Tunel Horelica sa nachádza na diaľnici D3. Je súčasťou obchvatu Čadce. Dľžka razenej časti tunela je 555 m. Celková dľžka tunela s portálmi je 605 m. V úseku budúceho západneho portálu tunela práce začali v apríli 1998. S výstavbou slávnostne začali v júli 2000. Prerazili ho v máji 2002. Slávnostné prerazenie tunela za účasti premiéra M.Dzurindu sa uskutočnilo 7.6.2002. Obchvat Čadce spolu s tunelom Horelica uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.
Tunel je jednoprofilový s obojsmernou prevádzkou. Vozovka je cementobetónová. Šírka vozovky medzi obrubníkmi je 9 metrov. Po oboch stranách sú chodníky 1 meter široké. Tunel je prepojený so súbežnou únikovou štôlňou na dvoch miestach. Maximálna výška nadložia je 40 m.
Diaľničný úsek D3 Oščadnica - Čadca má dĺžku 3,44 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil preťaženú cestu I/11 prechádzajúcu Oščadnicou a Čadcou-Horelicou. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2000 až 11666 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v apríli 1996. Do konca roku 1998 stavbári úsek takmer dokončili. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby. Na tomto úseku je 7 mostov s celkovou dĺžkou 540 m a oporné múry majú dĺžku 1300 m. Sú tam protihlukové steny v celkovej dĺžke 900 m.
Na úsek Oščadnica - Čadca nadväzuje úsek Čadca obchvat, I.etapa. Úsek má dĺžku 1,39 km. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004. Nahradil cestu I/11 vedúcu cez Čadcu. Na tomto úseku sú dva mosty s dĺžkou 130 a 435 metrov. Súčasťou úseku je aj tunel Horelica s dĺžkou 605 metrov. V polovici apríla 1998 začali prvé práce na obchvate v predportálovej časti tunela v dĺžke 180 metrov. Čadca obchvat, II.etapa má dĺžku 1,4 km. Z toho v trase dialnice D3 je dokončený úsek dĺžky 160 metrov. Súčasťou úseku je aj výstavba privádzača do Čadce s dĺžkou 620 metrov a rekonštrukcia cesty I/11 v dĺžke 390 metrov. Výstavba sa začala v októbri 2000. V prevádzke je v polovičnom profile od 29.októbra 2004.
Novovybudovaná cesta v trase diaľnice D3 má dĺžku 4,8 km. Novovybudovaná cesta (diaľnica a privádzač) s dĺžkou 5,4 km nahradila cestu I/11 v dĺžke 5,9 km. Celková dĺžka novej trasy vrátane rekonštrukcie cesty I/11 (600m) dosahuje 6,0 km. Tieto úseky uviedli do prevádzky 29.októbra 2004.
Tento tunel pomohol celému regiónu. Je to zaujímavé, ale takéto diaľničné tunely sa stavajú len tam, kde sú (hory) chudobné regióny, či už tento tunel Horelica, čo je región Kysúc, ale aj tunel Branisko, čo je Spiš.
Toto je vyborna stavba, kde aj podla mna staci, ze je postaveny jeden tubus. Je to dost. Aj cela dialnica D3 by mohla byt postavena na 1/2 profil, stacilo by to. Len uz tu mala byt. Takto to vidim ja.
Ked sa dostavia dialnica D1 do ZA a KIA bude vyrabat na 100%, tak bude potrebne postavit D3 na plny profil postupne.
Toto bola velmi dolezita stavba na useku D3, pretoze je to obchvat okolo najvacsieho mesta na D3 a zaroven je sucastou obchvatu aj tunel. Pekny, moderny tunel Horelica.
Ja mam vsak malu poznamku: Tento obchvat mal byt podla mna na 100% postaveny na plny profil a mal byt dlhsi, aspon 10 km, aby to bola skutocne najdolezitejsia stavba na D3 a dal by sa tym zaroven jasny signal Poliakom, ze SR mysli vystavbu D3 vazne.
faktom je ze sa to malo potiahnut dalej lebo takto sa cele mesto neobchadza aj ked ten tunel vela vyriesil. mno v tomto si nemyslim, ze bolo nutne stavat na plny profil. bolo by to fajn, ale SR na to fakt nemala peniaze. radsej ako plny profil ho mohli potiahnut dalej a urobit kompletny obchvat cadce v polprofile …
ziadny stat nema dost penazi na infrastrukturu v takom rozsahu, aby boli vsetci hned spokojni, ale toto je otazka priorit.
Ja by som napriklad radsej nestaval jeden usek na D1 a presunul by som peniaze na D3. Ktorykolvek usek na D1. Tam je to jedno, ci je tam o 10 km viac alebo menej, ale na D3 to jedno nie je kvoli Poliakom a CR.
A keby to bolo na 1/2 profil tak bez problemov by tam uz dnes bolo 10 km.
Dialnica D3 sa planuje (aspon podla poslednych udajov) stavat na 1/2 profil v celej dlzke, mozno s vynimkou niekolko km pri ZA.
D3 nebude dostavana skor ako v r. 2010. Toto je datum, na ktory chce “tlacit” ZA VUC. NDS, a.s. predpoklada skoncenie vystavby v r. 2014.
Tunelov by malo byt 5 a vzhladom na to, ze D3 bude mat parameter rychlostnej cesty, tak neviem presne co plati ohladom odpocivadiel.
Potom je dost vela info aj na stranke www.ndsas.sk
Inak rozlozenie toho, ze kolko ma byt tunelov alebo ako sa ma stavat tak to si myslim, ze je rozhodnute a moze sa to zmenit samozrejme, ale nepredpokladam to vzhladom na financnu a politicku situaciu ohladom dialnicnej vystavby.
130 bude akorát na úseku Hričov. Podhradie - Žilina Strážov, jinak na polovičním profilu je vmax 90 km/h a v tunelu je omezení na ještě nižší rychlost tušim, že 80 km/h.
Priatelia, vie mi niekto povedať, či je obchvat Čadce spoplatnený? Chystám sa totiž v najbližších dňoch ísť zo ZA do OV, tak či budem potrebovať nálepku?
Na stránkach MDPT som sa k zoznamu spoplatnených úsekov nedopátral
Podla mojich info je D3 - obchvat okolo Cadce na 1/2 profil s usekom cez tunel Horelica zadarmo pre vsetky kategorie aut. Ale na 100% to nepotvrdim. Odporucam kontaktovat: ndsas.sk/index/index.php?ids=170 a tu by si sa mal dozvediet info na 100%.