Ked som isiel posledne, pri HB bola tabula “Bez uhrady”, nepamatam si, kde bol tento gratis usek ukonceny. Druha cast, ktora sa zacina za ZH myslim takouto tabulou oznacena nie je, takze znamku mat musis.
Nejsem ochoten, myslim ze je to dost. Pri zvyseni ceny znamky, prip. se zavedenim myta pod 3,5t konecne na Slovensko zacneme pravidelne jezdit autovlakem
Dnes som počul že za dlhodobé parkovanie v parkovaciom dome na sídlisku na kraji Prahy chcú 900 Kč za mesiac. Samé paneláky tam sú, ľudia s nižšími príjmami. Parkovisko je poloprázdne ale mnohí tam parkujú…
900 Kč / 1100 Sk za rok je naozaj čiastka, ktorá sa dá bez väčších problémov uniesť. Keď už niekto má auto, je to už tak či tak veľká investícia a riadny žrút peňazí, tých 900 Kč za rok sa dá ušetriť miernejšim sposobom jazdy na cestach, keď už to niekomu príde veľa…
Cena diaľničnej známky by sa mala meniť spolu s tým, aká je inflácia v krajine a aký je rozvoj diaľničnej siete. Je správnejšie, keď štát zdraží diaľničnú nálepku, než keby si mal vziať úver. Cena diaľničnej nálepky neodzrkadľuje realitu užívania diaľnice, no z ekonomických dôvodov krajiny je neprijateľná pre autá do 3,5t, aspoň zatiaľ.
Dnes je 1100 SKK a kľudne by sa mohla postupne do r. 2010 zvyšovať vždy o 150-200 SKK.
Podľa mňa sa mala zvýšiť už na tento rok o 250-400 SKK, čo by odzrkadlilo hospodársky rast (výhovorky typu: nemám na to neobstoja), infláciu (stále je dosť veľká, aj nafta išla prudko nahore, aj asfalt, aj oceľ) za obdobie, kedy sa cena nezvýšila a okrem toho by to odzrkadlilo aj novootvorené úseky v tomto roku. Podobne v ďalšom a podobne v ďalšom.
Strop prakticky neexistuje. Dokážem si predstaviť, že keď sa diaľničná sieť rozrastie každé 4 roky o cca. 90 km, tak diaľničná nálepka by mohla za tie 4 roky vzrásť o 500 SKK.
Okrem celoročnej diaľničnej nálepky by mali byť k dispozícii aj:
mesačné/30 dňové - štandard
21 dňové - prípad dovolenky, dlhšej návštevy
14 dňové - prípad dovolenky, dlhšej návštevy
10 dňové - pracovná cesta, dovolenka
7 dňové - štandard
2 dňové - príklad návštevy SR v urgentných prípadoch
1 dňové - štandard
S tým, že napríklad nie všetky druhy by boli k dispozícii úplne všade, ale len na vybranej sieti ČSPH, hraničných priechodoch (problém bude po Schenegene) a taktiež mi v SR chýba možnosť objednať si na dobierku domov po zaplatení šekom/prevodom na účet, čo je pre tých, čo často po diaľniciach nechodia.
Často sa ma ľudia pýtajú, aký by mala byť cena za 1 deň, tak asi takto: Ak je dnes celoročná nálepka 1100 SKK, tak na 1 deň by mala byť za 100 SKK.
Systém diaľničných známok je v SR dosť slabo rozvinutý a to je chyba, lebo pre osobné autá do 3,5t tu budú ešte min. 10 rokov a je dosť možné, že aj potom zostanú.
Len aby zostali, trebárs len ako alternatíva k elektronickému mýtu pre tých, čo cestujú po diaľniciach často a pravidelne. Mňa osobne by nutnosť platiť mýto bez alternatívy dosť zasiahla
Ono o to väčšinou ide, aby to cestujúcich poriadne zasiahlo. Ale má to mať aj druhý efekt: uľahčiť cestovanie po vedľajších cestách. Musím použiť príklad Chorvátska: cez letnú sezónu to využívajú aj Chorváti, aj turisti. Jednoducho keď má Slovák náklady na dovolenku v rámci celej rodiny napr. 40 tis. SKK, tak už mu nerobí problém zahrnúť si do toho aj 1500 SKK za diaľnicu v Chorvátsku hlavne keď vie, že naozaj tá cesta nie je 18 hodín, ale len 6 - možno 8 podľa toho kedy ide a aký to má vplyv na 1/2 tunely. A v zime, keď nie je sezóna, tak sa znížia stavy na mýtniciach a väčšina Chorvátov cestuje po paralelných cestách a ceny neklesajú. A ono hlavne Slovák si rád priplatí aj preto, že už tú diaľnicu považuje za dovolenku, východnémý Nemec iné než diaľnicu ani nepozná.
Systém známok zostane alebo bude veľmi nízke mýto, ťažko naozaj hovoriť čo bude za 10-15 rokov. Ja presadzujem diaľničnú nálepku, ovplyvňujem tým aj tých vysoko kompetentných. Nemôžem teda inak, len hypoteticky opísať stav:
Len najprv musí byť adekvátna diaľničná sieť. Nie pre mýto, ale pre cenu známky. Keby sme dnes mali 400 km plnoprofilových diaľnic, 100 km plnoprofilových rýchlostných ciest a 500 km 1/2 profilových rýchlostných ciest a ešte by sme mali 120 km diaľničnej siete rozostavaných a išli by sme zavádzať elektronické mýto aj pre osobné autá do 3,5t, tak než sa zavedie hoci aj sadzba 0,5 SKK na 1 km, tak diaľničná nálepka by bola len na celý rok a to vo výške 5500 SKK. S tým, že diaľničná nálepka by neriešila tie úseky, kde by bola cena nad 1,2 mld. SKK a extra tunely dlhšie ako 4,5 km.
a) KE-PO (D1!!!) a potom cez Branisko do Tatier
alebo
b) cez jahodnu na SNV… to potom asi nejdes cez Branisko
Len ze pravdepodobne si kupujes znamku aj kvoli KE-PO…
inak uplne ti rozumiem, je strasne, ked ides len napr. do Popradu, za uplnu tragediu povazujem KE-ZV-BA, tam si kupujes znamku len kvoli 40 km useku TT-BA…
Ja som sa rozhodol toho roku bojkotovat NDS, nekupil som si rocnu znamku, ale tolko tyzdnovych, ze je to vlastne jedno…