D4 všeobecne

Na priebeh tohto úseku diaľnice (v prípade NO rýchlostnej cesty) sú vypracované štúdie v 3 variantoch:

Trasa Jarovce (D2) - Rusovský most - BA-Ketelec (R7) - Rovinka (I/63/R7) je rovnaká pre všetky varianty. Rozdiel je iba v stavebnom prevedení križovatiek BA-Ketelec a Rovinka, ktoré závisejú na križovaní R7 s D4. Medzi križovatkami Ketelec a Rovinka je plánované veľké obojstranné odpočívadlo Rovinka.

V1 - oranžový
Trasa sa oddeľuje od spoločnej trasy 2 - 3 km za križovatkou Rovinka. NO smeruje smerom na sever, D4 na severo východ. Východne obchádza obec Most pri Bratislave, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/572. Ďalej pokračuje východne od obce Malinovo a západne od obce Nová Dedinka kde je plámnovaná rovnomenná križovatka s III/5722. D4 končí na D1 križovatkou Bernolákovo. V tomto variante je výhľadovo plánované aj pokračovanie rýchlostnej cesty smerom na S a SZ ako privádzač Pezinok.

V2 - modrý
Trasa sa oddeľuje od spoločnej trasy 2 - 3 km za križovatkou Rovinka. NO smeruje smerom na sever, D4 na východ. Z východu obchádza obec Tomášov kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/510. Mostom prechádza cez Malý Dunaj medzi obcami Vlky a Hrubý Šúr. Západne obchádza obec Kráľova pri Senci, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s I/62. V k.ú. Čataj pred odpočívadlom je plánovaná diaľničná križovatka Čataj s D1.

V3 - červený
Od križovatky Rovinka D4 pokračuje v trase NO až po križovatku s D1 odkiaľ začína samotný NO ako rýchlostná cesta. Trasa D4 výchdne obchádza Podunajské Biskupice a stáča sa na sever v trase NO, tak ako je NO navrhnutý v územnom pláne hl. mesta BA. Západne obchádza obec Most pri Bratislave, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/572. Trasa pokračuje na sever a mostom prekonáva Malý Dunaj. Hneď za mostom diaľnica klesá čiastočne do zárezu, kde sa má vybudovať tzv. prekrytá vaňa (hĺbený tunel) o dĺžke cca 800m. D4 východne obchádza Letisko M.R. Štefánika a pri obci Ivanka pri Dunaji vchádza opäť do prekrytej vane o dĺžke 400m. Tieto “umelé tunely” sa budú budovať kvôli vzletovým a pristávacím dráham letiska, lebo trasa vedie v tesnej blízkosti koncov runwayí. Obec Ivanka p/D. obchádza západne kde je plánovaná križovatka Ivanka - západ s I/61. O 1 km severne je plánovaná križovatka s D1 Ivanka - sever kde končí samotná D4, na ktorú voľne naväzuje NO, ktorý ďalej pokračuje ako rýchlostná cesta. Trasa NO sa stáča na sevorozápad. Medzi Vajnormi a Čiernou Vodou je plánovaná križovatka Čierna Voda s III/0611, ktorá však nebude budovaná ihneď s NO, ale výhľadovo podľa potrieb. Trasa NO pokračuje severozápadne k masívu Malých Karpát. V s tyku s II/502 je plánovaná križovatka BA-Rača. Tu trasa zatiaľ končí ako I. etapa NO. V Ďalšej etape hneď za križovatkou trasa vchádza do razeného tunela Malé Karpaty. Dve vetvy križovatky BA-Rača a to smery Rača - tunel a tunel Rača sa budú odpájať od NO v tunely asi 100m pred začiatkom/koncom tunela. Ďalej trasa pokračuje tunelom/tunelmi (nie je ešte určené či bude 1 alebo viac kratších, ale určite nebudú hneď budované v plnom profile) ktorý končí severovýchodne od obce Marianka. Trasa pokračuje západne až na hranice s Rakúskom. Križovatky budú s cestou I/2 BA-Záhorská Bystrica, s D2 Stupava-juh, s II/505 BA-Devínska Nová Ves.

Osobne by som bol za oranžový variant, ale magistrát BA tlačí na MDPT, aby sa budoval červený, ktorý je bližšie k mestu. Mesto a samosprávny kraj by tak ušetrili za úsek Rovinka - Ivanka-sever.

