Na priebeh tohto úseku diaľnice (v prípade NO rýchlostnej cesty) sú vypracované štúdie v 3 variantoch:
Trasa Jarovce (D2) - Rusovský most - BA-Ketelec (R7) - Rovinka (I/63/R7) je rovnaká pre všetky varianty. Rozdiel je iba v stavebnom prevedení križovatiek BA-Ketelec a Rovinka, ktoré závisejú na križovaní R7 s D4. Medzi križovatkami Ketelec a Rovinka je plánované veľké obojstranné odpočívadlo Rovinka.
V1 - oranžový
Trasa sa oddeľuje od spoločnej trasy 2 - 3 km za križovatkou Rovinka. NO smeruje smerom na sever, D4 na severo východ. Východne obchádza obec Most pri Bratislave, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/572. Ďalej pokračuje východne od obce Malinovo a západne od obce Nová Dedinka kde je plámnovaná rovnomenná križovatka s III/5722. D4 končí na D1 križovatkou Bernolákovo. V tomto variante je výhľadovo plánované aj pokračovanie rýchlostnej cesty smerom na S a SZ ako privádzač Pezinok.
V2 - modrý
Trasa sa oddeľuje od spoločnej trasy 2 - 3 km za križovatkou Rovinka. NO smeruje smerom na sever, D4 na východ. Z východu obchádza obec Tomášov kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/510. Mostom prechádza cez Malý Dunaj medzi obcami Vlky a Hrubý Šúr. Západne obchádza obec Kráľova pri Senci, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s I/62. V k.ú. Čataj pred odpočívadlom je plánovaná diaľničná križovatka Čataj s D1.
V3 - červený
Od križovatky Rovinka D4 pokračuje v trase NO až po križovatku s D1 odkiaľ začína samotný NO ako rýchlostná cesta. Trasa D4 výchdne obchádza Podunajské Biskupice a stáča sa na sever v trase NO, tak ako je NO navrhnutý v územnom pláne hl. mesta BA. Západne obchádza obec Most pri Bratislave, kde je plánovaná rovnomenná križovatka s II/572. Trasa pokračuje na sever a mostom prekonáva Malý Dunaj. Hneď za mostom diaľnica klesá čiastočne do zárezu, kde sa má vybudovať tzv. prekrytá vaňa (hĺbený tunel) o dĺžke cca 800m. D4 východne obchádza Letisko M.R. Štefánika a pri obci Ivanka pri Dunaji vchádza opäť do prekrytej vane o dĺžke 400m. Tieto “umelé tunely” sa budú budovať kvôli vzletovým a pristávacím dráham letiska, lebo trasa vedie v tesnej blízkosti koncov runwayí. Obec Ivanka p/D. obchádza západne kde je plánovaná križovatka Ivanka - západ s I/61. O 1 km severne je plánovaná križovatka s D1 Ivanka - sever kde končí samotná D4, na ktorú voľne naväzuje NO, ktorý ďalej pokračuje ako rýchlostná cesta. Trasa NO sa stáča na sevorozápad. Medzi Vajnormi a Čiernou Vodou je plánovaná križovatka Čierna Voda s III/0611, ktorá však nebude budovaná ihneď s NO, ale výhľadovo podľa potrieb. Trasa NO pokračuje severozápadne k masívu Malých Karpát. V s tyku s II/502 je plánovaná križovatka BA-Rača. Tu trasa zatiaľ končí ako I. etapa NO. V Ďalšej etape hneď za križovatkou trasa vchádza do razeného tunela Malé Karpaty. Dve vetvy križovatky BA-Rača a to smery Rača - tunel a tunel Rača sa budú odpájať od NO v tunely asi 100m pred začiatkom/koncom tunela. Ďalej trasa pokračuje tunelom/tunelmi (nie je ešte určené či bude 1 alebo viac kratších, ale určite nebudú hneď budované v plnom profile) ktorý končí severovýchodne od obce Marianka. Trasa pokračuje západne až na hranice s Rakúskom. Križovatky budú s cestou I/2 BA-Záhorská Bystrica, s D2 Stupava-juh, s II/505 BA-Devínska Nová Ves.
Osobne by som bol za oranžový variant, ale magistrát BA tlačí na MDPT, aby sa budoval červený, ktorý je bližšie k mestu. Mesto a samosprávny kraj by tak ušetrili za úsek Rovinka - Ivanka-sever.
Schematické znázornenie najpravdepodobnejšieho vedenia trasy D4 a NO:
D4: motorways-exitlists.com/europe/sk/d4.htm
NO: motorways-exitlists.com/europe/sk/no.htm
Téma dodatočne premenovaná, jednotlivé úseky majú už svoje témy