D2 hranica ČR - Malacky

Dnes som isiel do CZ a zacial som rozmyslat preco dali tam tu max. rychlost 60k/h pri Slovenskej hranice ked sa ide do CR. A cast tam aj meraju rychlost. Myslim ze je to pekna blbost, lebo tam nevidim kde by sa otacali policajne auta a tak preto nevidim tam niaky velky vyznam tej 60.
Ked sa ide z CR smer SK hranica tak pri ceskej hranici tam neni ziadne obmedzene! NEch tam aspon daju 100, ked uz tak chcu obmedzovat :slight_smile:

Tiež si myslím, že tá 60-ka je zbytočná buzerácia.

Nebudem hodnotiť umiestnenie dopravnej značky, ale nevidím problém v tom, že zodpovední za túto značku aj kontrolujú jej dodržiavanie. :wink:

Ak sa nemylim, obmedzenie rychlosti je tam od cias, ked isty poslanec federalneho zhromazdenia pri velkej rychlosti narazil do kolony cakajucich kamionov v pravom jazdnom pruhu a zabil sa pri tom.

Uradnici sa rozhodli, ze by sa to nebolo stalo, keby na tom useku bola obmedzena rychlost, a tak tam dali rovno 60 km/h. Ja som toho nazoru, ze 60 km/h na rovnom useku bez akehokolvek zdovodnenia blbost. Jedinym vysledkom takychto nezmyselnych obmedzeni je, ze ludia pomaly povazuju za fakt, ze obmedzenia rychosti su vacsinou umiestnene nevhodne a bez ohladu na ich potrebu, a teda ich netreba dodrziavat. A potom samozrejme jazdia 100km/h cez obec a podobne.

Na spominanom useku podla mna stacilo dat upozornenie na mozne odstavene vozidla (nieco, ako Pozor, kolony) a obmedzit rychlost na 100 km/h. Inak je to iba obycajne ryzovisko pre dopravakov.

Nevedko,

dovolím si nesúhlasiť. To je totiž len výchova, nič viac. DZ sa musí dodržiavať! A ak sa nedodržiava, tak potom treba niesť následky napr. v podobe platenia pokút. :wink:

Jasne, ale problem vidim v tom, ze pokuta je trest, nie prevencia. Ak sa niekto casom “nauci” nedodrziavat znacenie, lebo ma skusenost, ze je casto nezmyselne, jedneho dna nedodrzi znacenie tam, kde to bude treba a stane sa nestastie.

Takyto system chaosu a nedoslednosti v dopravnom znaceni prave napomaha tomu, aby si ludia zvykli pouzivat vlastnu hlavu namiesto posluchania. Neschvalujem taketo uvazovanie, iba upozornujem na jeho nebezpecenstvo.

Nevedko,

s týmto sa stotožňujem. Máš úplnú pravdu. Dôležité sú správne rozhodnutia, pretože ak sa človek naučí používať svoj rozum namiesto zlého dopravného značenia, tak to je najlepšia cesta k dopravnej nehode. :sunglasses:

S tymto suhlasim na 100%.

Je to divne, ale asi to tam je taketo obmedzenie kvoli nejakej vaznej dopravnej nehode - to je bezne vo svete, ze aj ked je rovny usek, ale ked sa na nom stane nejaka velmi vazna dopravna nehoda/alebo nejaky politik tam ma nehodu, tak takyto usek je rieseny - znizena max. povolena rychlost, dobre viditelny kriz. :confused:

Tam je uplne rovinka, tak ja si myslim ze tam je obmedzenie len kvoli tomu ze tam je vyjazd na colnicu z druhej strany pre policajtov. To moze byt asi jediny dovod. Ale z ceskej strany tam obmedzenia nie su a je to uplne rovnake.

Tak potom to treba chapat opacne:

CR je na tom horsie, pretoze nemysli na bezpecnost, vy na nu myslite. :wink:

Mozno ze prave nie, no keby tu bol niekto a vie o tomto useku preco tam je 60 tak to by bolo super., aspon sa dozvieme viac:)
Nevidim ake nebespecenstvo hrozi v CR ked tam je normalny usek dialnice a len na druhej strane je colnica.

Na useku Kuty-Lanzhot nie je potrebna dialnicna znamka? Alebo je to iny usek? :wink:

Je potrebny ale neviem co ma spolocneho s tou 60:)

Tak sorry. :blush:

Jeden usek na D2 je zadarmo a myslel som, ze tento - tak by to bola kompenzacia za obmedzenu rychlost. :wink:

Kedysi od hranic az po prvej benzinke usek nebol spoplatneny, ale je to niake roky co je uz od hranic.

Tak v takom pripade mate tam zamerne obmedzenie asi pre policiu - pokuty. Naplna sa statny rozpocet, aj tak sa to da.

Vas Jastrab bol v kazdej krajine len o bezpecnosti atd. - len u vas sa vyberie na pokutach za jeden tyzden viac ako 2 mil. EUR. :wink:

Podle usnesení vlády ze dne 10. dubna 1963 č. 286 byla plánována v úseku Brno - Bratislava. Dle vládního usnesení ze dne 29. ledna 1987 č. 24 byla dálnice D2 prodloužena o úsek Bratislava - hranice ČSSR/MLR v délce 15 km.

Úsek Brno- Bratislava byl navrhován na rychlost 150 km/h. :sunglasses:

Mohla by tam byť vyššia rýchlosť, ale diaľnica už nie je v takom technickom stave, aby to bolo bezpečné a na Slovensku sa stále viac prihliada aj na zodpovednosť štátu. :sunglasses:

Caesar,

ciastocne mas pravdu, zalezi ako sa to chape.

Zodpovednost je na vodicovi, ak sa stane dopravna nehoda (DN) a len vynimocne je na vine stat - SSC, NDS, a.s. alebo MDPT a naviac sa to musi preukazat a dokazat v niektorych vaznejsich pripadoch. Vzhladom na pocet DN, ktore sa deju (aj) na Slovensku a vzhladom na nedostatocnu (kvalita aj kvantita) cestnu (aj dialnicnu) siet (aj) na Slovensku vasa krajina (vlada) dava vacsiu doraz na bezpecnost vodicov priamymi nariadeniami.

Teda na dialniciach je priamo stanovena rychlost 130 km/h (vseobecne). A to je ta ochrana statu, ta zodpovednost. Oproti takemu Nemecku, kde je rychlost (vseobecne) stanovena ako neobmedzena (na dialnicnej sieti) a len vynimocne je priamo obmedzena.

Vysledkom vsak je, ze ak sa stane DN, tak na vine je na 95% vzdy sofer. Aj v Nemecku aj (a nielen aj) na Slovensku. :wink:

Nevies nahodou link na nejaku stranku o pocte nehod, na hustote premavky??? velmi zaujimavo by vyznel fakt, ze Deutche volke v 200km/h nabura menej casto ako slovaci v 130km/h