Schematické znázornenie najpravdepodobnejšieho vedenia trasy D4 a NO:
D4: motorways-exitlists.com/europe/sk/d4.htm
NO: motorways-exitlists.com/europe/sk/no.htm

Téma dodatočne premenovaná, jednotlivé úseky majú už svoje témy

inak ak si bobre pamatam tak prepojenie II/502 a D1 cez vajnory bude v buducnosti sluzit ako N0 ? a z mimourovnoveho krizenia 502/“privadzaca” na D1 pojde dalej tunel do marianky ?

osobne sa mi tiez najviac pozdava oranzovy variant. inak neviem preco mesto rozmysla tak kratkozrako. vsak ked sa postavi D4 v oranzovom variante, tak to neznamena ze mestu musi hned vtedy postaveny aj usek Rovinka - Ivanka sever. toto mi niekedy vadi, ze ako kratkozrako dokazu urady rozmyslat …

inak a ak bude cely NO od mesta, tak ten budet ak v roku 2050 :laughing:

inak kedy realne by D4 mohlo byt aspon po krizovatku rovinka ?

MH, perfektne si to tu zhrnul, info o D4 + nultom obchvate BA.
Dufam, ze tentokrat sa uz nespravi chyba ako na Mierovej-Seneckej a D4 aj nulty okruh sa bude budovat aspon ako 3+3 pruhy, D4 mozno aj 4+4. :unamused:

Osobne by som bol tiez za oranzovy variant, kedze zaroven riesi aj napojenie PK na D1 a vobec, usek D4 Rovinka-Ivanka by nebol taky vytazeny. :slight_smile:

Inak, mozno by nebolo zle premenovat dialnicu D4 po jej dobudovani na D1 a zvysnu cast D1 na D4, kedze dnesna D1 ide nezmyselne cez mesto medzi centrom a Petrzalkou… :stuck_out_tongue:

A este otazka - ten variant nulteho okruhu s viacerymi tunelmi by viedol tunelom z Race do doliny Medene Hamre a dalsim tunelom z Borinky do Marianky? A cely nulty obchvat bude financovany stat+BSK+mesto BA?

v tomto so pesimista, budeme radi ak sa to bude stavat 2+2 …

Celý NO pôjde v novej trase. Križovatka k Mäsokombinátu (Rendez) zostane tak ako je. Stávajúce kominikácie zostanú tak ako sú.

Problém je v tom, že mesto chce hneď prepojiť D4 s Račou nech to bude v akomkoľvek variante a preto lobujú za červený, lebo D4 bude financovať štát a tam by veľmi ušetrili.

O termínoch je teraz predčasné sa baviť, ale patrí to medzi priority mesta.
Úsek D4 Jarovce - Rovinka úzko súvisí aj s definitívnym určením trasy R7. Najprv musí byť určená trasa R7 kvôli križovatkám s D4. Aj tu má mesto svoje záujmy a R7 chcú trasovať západne od Slovnaftu so začiatkom pod rondlom Prístavného mosta a pokračovaním cez križovatku s D4 Ketelec ďalej na Šamorín. Iný variant je, že by R7 začínala na križ. s D4 Rovinka a od Prístavného mosta ku križ. s D4 by viedol len mestský privádzač.

Myslím si, že D4 na 4+4 pruhy je v našich podmienkach utópia. Úplne by stačilo aj 3+3, NO bude určite v konfigurácii 2+2.

D1 začína v hlavnom meste na križ. s D2. Myslím, že takto to je OK. Okrem toho by sa muselo totálne zmeniť staničenie celej D1, ktorá má mať vyše 500 km. Museli by sa meniť základné mapy diaľnice a stálo by to dosť peňazí.

Variantov tunelových riešení je viac, jeden je aj viac menej totožný s týmto návrhom.
Štát sa veľmi bráni financovaniu NO, takže to asi zostane na chrbte mesta a BSK. Ale sú tu aj iné možnosti financovania (PPP, fondy, pôžičky). Mesto však vie dosť dobre so štátom vyjednávať a tak sa dá predpokladať, že niečo prispeje aj štát.

Ak by sa D4 stavala ako 2+2 pruhy, boli by to zbytocne vyhodene peniaze, bol by to dalsi podobny usek ako dnesny Pristavny most. :unamused:
A nulty obchvat - jasne, dnes by velmi pomohli 2+2 pruhy, ale ten kym sa zacne stavat, bude to malo, toboz ked sa to dokonci… To je to iste, ako ked sa nam zahranicni odbornici cuduju, preco sa Visnove nestavia ako 3+3. Navyse, 3.pruh predsa nevyjde o tretinu drahsie, ovela drahsie je potom dobudovanie dalsich pruhov :wink:
Okruh Prahy sa buduje tiez ako 3+3, pripadne 2+3 a financne vyjde drahsie ako okruh BA :wink:

co sa tyka premenovanie D1, tak myslim, ze to je uz jedno a premonovavat by moc efektu neprinieslo. skor len zbytocne naklady …

