hlavne ze ten usek D1 vedie na Morice tak moc nepomoze stale sa oplati is cez Olomouc a odtial na SK ked sa ide na Zilinu ale vseobecne na sever.
Az ked bude hotov cela D1 az po Lipniku tak budeto vyhodnejsie, hlavne ked sa zacne stavat aj R okolo Zlinu smer Puchov
Je to najstaršia diaľnica v ČR, nespĺňa bezpečnostné parametre (čo dokazujú aj nehody kvôli pripájajúcim pruhom z rôznych odpočívadiel), je preťažená v mnohých úsekoch a na mnohých úsekoch už nespĺňa ani komfortnosť a pohodlnosť jazdy kvôli pôvodnému (a ten ostal doteraz) materiálu, ide o klasické betónové panely zlepené asfaltom a len lokálne opravené asfaltovým povrchom.
Táto diaľnica už má navrhnuté rozšírenie na 6-pruhov, pred Prahou až na 8-pruhou (s tým, že tam už teraz je 6-profilový variant postavený z kvalitnej asfaltovej vrstvy). Samozrejme, podobne ako u nás, prioritou pre vládu ČR je výstavba nových úsekov a nie oprava starých. Avšak diaľnica Kúty-BA je na neporovnateĺne vyššej úrovni ako v smere na Prahu od Kútov.
ono ked teraz opravili par usekov na useku BA - kyty, tak ej to pohodova dialnica. ale zase treba povedat ze je docela “ludopradzdna”. aj ked za posledne dva roky sa premavka zvysila, ale stale neni kuty - brno - praha priebezne “nicena”/vytazena ako kuty - ba
Vyťaženosť diaľnice závisí od viacerých faktorov, ale dôležité je, že tá diaľnica je z lepšieho povrchového materiálu než Praha-Brno-Kúty. Ja som spomenul Kúty, pretože tento úsek bol postavený približne v rovnakej dobe ako Brno-Kúty.
Inak naša najvyťaženejšia diaľnica je D1 a aj tá je v lepšom stave ako Praha-Brno.
R49 se začne stavět, když to dobře půjde, okolo roku 2007. Teď se na stavbu Hulín - Fryšták vydalo územní rozhodnutí. Další výstavba bude po roce 2010.
R49 ma byt hotova uz v roce 2014, ceska a slovensky ministry dopravy spolecne s hajtmany (zupany) zlinskeho a trencianskeho kraje se tak domluvily minuly rok a snad se to dodrzi. Na 1 kus R49 od Hulina do Frystaku probehaji archeologicke prace no a samostatna vystavba zacina pristy rok. Mesto Zlin uz zacal s odkoupenim pozemku pro vystavbu dalnicniho privazece! Tento privazac se ma zacit stavet uz tento rok! Myslim si ze tak od roku 2008 by mel byt lepsi spojeni pres Zlin nes pres Olomouc protoze techdy uz bude D1 hotova az do Hulina a odtut bude tez hotova R55 az do Otrokovic-Zlina-Malenovic, cely prutah mesta Zlina az do R55 bude v te dobe vsak uz 4pruhovy takze tak… navic je ta cesta do Puchova (ktera bude pak uz napojena na hotovou dalnicu do Zilini) o moc lepsi nes ty serpentiny u Makova…
pozdrav s Valasska
Po tejto stránke, je znovu na tom ČR o 1000% lepšie. ČR sa totiž snaží verejnosti aspoň prezentovať, kam smerujú penieze dańových poplatníkov a zároveň takýmito vizualizáciami vzdelávajú verejnosť.
Tu musím plne súhlasiť. Tie vizualizácie slúžia zároveň na bližšie priblíženie predstavy tým obyvateľom, ktorých sa výstavba aj dotýka. Možno by sa v PB inak stavali k dialnici, keby mali možnosť vidieť estakádu ponad mesto aj keď len v predstavách. Takto sa nielen RSD v ČR snaží o prezentovanie stavieb a myslím, že sú o riadny krok vpredu oproti našej NDS. Dúfajme len, že podobných vecí sa niekedy dočkáme aj u nás, až sa vôbec dočkáme.
Stránska ŘSD je celkovo lepšia než naša stránka SSC, aj keď teraz pribudlo niekoľko dokumentov na SSC, ešte však záleží aj od tempa modernizácie stránky NDS, pretože tá je úplným výsmechom, zatiaľ.
V ČR treba čo najrýchlejšie opraviť diaľnicu D1. A postupne ju na celom úseku rozšíriť na 3+3 pruhy, výhľadovo pred Prahou na 4+4 pruhy. Okrem toho treba urýchlene riešiť nevyhovujúce pripájacie pruhy, …
Aj keď asi nebude dostatok finančných zdrojov a doterajšia štúdia hovorí o tom, že min. náklady by boli 11 mld. CZK, tak podľa mňa by sa teraz tá suma dokázala vyčleniť a postupne rozložiť na 2-3 roky, keďže sa bude dávať v ČR enormné množstvo financií na diaľničnú a vôbec celú cestnú sieť.
Diaľnica D1 je v ČR najpotrebnejšou zo všetkých a opraviť ju treba. Okrem toho, ak by sa kompletne celá rozšírila nebolo by potrebné stavať v najbližšom období paralelnú rýchlostnú cestu.