D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov

Dĺžka úseku: 6,850 km, katedória: D 26,5 / 100

Diaľnica je v násype a križovatkou Dolný Hričov (časť vetiev) rieši kríženie s diaľnicou D1 Hričovské Podhradie - Višňové a pripojenie na cestu č. I/18. Súčasťou je tiež križovatka Žilina (Strážov), ktorá tiež rieši pripojenie na cestu č. I/18 pred jej vstupom do Žiliny. Súčasťou sú preložky ciest I., II. a III. triedy, úpravy poľných a lesných ciest, 21 mostných objektov z toho osem na diaľnici, estakáda nad cestou č. I/18, na vetvách križovatiek 9 mostných objektov, na ceste č. III/018261 2 mosty a jeden most nad diaľnicou.

Súčasťou sú tiež preložky vodných tokov a preložky inžinierskych sietí (vyvolané investície) a prístu­pové komunikácie k stavenisku diaľnice.

V tomto roku plánuje rezort dopravy so začatím stavebných prác na 6,8-kilometrovom úseku D3 Hričovské Podhradie-Žilina Strážov. Dokončený by mal byť v roku 2006.

Zahájenie výstavby: 2005
Rok dania stavby do užívania: 2007

Zdroje:
http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=434
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=46

dialnice.info/viewtopic.php?t=426

Clanok sme hovori : Podľa štátnej expertízy sú predpokladané náklady stavby vo výške 5,956 mld. Sk.

Teda 880 mil/km. Myslim ze tam nie je jediny tunel ani nic podobne. Neviem ci som s tym sám, ale mne sa toto nezda, neviem si predstavit co ma na tomto useku stat taku horibilnu sumu.

pocitam ze tie naklady su kvoli estakadam, lebo zrovna v strazove resp od hricovskeho podhradia po strazov plus minus ani nie je moc kde stavat (stat v hricovskom pohradi este hej, pozdlz kanala, ale potom tam je hricovska priehrada). tam su docela velke presuny pody a podobne ..

niekde (tusim geoconsult) to mal aj v 3D urobene … osobne si neviem napriklad predstavit napojenie na rondel resp odbocku na brodno .. tam vazne nie je kde stavat .. ale zase nevidel som projekty ..

Dlzka mostov pre jeden dvopruh bude zhruba 1,5 km, 7 mostov. Velke presuny pody tam nebudu. Uzko je len na useku necele 2 km pri Hricovskej priehrade, kde sa planuje zachovat aj I/18, preto D1 musi ist vo svahu. Tam budu zemne prace rozsiahlejsie. Pri Strazove sa to napoji na I/18 jednoduchym zjazdom len smerom do ZA.

Cena moze byt dana poziadavkou vybudovat to za menej nez 1,5 roka. Uplne by stacilo keby sa ponahlali iba s usekom po prve krizovanie s I/18, aby mohol byt spojazdneny usek Vrtizer-HP. Islo by len o estakadu cca 600m a par uplne kratkych mostov. To by sa dalo postavit aj od leta do jesene nasledujuceho roka.

Celé to je veľkolepo navrhnuté aby mali stavebné firmy slušný zárobok. Neviete prečo bol “rajecký variant” zrušený ?

Ked sa rozhodovalo ci povazsky alebo rajecky variant, tak Povazska Bystrica dupala za to, ze chcu dialnicu. Tak sa zacal stavat usek Ladce - Sverepec so severnym koncom usposobenym pre povazsky variant a zacal sa aj Vrtizer-HP. Prisla nova vlada a problemy s PB zacali narastat a zacalo sa opat skumat ci by nebol lepsi rajecky variant. Situacia uz bola horsia, lebo posledna cast useku (uz rozostavana) Ladce - Sverepec by bola pre D1 nepouzitelna a zmena na rajecky variant by znamenala odsunutie o niekolko rokov. Takze sa severne od PB nestavalo, kym PB nepovoli variant cez mesto. Prisla KIA a cas zacal tlacit. Asi malokto by bol obhajoval povazsky variant niekedy v roku 1997, keby bol tusil co sa v PB bude diat.

