tuto najdete vizualizaciu useku:
http://www.zsvts-scs.sk/fotodokumentacia/images/vizualizacie_zilina/vizualizacie_zilina_003.jpg
a tuto nakres:
tuto najdete vizualizaciu useku:
http://www.zsvts-scs.sk/fotodokumentacia/images/vizualizacie_zilina/vizualizacie_zilina_003.jpg
a tuto nakres:
osobne si myslim ze tento usek by sa mohol kludne rozdelit na
D3 hricovske podhradie - brodno
D3 brodno - kysucke nove mesto.
ide o to ze usek HP - brodno zatial do znacnej miery netreba a hlavne kvoli mostu/estakadam cez hricovsku priehradu a dalej tunel pod povazskym chmelcom je to velmi drahy a neefekticny usek ( s IRR okolo 2,5%).
kym usek brodno - knm by velmi pomohol jak kysuckemu novemu mestu tak ziline, co sa odlahcenia dopravy tyka a pritom sa jedna o velmi jednoduchy usek na rovinke s premostenim vlastne len rieky kysuca a zeleznicnej trate
Je veľká škoda, že sa nehľadá na tento úsek PPP.
Tu totižto nejde o to, že sú nízke intenzity, bude to totiž súčasťou medzinárodného koridoru a tak by D3 stavali aj súkromní investori.
Už sa v tejto oblasti “angažujú” aj stavebné spoločnosti. Takže tu nebude zrejme len úsek ZA-RK, ale postupne aj niektoré časti D3. Mimochodom, D3 sa plánuje rozdeliť na viac úsekov, respektíve budú iné dĺžky a iné časti. Naviac sa zrejme bude realizovať viac úsekov na polovičný profil s možnou dostavbou na plný profil v budúcnosti na viacerých častiach D3.
Hlavne na to, aby D3 aj existovala skôr ako D1 či R1 sa musia reálne zmeniť jej parametre a následne aj jej financovanie.
Nemyslím si, podľa mňa stačí len zmeniť parametre, financovanie môže zostať a ešte by sa malo zrušiť stráženie D3 a R5, ktoré stojí ročne podľa mojich info cca. 40 mil. Sk.
hlavne tento usek by sa mohol rozdelit na HP - brodno a brodno - KM. lebo potom by sa v pohode mohol stavat ten druhy usek, ktory nie je az taky narocny
Priznám sa, že ja tento úsek až tak zase dobre nepoznám, aby som mohol robiť takéto závery, ale je to možné, prečo nie? Inak niečo na tom asi bude, lebo na D3 sa plánujú zmeny.
Dy, ak máš, resp. môžeš poskytnúť informácie, sem s nimi.
Branco,
to by ste sa nesmeli v Cestných stavbách hádať stále niekto s niekým …
Inak v rámci D3, je možné, že sa bude stavať aj v rámci PPP, ale až po D1, t.j. až po 2 úsekoch PPP na D1 pre ZA-MT a ZA-RK. Ak sa to osvedčí, tak je zámerom dať D3 na 1/2 profil od KM aj PPP. Bolo by to rýchlejšie postavené.
Podľa mojich info, D3 je len zámer pritiahnuť tam PPP, ale až po dostavbe D1 po ZA, aby sa prirodzeným spôsobom zvýšili intenzity a zároveň až po “odskúšaní” PPP na aspoň 2 úsekoch na D1.
PPP sa inak plánuje aj na R3.
Doplnim. Je to tak. Na D3 je snaha stavat aj za pomoci PPP.
Problemom je, ze stat nevie, co chce, zavadza/klame a Poliaci nevedia, ako maju postupovat.
Myslím že až sa výstavba D3 dostane aj k úseku Strážov - Brodno, tak by stálo za to vypísať architektonickú súťaž na podobu mostu cez Hričovskú nádrž. Mohol by tu stáť nejaký velmi podarený most už len z toho dovodu, že tu bude D3 pomerne výraznou dominantou v údolí.
Len ma zaujíma či je bežné takéto súťaže vypisovať alebo či si to robí sám projektant?
Někde existovali nějaké vizualizace estakády přes vodní nádrž, ale teď si už nevzpomenu kde.
Skús túto zložku: http://www.zsvts-scs.sk/fotodokumentacia/images/vizualizacie_zilina/
Tam sú nejaké obrázky ale príde mi to “suché”, bez nápadu. Ale na druhú stranu oceňujem snahu to aspoň zviditeľniť farebne…
Díky toto jsem myslel, přesněji
zsvts-scs.sk/fotodokumentaci … na_001.jpg
Projektant malokedy zadava pracu dalsiemu subjektu, casto je to aj problem v zmluvach, lebo by “nesedelo” meno dodavatela pre projektanta s menom projektanta pre zadavatela.
Nakoniec nejde o projektanta ale o investora/zadavatela a ten moze aj pocas doby trvania rdavat nejake navrhy/pripomienky.
SR bude mat vela mostov, vela tunelov na vysokom standarde a tak nie je problemom postavit aj nieco pekne. Ale nie vzdy je potrebne stavat nejake super diela kdekolvek - most po 40 rokoch zostarne … priroda snad zostane. A pokial je to v neobyvanom prostredi tak je to jedno aky tam bude most/estakada.
Pokud je zájem o to, aby se most/ tunel stal dominantou vypisuje architektonická soutěž na ztvárnění.
Ano ale kto to vypisuje (najcastejsie) konkretne - stat alebo uz projektant