Doprastav, a.s. Bratislava je najväčšou stavebnou spoločnosťou na Slovensku, ktorá je schopná ponúknuť kompletnú realizáciu stavieb akéhokoľvek druhu. Dosiahnuté výsledky, ako aj schopnosť prispôsobovať sa súčasným požiadavkám stavebného trhu sú predpokladom na úspešné zaradenie sa spoločnosti medzi najprosperujúcejšie moderné stavebné firmy v strednej Európe.
Ponúkam linku, ale s úplne novým modernizovaným obsahom:
Táto spoločnosť je zjavne “žralokom” na Slovensku. Má povesť pomerne zlú vzhľadom na rôzne stavby, ktoré sú alebo ktoré boli problémom, ale ako keby jej sila v mnohých ukazovateľoch tento faktor úplne obchádzala.
Najväčšia stavebná spoločnosť podľa viacerých ukazovateľov:
Počet zamestnancov
Obrat/tržby
Hrubý/čistý zisk
Pre úplnosť dodám, že už viac rokov za sebou má prvenstvo na slovenskom stavebnom trhu.
Jej majetkové prepojenie na ďalšie spoločnosti je zaujímavé, ale má to jasný cieľ:
Zložitá možnosť túto firmu predať s viac ako 50% účasťou utajene niekomu inému.
Tak ako aj každé iné odvetvie. Len verejnosť nie je zvedavá na stavebný trh na Slovensku.
Prehľad mám, podobne asi ako ty, pretože sa v tejto sfére, vo vyšších pozíciách, obidvaja pohybujeme. Garantujem ti, že 90% robotníkov majetkové vzťahy s jednotlivými inými firmami nepozná, pretože ich to netrápi.
Doprastav, a.s. Bratislava je jednoznacne dobra stavebna firma. Je to inak firma, pri ktorej plati znamy vzorec, 0,60 SKK z 1,00 SKK, kde plati, ze z jednej SKK prestavanej na dialnicnej sieti na Slovensku, prestavia/dostane spolocnost Doprastav az 60 halierov.
Asi najlepsi krok spravila tato firma v r. 2000, ked kupila spolocnost Metrostav, a.s. v Cesku. Tato spolocnost je inak najvacsia stavebna firma na ceskom trhu. Doprastav zasa na slovenskom trhu.
Moze kazdy tvrdit, co chce, je to najvacsia stavebna firma, ktora je na slovenskom stavebnom trhu, ma skusenosti, investuje do svojho rozvoja a preto s nou spolupracuje napriklad rakusky Strabag. …
Okrem toho Doprastav stavia hlavne dialnice - minimum opravuje cesty, stavia v CR a stavia ine stavby.
Ked prestavia dialnice za 10 mld. SKK z 16 mld. SKK, tak je jasne aky ma podiel na tato firma na tomto trhu a ako sa to vyvija - firma si tento podiel udrzuje, aj ked oproti minulosti su tu zmeny - firma sa deli s inymi firmami - na moste Apollo alebo na Mengusovce-Janovce, alebo na nejakom useku pred Zilinou - MCE Linz, Strabag, Vahostav-SK.
Spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava úspešne opravila cesty v Žilinskom VÚC v hodnote 800 mil. SKK a ako je poznať, tak aj stavba za takmer 500 mil. SKK v Prievidzi už bola úspešne dostavaná. Toľko regióny.
Z hľadiska diaľnic má firma rozostavaných viacero diaľničných úsekov na celom území SR a na viacerých diaľniciach a rýchlostných komunikáciách.
Treba si udržať tempo. Z hľadiska zvýšenia peňazí na diaľničnú sieť tu ten predpoklad je. A z hľadiska na trhu v ČR si spoločnosti Metrostav, a.s. a Subterra udržiavajú svoje veľmi silné pozície aj naďalej a takisto je tu tento predpoklad aj na ďalšie roky.
A že Doprastav, a.s. Bratislava nestavia len diaľnice a cesty dokazuje aj fakt, že firma rekonštruuje železničnú trať a dokáže postaviť už čokoľvek, od ČOV až po parkovisko. Na slovenskom trhu nie je lepšia stavebná spoločnosť. A dokazujú to nielen výsledky hospodárenia, ale aj zamestnanosť, keď firma má najväčšiu a najsilnejšiu pozíciu na tuzemskom trhu už niekoľko rokov po sebe a tendencia tu je aj do ďalších rokov.
Doprastav, a.s. Bratislava spolu s ostatnými partnermi tvorí skupinu DDM Group, ktorá je lídrom na českom aj slovenskom stavebnom trhu s obratom na úrovni 1 mld. EUR za r. 2004.
nemyslim si, ze niekto spochybnuje firmu Doprastav, ale pravda je aj ta, ze ak chce tato firma rast financne, tak musi investovat viac do rozvoja, do zvysenia kapacit a zaroven musi spolupracovat s ostatnymi hlavnymi hracami na danom trhu.
Tato spolocnost by sa mozno mala nejako spojit s dalsou velkou zahranicnou firmou, aby sa do nej viac investovalo, hlavne do technologickeho vybavenia atd. aby si tato firma aj v ramci celej skupiny ktoru tvori udrzala 1. miesto na stavebnom trhu v SR a CR.