V súvislosti s výstavbou diaľnic je často spomínaný tretí sektor a jeho aktivisti. V SME sú napr. dlhé roky jednostranne bez protinázoru uverejňované články MUDr. Mesíka, ktoého názory sú vzdávané za názor celého tretieho sektoru. Preto som otvoril túto tému.
ja mam na treti sektoro vo vseobecnosti svoj nazor. ale povedal by som to asi takto.
90% ludi v takzvanom “tretom sektore” su darmozraci, ktori kritizuju vzdy toho koho sa im hodi a obycajne na zaklade toho kto druhy im da peniaze na to kritizovanie
pekny priklad greenpeace. kedysi vazne zasluzna organizacia, teraz prachsprosta lobisticka skupina.
ked sa stavalo napriklad gabcikovo tak organizovali demostracie, priputanie retazami. ale to ze sa v ten isty cas stavala priamo v meste vieden velka priehrada freundenau uz bolo akosi nepovsimnute… pritom to vsetko organizovala rakuska pobocka greenpeace
je to sice OT, ale najlepsie to vyjadruje ponimanie tretieho sektora
Neda sa zovseobecnit, osobne som spolupracoval aj s tretim sektorom pocas VS a mozem povedat ze casto maju lepsie info, ziskavaju granty na projekty kym stat a jeho odbornici len pozieraju peniaze danovych poplatnikov.
Tusim niekde v LV okrese nasli tieto organizacie niekolkonasobne viac divokych skladok nebezpecneho odpadu z byvalych JRD ako “evidovali” urady (ktore su btw. za to plateny) a snazia sa zohnat peniaze na likvidaciu. Ich vsak zato neplati stat na rozdiel od uradov.
A predtym ako sa neozval 3 sektor sa npr. boli hlasy o zastavenie vystavby R1…(vid pripomienkove konanie)
inak diki za dokement, je tam aspon pekne vidno ze aj tato vlada si to v roku 2000 pekne naplanovala ale skutek utek. neni rozostavanych a ukoncineych ani polovicka cielov co v tej sprave mali
a skoda ze sa nepristupilo aj na alternativu vtedajsej D18 terajsej D3 na trasovani cez oscadnicu …
to iste skoda ze sa nezachovala D65 ako dialnice a skoncila len ako R1 .., ale aspon sa stavia to je fakt
Ja som sa pôvodne nechcel k tejto téme vôbec vyjadriť, ale niekoľko viet si dovolím napísať aj ja.
Tretí sektor na Slovensku pôsobí vždy len v rámci toho, aby bol proti niečomu a je jedno proti čomu. No najčastejšie je to proti aktuálnej výstavbe diaľničnej siete, kde tzv. Tretí sektor, ktorý zastupoval aj MUDr. Mesík sa snažil dokázať, že najlepší spôsob ako spojiť západnú a východnú časť SR bude, ak sa bude realizovať spojenie BA-TT-NR-BB-RK-PP-LE-PO-KE-MI-UA, kde išlo predovšetkým o to ako obísť región PN-NM-TN-ZA-MT a bolo to zdôvodňované rôznymi prepočtami, že to bude drahšie spojenie atď, avšak tu si treba uvedomiť, že nikto to v tej nespochybňoval, t.j. všetci, ktorí trasovali D1 vedeli, že to bude drahšie ako trasa navrhovaná Tretím sektorom.
Určite sú aj v Treťom sektore schopní ľudia, ale reálne nie je táto “organizácia” nijako podporovaná ani politicky a ide najmä o to, že MUDr. Mesík sa snažil len o to, aby BB bola hlavným mestom SR, no reálne on sám v podstate nič nedokázal, preto je tam, kde je (myslím teraz Tretí sektor) a nemá de facto žiaden reálny vplyv na Slovensku.
Pozor Caesar, popri vstkych vyhlaseniach Mesika som cital aj nieco v zmysle “ako to ma byt” a tam bola ako priorita R1 (pricom nespominal ani obchvat NR ani BB ) ale Malantu-HB a pohronie, obchvaty R2 a D1 po ZA. Cize ziadne drasticke odpisovanie povazia. A vlastne na dalsie roky ani nic ine velmi nebude…kym v 2001 vznikol novy projekt, ktory v podstate skrachoval…tak kto bol blizsie v roku 2001 k dnesnej realite Donovaly mali byt “ulohou na dalsie roky”. Silne vystupoval len proti D3 a D1 ZA-RK, a povedzme si uprimne len zo statnych zdrojov sa to jednoducho postavit neda ani do 2015… v tom case este nik nehovoril o sukromnom investorovi a nebolo ani jasne co pride z EU kasy…hm
dovolím si ťa požiadať, aby si ma neoslovoval spôsobom “Pozor, Caesar, …”, pretože je to max. neslušné a okrem toho je to arogantný spôsob jednania so mnou. Dá sa napísať napr. “Caesar, dovolím si ťa upozorniť, že …”.
Ja som presne vedel, že keď tu napíšem príspevok, tak sem feroslav, ty alebo kaviarista niečo na mňa okamžite “hodíte”. A preto som písal ešte veľmi opatrne a výstižne, podľa mňa. A všetko, čo som napísal je pravda. Treba pozornejšie čítať.
Je vidieť, že sa zastávaš p. Mesíka, ale zase netreba až tak agresívne pristupovať k jeho kritikom.
“Popri všetkých vyhláseniach” … devil, veď práve to, že on hlásal 99% vždy o “odpísaní Považia”, tak aspoň nezávadzaj.
Okrem toho, ja som nikde vo svojom príspevku nepísal o obchvatoch NR a BB, takže sa nauč čítať, lebo toto s tým tvojím je trápne.
“Drastické odpísanie Považia” … tak teraz je “drasticky odpísaná BB” a ja pochádam od BB, takže niečo o tom, čo je R1 a MUDr. Mesík ešte viem, devil.
Ja som stavbár a ja som ten posledný, kto ti tu bude “niečo hovoriť” a naviac, do r. 2015 sa nepostaví ani RC R3. A zo štátnych zdrojov by sa Donovaly stavali 5 rokov. Naviac, ja som svoj postoj už zaujal vo viacerých témach v tomto fóre.
Dodatok: Téma Donovaly je inde, takže na mňa v tejto oblasti na tento príspevok nereaguj.
Dostavať D3 v parametroch RC, podobne ako to robia Poliaci.
Zrýchliť výstavbu R1.
Začať výstavbu R4 KE-Milhosť.
Ale nie som politik a osobne si myslím, že je potrebné riešiť spojenie SR od západu po východ. A takisto si myslím, že úseky medzi ZA a RK nemôžu ostať len v takom štádiu v akom sú, potrebujú min. RC.
v dnesnom stadiu rozpracovanosti (majetkove vysporiadanie, EIA) a rozostavanosti bude D1 v KE skor ako R1/R2 aj keby sa napredovalo tak rychlo ako rychlo sa len da.
Tá moja varianta je písaná so zámerom: lepšie rozdeliť finančné prostriedky tohto štátu pre celú SR s tým, že nerieši spojenie západu a východu SR, rieši všetko, len to nie.
Na Slovensku kvalitný tretí sektor nie je. Pretože ak niekto považuje za tretí sektor ľudí ako Mesík, Smatana, Dunaj, tak “s pánom bohom 3. sektor”. To už potom tá babka je na tom lepšie.
Smatana a Dunaj - PB - hroza. A k PB sa tu vyjadrovat nebudem.
Mesik - tak na toho ja mam svoj nazor a nie je pozitivny.
sektor: Je velmi dolezity v kazdom state, v kazdej krajine. Na Slovensku ho ale ludia typu Mesik podla mna stavaju do negativnej roviny a robia z neho prilis kontroverznu “organizaciu ludi”, pricom to ale nie je pravda.
nie, ziar nad hronom, sa pred 50timi rokmi (teda pred komunistami ) volal svaty kriz. a tato organizacia svatokrizsky spolok zablokoval vlastne vystavbu R1 na useku zarnovice - sasovske podhradie
To, že na tomto úseku R1 bude zdržanie je na zlosť. Ja sa pýtam, čo sú to ale za ľudia v štátnych úradoch, že si takto odfláknu svoje povinnosti a bohorovne kašlú na verejnosť? To, že im to niekto pripomenul,je len následok, nie príčina. Štát je prvý kto má dodržiavať zákon, to je alfa a omega. Štát je tu pre občana a nie naopak. Arogancia úradníkov ale dokazuje, že to tak nie je.
Skutočne na R1 zlyhal štát, lebo nedodržal zákon. Nič viac za tým nie je, súd dal za pravdu ľuďom podľa zákona. Je to na zlosť a môže s tým nesúhlasiť aj celé Slovensko, aj všetci starostovia, ale nič sa nedá spraviť s tým, že úradníci zlyhali a zabudli informovať občanov.
Je tiez uz otazka vo svete, ci to je vobec mozne, aby takto NDS, a.s. zlyhala - ved postup je stale ten isty de facto - a R1 je prioritou, ktoru podporuje aj EU.