D1 všeobecne

Ak by sa skutočne splnil nadpis v tejto téme: dialnice.info/viewtopic.php?t=1314 (Výstavbe závodu Hyundai/Kia pri Žiline hrozí krach ), tak by to znamenalo veľa problémov pre SR, no na druhú stranu by sa mohla diaľnica D1 po Žilinu stavať plynulejšie bez väčších nátlakov na stavebné spoločnosti ako aj zároveň by vlastne pominuli všetky dôvody na nejaký nátlak.

Je však aj dosť možné, že by sa výstavba diaľnice D1 mohla znovu časovo ešte viac predĺžiť.

Realita zrejme bude taká, že štát doplatí za pozemky a stavba bude pokračovať, vzhľadom na to, že to je pre štát lacnejšie ako platiť penále pre KIU. Pre D1 bola KIA aj urýchlovačom,ale odhalila aj slabiny. Ukázalo sa,že štát len deklaroval výstavbu D1 v nejakých termínoch, ale nerátal moc s nejakým rýchlejším tempom (úsek Ladce-Sverepec toť učebnicový príklad,že zdržovanie zdražuje, alebo X variánt cez PB a potom naťahovačky ,ale podľa zákona…). Preto aj keď teraz s problémami,aj tak lepšie ako skoro nič.

Ja si myslím, že keď raz pre médiá sa gen. riaditeľ stavebnej firmy Doprastav, p. Mráz vyjadril, že je absolútne nemožné postaviť diaľnicu D1 do ZA v r. 2006, tak asi o tom niečo vedel a vie.

Pán minister Prokopovič bol potom síce nahnevaný, že “ako je to možné”, ale potom už sa nejako “stíchlo” zo strany štátu a dalo sa za pravdu danému GR danej stavebnej firmy.

Horší scenár pre SR je, že ten istý GR aj povedal, že D1 BA-KE bude najskôr v r. 2015. A iné spojenie západ-východ sa neplánuje do tej doby, kým nebude D1.

Čerpám z Monitoringu tlače. :wink:

Samozrejme, že predpokladám, že je jedno, či by sa KIA stavala alebo nie, … to bolo len “slovo pre občanov”, že vďaka KIA bude diaľnica.

V praxi to bolo o tom, že to nebolo technicky možné. Možné je, že JG narážal aj na to, že keby boli kratšie estakády, tak by to bolo skôr, ale tam by boli zase iné presuny zeminy, takže ťažko povedať. Nie som stavbár.

Otázkou však zostáva: Aký malo význam kritizovať vládu, štát, ktorý je hlavným finančným partnerom pre veľké stavebné firmy v oblasti diaľničnej výstavby? Bol to risk alebo zisk? :wink:

ono ja osobne vidim aj ten termin 2015 hodne hodne realisticky …

jedna z mala veci noveho poradnu NDS/MDPaT ze poukazal na moznosti setrenia, co by stat resp ministerstvo ani NDS nikdy neurobili. vypracovali sa analyzy a dane useky sa zlacnili o 20-30% percent, co je vyrazna uspora ..

Ak by sa zastavila výstavba KIA, diaľnica D1 v smere na Žilinu bude mať veľmi vážne omeškanie a nastanú aj ďalšie problémy, na ktoré sa viažu rôzne zmluvy v tejto oblasti.

Bude sa dať ušetriť podľa môjho názoru min. 20% nákladov, ale len na tých úsekoch, ktoré nie sú vôbec rozostavané. Ak bude PPP, tak tam si to samo konzorcium “spraví podľa svojho”, ak bude chcieť štát skutočne ušetriť. :sunglasses:

dialnice.info/viewtopic.php?t=1486

Na toto budem reagovať zatiaľ tu.

Čo za človeka to tam sedí na tom ministerstve, keď je tak neuveriteľne arogantný a hraničí jeho pôsobenie už aj s hlúposťou a zavádzaním, to je môj názor, ktorý teraz aj dokážem:

  1. Práve porovnávať KIA a hádzať to na ľudí - dobre možno má minister pravdu, ale dosť rozhoduje MH SR. A že “príkladom bude ZA”? Veď tam boli samé klamstvá - nebude D1 v ZA v r. 2006. Pokračovať nebudem, … snáď len že v KE bude Getrag Ford.