BA. myslim, ze je to skoda ze mesto tlaci na to aby na ukor buducnosti chceli takto usetrit.

preco by nemohlo byt spojenie s racou cez D1 ? t.j. raca - vajnory (krizovatka s D1) - prechod cez D1 a potom napojenie na D4. bola by to sice zo zaciatku nadchadzka, ale preco nie ..

ad visnove a 3+3. aj ked si myslim, ze to bude nutne osobne pochybujem ze sa to ako 3+3 bude stavat. aj ked PPP moze prekvapit, ale fakt o tom silne pochybujem. ale to je OT

inak ak bude D4 robena aj 3+3 tak to bude obrovsky uspech. dufam, ze aspon mosty a estakady budu uz rovno robene na 3+3.

btw. neviem si realne predstavit ako BA alebo BSK zafinancuju tunel pod karpatami :question: vsak to bude podla vsetkeho najvacsia a najdrahsia stavba na slovensku :open_mouth:

Tunel pod Karpatami by mal byt dlhy 10-12 km a bude sa musiet stavat na 2 tubusy, takze on nebude urcite na 3+3 pruhy, tam budu 2+2 pruhy, maximalne a je snaha ako som zistil, skratit tunel na minimum a radsej stavat estakady/viadukty. :wink:

Niekde v tlaci nedavno bolo, ze cely obchvat s D4 by mal vyjst min. 40 mld Sk, z toho len tunel vyse 20 mld.
Ktovie, ako by sa tu oplatilo PPP, tu by uz boli aj vyssie intenzity ako na D1, len mnohi by isli radsej cez mesto aby nemuseli platit…

Adoas, neviem, ci poznas teren v okoli BA, ale neviem si tu predstavit ziadne estakady… mozno len estakada typu estakady Hricovske Podhradie, ktora zacina stupat este na rovine, aby vystupala co najdalej do doliny a aby tunel Ovciarisko bol co najkratsi zo zapadnej strany…

Lebo Male Karpaty su hrastove pohorie a v okoli Race nie je ziadna dolina, ktorou by mohla ist RC. Najblizsie je az Hruba dolina pod Pezinskou Babou.

V jaké kategorii je plánována D4. D 26,5 či D 34,0?

Ano, je snaha riesit hlavne napajacie useky a stale je snaha aj rozdelit tunel, skratil sa uz o 1,7 km oproti povodnemu planu podla mojich info, ale mal by sa skratit este viac. :wink:

Reálne bude stáť cca 60 mld.

D4 v prepojeni s R8 bude stat min. 2 mld. EUR, az sa cela stavba dokonci. :wink:

Na rýchlo som zbúchal mapu variantných riešení D4 a NO v okolí Bratislavy
dialnice.info/album_page.php?pic_id=356

btw. nejako si neviem predstavit napojenie dalsej RC na pristavny most :open_mouth:

Keby R7 začínala pod Prístavným mostom, tak by sa žiadne špeciálne stavebné úpravy nerobili. R7 by voľne naviazala na Bajkalskú ulica a križovatka so Slovnaftskou by bola riešená buď svetelnou alebo okružnou križovatkou.

aha vlastne fakt. nist som nepovedal :wink: inak tam by podla mna bol lepsi kruhovy objazd ked uz by nebolo mimourovnove krizenie (neni su tam chodci takze kruhovy objazd so slovnaftskou by bolo v pohode :wink:

Asi smerom na Slovnaft by to malo ist, kvazi pokracovanie v osi bajkalskej blizko alebo priamo v koridore existujucej cesty.
Ta sa krizuje s vypadovkou na samorin a DS a to ma byt aj ciel R7.
Aj ked je to tam dost pomotane uz aj teraz.

Len taky laicky nazor.

P.S. Tu bol omyl v prispevku, toto je moj text, z 16.00, medzitym odpovedal MH

neviem kam to dat tak sa pytam v tu… ake su dalsie plany s tym, co dnes funguje ako “vajnorsky obchvat”. cele to prepojenie z race k D1 je o hubu. najma tie pripojky v smere zo zlatych pieskov a od nayu. rano a poobede su tam strasne kolony a v podstate kazdy den rano alebo poobede vidim na tomto obchvate buracku. zdrzanie na kruhovom objazde aj 15 minut. zjavne to nebolo dobre vymyslene, tie krizovatky su strasne neprehladne, blbe je najma odbocovanie dolava. ceste od vajnor do race hrozna uzka a strasne prikre zakruty. popritom je vedla na poli dost miesta na novu cestu. kedy sa s tym ma nieco urobit?