalny dopyt je z VIE. Preto sa na BTS uzivia len lowcosty ako Ryan a teraz Wizz, a aj to len za podmienky, ze vsetko maju dotovane - preto je BTS cely cas v strate, a teraz bude este vo vacsej. Ale MD im teraz moze dat oficialnu dotaciu na linku BTS-KSC, z ktorej oni budu zivit celu bazu Wizzu, a mozno im to takto vyjde aj, ze budu na nule (teda v ciernych cislach).
Keby MD neriesilo blavocentristicku megalomaniu, kludne mohol Wizz bazovat jedno lietadlo v KSC, a to by lietalo podla toho, aky je realny dopyt (rano a vecer KSC-BTS-KSC, a medzi casom by sa mohlo tocit, ako najlepsie vychadza. Cize kludne by mohlo robit napr KSC-BTS-BCN-BTS-KSC rano, a potom KSC-BTS-PAR-BTS-KSC vecer, s tym, ze tie neslovenske letiska by sa mohli striedat ako im najlepsie vychadza), a optimalizovali by aj realnu potrebu linky KSC-BTS aj to, ze by z KSC aj BTS mohli ludia letiet priamo do tej tretej destinacie. (A to uz nehovorim o tom, ze ak by chceli aby sa to komercne uzivilo, stacilo by, aby podporili rozlet Wizzi na KSC-VIE a dotovali gratis garantovany bus VIE-Bratislava), a tam by bolo realne obsluzene aj prestupovanie (na ktore je vo VIE realny vyber) aj slusna sluzba do BA.
Ale proste ked MD chce bazu na BTS a dotovat svojich politickych trafikantov tam, tak vyjde taketo polovicate riesenie, na ktore sa budeme dalej skladat. No ale, lepsie nez nic, tak im drzim palce aby sa to chytilo.
Nepovedal by som, ze v BTS nie je dopyt. Staci sa prejst po okolitych letiskach a slovakov je pocut/vidiet vsade.
A BTS nesluzi len Bratislave a koniec, ale je tam velka spadova oblast od Brna - Ziliny - Gyor atd.
A ano mohli by bazovat aspon jedno lietadlo v KSC, je tam podla mna strasne velky potencional.
Ale uvidime, aka bude obsadenost linky, potom mozme hodnotit.
Co to znamena “v BTS nie je dopyt”? BTS je letisko, a letisko netvori dopyt.
Vo viedenskej aglomeracii, ktorej sucastou je Bratislava, je obrovsky dopyt, ale vsetok ten dopyt vie obsluzit VIE. Preto po lietani z BTS nie je ziaden iny dopyt len ten, ktory sa vytvara umelymi barierami (neexistujuca zeleznica z BA na VIE) a politickym tlakom. Za zlomok nakladov na dotovanie BTS mohla dnes byt zeleznica, ktora by za 15 min dopravila ludi z BA hlst na VIE, a nikto by po BTS ani nepachol, a KSC-VIE sa mohlo lietat aj 5x denne.
Cize neexistujuca zeleznica je umela bariera? Vies kolko by taka zeleznica stala, aby si bol z Bratislavy na VIE za 15minut? Tak par miliard. Kolko dotujeme? 1milion euro rocne?
Ja osobne s dotaciou nemam problem, aj ked by som bol radsej, keby sme mali svoje aerolinie ako takmer kazda normalna krajina v EU. Na zeleznice davame cez miliardu na dotaciach a tu je 1milion problem, aj ked to bude mat pozitivny vplyv na turizmus, ekonomiku atd.
Ked mas dobre linky, tak budes mat aj dopyt. Ja som tento rok letel viackrat len z Prahy ci Budapesti a to je moje najblizsie letisko Vieden…
DrX, osobne ak mam moznost letiet z Ba tak letim z Ba radsej ako by som sa mal trmacat do Viedne. Vieden je 45 minut cesty z Bratislavy, to je je dost na to aby ti to zneprijemnilo zivot, musis napriklad skor vstavat a pod.
Yoggi:
No, myslim, ze nikto nenastoji na tom, aby ta zeleznica bola za 15 min. Chyba menej ako 1km z Wolfsthalu do BA, nie?
No a co sa tyka dotacie, tak zacnime tym, kto zaplatil novy terminal na “narodnom striebre” za 140 mil EUR (predrazeny z planovanych 70 mil EUR, a nepotrebny pretoze este aj teraz by kapacita toho stareho postacovala).
PK1: ano, ked sa ti na to vsetci skladame, tak rad lietas z BTS. A ak by lietadla lietali rovno z tvojej garaze, lietal by si este viac, vsakze?
DrX:
Pokial viem, lietal som len nedotovanymi letmi. Napriklad Kanarske Ostrovy, kde som vyslovene volil medzi Viednou, Budapestou a Bratislavou.
Napriklad 6 rokov dozadu som letel z Bratislavy do Malagy, let plny, bolo to casovo pohodove. Toho roku som bol v Malage znova, ale z Ba uz nelietali tak som siel z Viedne, ten cas a financie naviac som citil riadne.
Mimochodom, uz znova lietaju, budu lietat do Malagy z Bratislavy.
Z wolfsthalu na letisko vlakom to trva viac ako 40minut…