Rajecky variant bol hodnoteny dokonca dvakrat, pretoze najprv EIA rozhodla, ze prijatelnejsi je variant povazsky. Po zmene na MDPT a SSC sa EIA robila este raz, asi so zamerom, aby tentoraz vysiel lepsi rajecky variant. Bohuzial, nevyslo :slight_smile:) Osobne som rad, lebo Rajecka kotlina je este pomerne zachovala co sa tyka prirodneho prostredia a je ako stvorena pre rekreaciu a turistiku. Dialnica by tam dost zasiahla. Takze budme radi, ze koridir teraz vediet po uz i tak dost znicenom povazi.

K navrhu dialnice iba tolko - myslim, ze sa to dalo navrhnut aj elegantnejsie, najma v okoli VN Hricov. Jeden kratky tunel by nahradil celu tu podla mna nezmyselnu a dost riskantnu stavbu estakady. Bohuzial, proti tunelom sa dost broji na vsetkych frontoch, takze budeme minat peniaze na o nie velmi lacnejsie estakady a drahe sanacie svahov :slight_smile:))

osobne som tomuto radsej ze to ozaj ide po povazi, aj ked su tam problemy s PB, resp boli a uz je to plus minus poriesene. a myslim ze aj trasovanie dialnice je docela optimalne po ZA, teda az na hricov .. strazov

keby to urobili na styl rakuskych dialnic v alpach tak tie estakady aspon budu pekne vyzerat :slight_smile: inak k hricovu mam velmi osobny vztah.. takze dufam ze to tam moc nedorvu :slight_smile:

Najnovšie sa náklady na výstavbu totoho úseku pohybujú už okolo 6,5 mld Sk, čiže skoro 1mld/km ako keby išla diaľnica stále v tuneli :cry:

[infrastruktura.sk/t/nds-hlada-zhotovitela-d3-hricovske-podhradie-zilina-strazov/604/1)

Johhan, tak toto by som práve od teba nečakal … :unamused:

Ja tu mám toto najradšej: Všetci sme odborníci a všetci vieme, že je to drahé, tak radšej ani D1 nestavajme.

Vážení, ani estakády v náročných úsekoch nebudú o moc lacnejšie voči tunelom hlavne, keď sa musí stavať veľa iných objektov a riešiť zložité prírodné podmienky.

No a hlavne, tie stavebné firmy na tom získajú … prosím vás pekne, presne tak ako aj na iných úsekoch, sa spamätajte čo tu píšete (teraz nemyslím len teba Johhan) … :sunglasses:

Toto sme si s Caesarom vysvetlili cez SS … info pre ostatných.

a preco to neobjasnite aj nam nezainteresovanym ? :wink:

Jednalo sa o stavebnú spoločnosť Hydrostav. :sunglasses:

Link na vizualizáciu tohto úseku

zsvts-scs.sk/fotodokumentaci … na_001.jpg

Nevie niekto, aká dlhá a vysoká má byť poloestakáda pred ZA? Tiež by som rád poznal celkovú dĺžku mostných objektov a vyvolané investície, keďže cena je taká vysoká…

nemate niekto mapku tohto useku ? ako bude tento usek ukonceny pred zilinou? iba mimourovnovou krizovatkou na uboci svahu pri priehrade ?
alebo v ramci toho useku je aj cast kde D1 prekonava priehradu ?

Tomas, kedze si tu novacik, tak sa casom naucis, ze diskutujuci sa pytaju az potom, ak nieco nenajdu na verejne dostupnych zdrojoch akymi su napr. nasledujuce stranky:

Nakres useku najdes tuto:

http://www.highways.sk/highways/H_Podhradie-Strazov.html

dalsie podrobne informacie tuto:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=434

a ked mas este otazky, teraz sa mozes pytat :sunglasses:

ohladne napojenia, podla mna to zatial bude plus minus plynulo napojene na dialnicny privadzac zilina - strazov - estakady / rondel.

lebo s estakadou nad hricovskou priehradou a tenelom pod povazskym chlumcom sa nepocita aspon 20-30 rokov, resp sa to financne neoplati.

len som si nevsimol na highways, ze kilometer 6,85 konci pred prihradov na I/18 a zmitla ma svetlozelena farba useku ktora ide ku kraju obrazku a zdalo sa mi ako keby ten usek pokracoval dalej,

neboj sa highways poznam naspamat, a este si pamatam staru diskusiu kde este raaadil feroslav

chalupabozka.sk/dialnica/viz … na_001.jpg (001-012)

Tá cena bude hlavne kvôli tým mostom/estakádam, nákladné presuny svahov a opatrení proti povodniam. :laughing: