Diaľnice a infraštruktúra Maďarska: Aktuálne novinky, ceny e‑matric, výstavba diaľnic a dôležité informácie pre motoristov. Kompletný prehľad maďarských ciest.
Úvod a účel témy: Cestná infraštruktúra Maďarska
Diskusia sa zameriava na maďarský diaľničný systém, elektronické mýto (e‑matrica) pre osobné autá, a HU‑GO mýto pre nákladné vozidlá. Prinesie praktické rady a prehľad pre cestovateľov, profesionálov i bežných vodičov jazdiacich cez krajinu.
Prehľad aktuálne prevádzkovaných diaľnic
Na základe oficiálnych údajov sú plne sprevádzkované diaľnice:
Systém HU‑GO je povinný pre vozidlá nad 3,5 t. Platí sa buď cez OBU (palubný box) alebo cez predplatené úseky. Spoplatnené sú diaľnice, rýchlostné a vybrané úseky ciest I. triedy.
Frekventované otázky a diskusné témy
Bežne preberané témy zahŕňajú:
Ako presne funguje tolerančné 60‑minútové okno pri kúpe e‑matric?
Ako reklamovať nesprávne zakúpenú kategóriu (napr. D1 vs D2)?
Dá sa uplatniť zľava podľa emisnej triedy CO₂?
Patrí príves k vozidlu do kategórie D1, D2 alebo U?
Ako ovplyvnia diaľnice s AI-monitoringom (napr. úseky M0–M7) tranzit a dopravnú kapacitu?
Zapojte sa do diskusie o maďarských cestách!
Podeľte sa o:
skúsenosti s e‑matricami alebo HU‑GO systémom
fotografie nových diaľničných úsekov (napr. M35, M43)
tipy k navigácii, značeniu alebo mýtnym problémom
Príspevky prispievajú k lepšej orientácii vodičov na trase.
Predsa len, stavajú na nížinách, oni ani hory nemajú, oni majú niekoľko kopcov na severe svojej krajiny a to je všetko, to sa im to potom ľahko stavia.
Aj keď tiež majú aj niektoré náročné úseky, keď stavajú ponad rieky či rašeliniská.
Ale zase napríklad PPP v Maďarsku nebolo dobre spravené. Diaľnica síce stála, ale bolo na nej veľmi vysoké mýto, takže štát tú diaľnicu M5 musel odkúpiť a vlastne prerobil. Je to zaujímavé, že Maďarsko má málo peňazí aj na výstavbu na nížinách.
Je pravdou, že Maďarsko v rámci ukazovateľov ako sú počet obyvateľov, dlh, HDP, … dáva na výstavbu diaľničnej siete a modernizáciu cestnej siete stále menej finančných prostriedkov ako SR.
Ale v rámci toho, že Maďarsko podporuje viacerými spôsobmi výstavbu diaľničnej siete, tak stavia rýchlejšie než SR, aj keď stále dosť pomaly.
Ten plán, ktorý Maďarsko má na r. 2010-15 je dosť reálny, ale splní len málo z toho, čo požaduje EÚ, takže AV, má(š) pravdu, že ten plán je málo ambiciózny.
SR a ČR majú ambiciózne plány, no reálne sa dá hodnotiť v r. 2010, či je aj reálne ich plnenie.
Hornatosť, geológia územia, počet sídiel podľa veľkosti, parita kúpnej sily, ceny stavebných materiálov, podpora štátu stavebníctvu a extra diaľničnej výstavbe, … toto všetko a ešte ďalšie parametre k tomu všetkému patria.
Ale aj tak je dôležité, devil, že ty si si nie istý.
ak som správne pochopil, tak tu predsa nik nekritizuje pomalú diaľničnú výstavbu v Maďarsku, len sa poukazuje na to, že v rámci porovnaní viacerých ukazovateľov stavia Maďarsko pomalšie než SR alebo ČR, čo je naviac pravda.
V rámci obchvatu okolo Budapešti či napojenia RK od Miskolca po hranice so SR v Milhosti sú to len potvrdzujúce ukazovatele.
Maďarsko stavia, ale výrazne pomalšie než SR v rámci daných ukazovateľov. Keby Maďarsko investovalo toľko čo ČR, tak stavia mimoriadne rýchlo. Maďarsko neprikladá diaľniciam príliš veľký význam a stavia naviac príliš “centralisticky”, čo tiež nie je správne.
Maďarsko stavia rýchlejšie v absolútnom vyjadrení, ale to je všetko. To je ako napísať, že SR postaví 20 km ročne a USA 100 km ročne, … na toto ja nemám trpezlivosť ti teraz vysvetľovať, že USA sú na tom horšie než tá SR.
Ok, mna prave zaujima absolutne vyjadrenie, a prepocet max. na pocet obyv alebo rozlohu. HDP, podpora stavebnictva je uz pre laickeho uzivatela ciest irelevantne. To je moj pohlad a pohlad vacsiny soferov.
preco by mi malo byt jedno. nazor som ti nespochybnil, len niektore kriteria su pritiahnute za vlasy. ak 5 milionova krajina odovzda 10-20 km/rok a 10 milionova takmer 100, tak kto stavia rychlejsie? skladba hdp atd su veci ktorymi to mozeme len zamotat.