  2. Starosta Kechneca je na vine? A to odkedy? Veď snáď predstavitelia KSK kraja boli na vine a MDPT, že nedávalo peniaze na projektovú štúdiu, … ja si myslím, že Kechnec ako obec, ako vplyvný región kvôli priem. parku má právo povedať si, kadiaľ chce diaľnicu, či RC. … Tam je zase 1 mil. dôvodov, prečo nie, ale nik nepovie, že nie je dosť peňazí, že to je také vedenie ministerstva, že si tie peniaze nevie nájsť. Veď RC R4 KE-Milhosť, to je 3 mld. SKK. Ale hlavne, že sa plánuje aj R4 cez Stropkov, to je hlavné.

  3. Neviem, kde pán minister žije, … o akom predĺžení hovorí? Veď D1 KE-MI, to nie smer na UA, to je len smer na východ Slovenska. Až od MI sa dá hovoriť o predĺžení na UA.

  4. Pán minister hodnotí ako “predvolebné výkriky” to, čo sám nezvládol, veď PO-Svinia sa mal stavať a nestavia sa … a to je už PSK, nie KE SK. Ani úseky medzi PO a PP nie sú pripravené, Mengusovce-Jánovce sú úplne absurdné, …

  5. “Nikdy nebude nikto spokojný a ani také ambície nemám.”, … no veď to je tá katastrofa, že sa vlastne ani v tých KE a vôbec na východnom Slovensku nič výrazné stavať nebude. Tá Prešovská-Sečovská, to je pravda, to je úspech, ktorý sa nedá spochybniť. Ale to je dosť málo.

Ale veď nakoniec nech každý sám posúdi, čo sa plánovalo v r. 2002, čo malo byť hotové a začaté v r. 2004-2006 a čo sa plánuje, no akosi sa to zle plánuje - PPP, … :sunglasses:

Tu pisu primator KE a zupan KSK zhruba to iste co napisal Caesar:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9649#9649

mel,

to je možné, ale Bauer a Trebuľa sú na úrovni ministra. :smiling_imp:

Kto blokoval trasovanie R4? Nie, že kto chcel zmeniť trasu, ale kto blokoval a následne zbohatol na pozemkoch? :laughing:

Nevravim, ze s nimi na 100% suhlasim a to co hovoris si nemam ako overit :wink: takze sik za info a vzhladom k tomu, ze kvalita informacii tu na fore je vysoka (ale nie 100%) beriem do uvahy :slight_smile:

Ja si myslim, ze v oboch pripadoch (Minister, Primator+zupan) plati stare slovenske “trafena hus zagaga” :slight_smile: Fakty som nenasiel nikde, iba ociernovanie druhej strany …

ale ine som chcel: Je pravdou, ze v KE kraji sa stavia malo oproti ostatnym krajom a ze sa to asi tak skoro nezmeni … je to nekoncepcne zo strany ministerstva aj KSK … lebo ti sa zobudili asi fakt len vcera rano …

Zadlzene mesto je z cias sustrovania v KE … celkova zadlzenost aj za cenu odpredaja vsetkeho co ma hodnotu aspon 200 korun klesa.

Na mesto a kraj presli mnohe kompetencie, na ktore nie su peniaze ale sa snazia to riesit v ramci moznosti … Napriek tomu by som neprecenoval moznosti samospravy pri rozvoji … hlavne slovo a peniaze ma na zasadne veci iba stat … kraje sa snazia prezit…

Ja som približne to isté napísal aj na iné fórum. :sunglasses:

Avšak súhlasím s Dy, že páni Bauer a Trebuľa zrovna toho veľa nevedia. Vedia to, čo aj minister, kritizovať a odvracať kritiku.

Samozrejme, že štát nakoniec rozhodne, čo sa bude stavať. Veď RC R4 je chybou p. ministra, nie samosprávy, nakoniec aj výkup pozemkov zabezpečuje NDS, nie samospráva. To len tak na doplnenie.

Okrem toho, pochopím, že Kechnec chcel ovplyvniť trasu R4, ale KSK k tomu nemá žiadne dôvody, tomu môže byť jedno, či to pôjde 10 km iným smerom (je to vymyslená dĺžka, ide o znázornenie problému). :sunglasses:

RC R4 mala byť hotová na úseku KE-Milhosť, tu je 80% podiel viny na strane štátu, veď nie všetky úseky boli problematické, mohlo sa stavať tam, kde problémy nie sú, to je fakt. Ale KSK nemal právo meniť trasu a blokovať výstavbu.

Inak KE sú na tom teraz zle, nakoniec aj PO. Ťaží zatiaľ len PP, aj to ešte nie je dosť. RC R2 sa súvisle nestavia, D1 sa stále rýchlejšie nestavia a úsek KE-MI tiež tak skoro nebude, ani južná vetva RC R4 nie je.

Takže na vine je hlavne štát. Až potom samospráva a až nakoniec miestna nižšia samospráva, ale aj tu je potrebné vidieť pravdu … iné úseky sa 10x prehodnocujú (D1), ale na RC už to možné nie je, tam chce štát všetko a hneď na prvýkrát. :unamused: A veľmi dobre vie, že to tak nebude. :sunglasses:

mel,

myslím, že PPP je na východe dobrým variantom ako riešiť staré dlhy štátu.

Len nemáš úplnú pravdu. Kraje (VÚC, samospráva) sa má dobre aj bez štátu, veď ovláda miestne dane. A tam, kde sú investori, firmy, podnikatelia, tam sa aj krajom - samospráve darí - BA, TT, TN, ZA.

NR, BB, PO a KE, tam je to horšie. Tam samospráva skutočne prežíva. Dôvodov je viac - BB - zlé vedenie, iné myslenie. KE - problém ako som už vyššie opísal, nakoniec aj Getrag Ford za 10 mld. SKK bola ohrozená investícia, pretože štát má málo peňazí. Na školstvo, nových investorov (investičné stimuly) aj na diaľnice. To sú tie priority, na ktoré nie je dosť peňazí.

No a na záver, NR a PO. NR sa má zle a zlepší sa to až s dostavbou RC R1, no BB ani to až tak nepomôže. A PO je na tom lepšie. Ale kraj PO ani nie. Hlavne na východ od PO. :sunglasses:

Zdravím!

Chcel by som sa spýtať, či niekto nemá bližšie info o činnosti, ktorá prebieha na diaľnici v úseku Piešťany - Nemšová (neviem, či aj ďalej). Všetky premenlivé dopravné značky na tomto úseku boli ešte pred týždňom preškrtnuté. Na miestach, kde sú sčítače dopravy bola doprava zvedená do jedného jazdného pruhu v každom smere a prebiehala tam aj nejaká technická činnosť. Vyzerá to, že prebieha údržba informačného systému diaľnice, príp. aj vylepšenie systému?

Viac info: dialnice.info/viewtopic.php?t=715 , strana 4 a najviac o tomto vie užívateľ MH. :wink:

Toto je správny prístup:

dialnice.info/viewtopic.php?p=10357#10357

Minister hospodárstva (dočasný) a súčasne min. financií trvdí:

Tam, kde sa nevyvlastňuje, … lebo to nebolo jednoduché a tam kde už všetko zlyhalo konečne niekto povedal, čo sa stane, ak … sami obyvatelia si budú na vine, lebo v tomto prípade sa narozdiel od PB, štát skutočne snažil. :wink:

super, infrastrukuta sa da aj takto kruto riesit. nie aby boli radi ze im stavaju vlastne “obvhat” na ktorom aj slusne zarobie (lebo nikto by ich pozemky za tie peniaze nezobral) a oni takto :slight_smile:

toto riesenie sa mi paci :slight_smile:

Faktom je, že vláda mohla v r. 1998-2001 aspoň vykúpiť pozemky pod D1, D3, R1 a R4 južná vetva. Stálo by to niekoľko 100 mil. SKK až mld. SKK, ale určite by to bolo menej než 30 mld. SKK - to sa dávalo ročne na diaľnice počas rokov 2001, 2002, 2003, v priemere 8-9 mld. SKK ročne. Ani to nebolo tých 10 mld. SKK.

Čo tým chcem povedať?

Že vláda mohla stihnúť aspoň prípravný proces a zmeniť podmienky tendra a teraz by to bolo oveľa jednoduchšie.

Lenže tu nič nefunguje, vôbec nič. :sunglasses:

Presne si to Caesar napísal. Vláda mohla aspoň vykúpiť pozemky. Ja keď vidím a počujem tie reči o výstavbe diaľnic zo strany štátu, je mi z toho zle. Vláda a jej úradníci sa riadia asi heslom, že problém sa rieši až keď nás bije po hlave a kope do zadku. Prvým krokom je nájsť vinníka mimo seba, vykričať to sveta a potom sa rozkývať. Toto je pre Slovensko typické a keď sa tieto maniere nezmenia, či je pri moci ten, či onen, budeme na úrovni tretieho sveta. Prečo sa tak deje? Pretože vždy je v pozadí bitka o veľké peniaze.