D1 Studenec – Behárovce

V súčasnosti sa celý dopravný objem cestnej premávky realizuje po štátnej ceste I/18, ktorá má v predmetnom úseku nevyhovujúce technické, bezpečnostné a kapacitné pa­rametre so šírkou vozovky 7,0m a šírkou koruny 8,0m, čo zodpovedá kategórií C 7,5/60.
Presmerovaním podstatnej časti dopravy na diaľnicu, dôjde k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti premávky na ceste I/18.
Plánovaná novostavba diaľnice D1, kategórie D 26,5 v polovičnom profile bude riešená ako rýchlostná cesta kategórie RC 11,5/100 . Je situovaná v západnej oblasti Prešovského kraja, okres Levoča.
Na cestu I/18 bude tento úsek napojený pri obci Studenec (dočasne) a mimoúrovňovou križovatkou v Behárovciach. V tejto križovatke začína úsek D1 Behárovce – Branisko (vrá­tane tunela), spojazdnený v r. 2003.
Súčasťou stavby sú 2 mosty na diaľnici, 2 nad diaľnicou, obojstranné odpočívadlo Studenec, a ďalšie menšie objekty.

Vplyv na životné prostredie.
Stavba bola posúdená podľa zák. č. 127/94 Z.z. v plnom rozsahu, hodnotili sa dve polohy trasy D1, a to: variant idúci v súbehu s cestou I/18 a variant tvoriaci oblúk na rozhraní rovi­natého a svahovitého terénu.
Bola vybraná a ďalej technicky riešená trasa vedúca pozdĺž cesty I/18, najmä z dôvodov menšieho dotyku s obcami, nevytváranie ďalšieho dopravného koridoru v okolí Spišského hradu, ktorý bol zaradený do svetového dedičstva Unesco.
Po vybudovaní tejto stavby vznikne ucelený dopravný úsek v okolí tunela Branisko od Stu­denca po Fričovce v dĺžke cca 17,5 km.

Financovanie: je plánované z kohézneho fondu EÚ, resp. EIB (európska investičná banka), a štátneho rozpočtu.

Dĺžka úseku: 3,45 km, kategória D26,5, v polovičnom profile ako R 11,5/100.

Plánovaná realizácia stavby:
rok začatia výstavby: 2007
rok dania stavby do užívania: 2009

Tento materiál bol získaný zo stránky Slovenskej správy ciest, www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=431

vcera som sa bol trocha dolamat na dreveniku … a cestou okolo napojenia dialnice a I/18 (pri beharovciach) som zazrel ze sa tam pracuje na nejakom moste … teda predpokladam ze je to most pre mimourovnovu krizoatku beharovce … nepatri tento most do useku studenec-beharovce? … ale sak tento usek sa mal zacat stavat az v roku 2007. Nebol by som proti keby to bolo sokr ;o)

random pokial viem z novin, tak by to mal byt most obchvatu Spisskeho Podhradia a prelozky cesty č. 548

no neviem bo ten most je v ose uz existujucej 1/2 dialnice D1 … ale ked to tak pisali :wink:

random mozno sa mylim. obchvat spisskeho podhradia sa stavia v podhradi, urcite ho nestavaju pri beharovciach.

Pokial viem ja, tak to stavaju kvoli tej stromovej aleji a napoja to pod Spiskym hradom.

tak potom asi presunuli odniekial fin. prostriedky, lebo tento usek mali zacat stavat az v roku 2007

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=431

http://www.highways.sk/highways/Studenec-Beharovce.html

http://www.rokovanie.sk/appl/material.nsf/0/D04A3DCF3D471F30C1256F8E004B3309/$FILE/Zdroj.html

podla mojho nazoru bola hlupost nepotiahnut tu “dialnicu” hned na zaciatku az ku studencu ale nechat to napojit hned pri beharovciach … moj odhad na tento usek je 300-500mil. SKK … takze nic drahe … mozno sa im podarilo cely ten mechanozmus pred stavbou zrychlit tym ze je tam spravny clovek na spravnom mieste (snazim sa v to verit)… alebo jednoducho stavaju uz na odkupenych pozemkoch … robia si pripravu pred tym ako tu stavbu zacnu … aby mohli povedat ze ju odovzdali v predtermine :slight_smile:))
… co ma nasralo je ta tabulka bystrik … viac tu dialnice.info/viewtopic.php?p=3086#3086

Random aj pre mna je to velmi potesujuca sprava , len aby sme sa netesili predcasne. Ak tam pojdes nabuduce sprav prosim nejake aktualne foto.

ako by sa stalo … aj teraz som mohol nejake to foto spravit no kym som sa spamatal co to vidim a zapol fotak tak sme boli het :frowning:

tak som sa mylil, obchvat Spisskeho Podhradia je nieco ine a stavba, ktoru si videl ty, bude vystavba na D1.

o obchvate Spisskeho Podhradia sa pise tuto:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=3122#3122

Caesar sa pri niektorej inej teme preriekol, ze sa ma stavat aj tento usek, takze to bude skutecne tak. mam z toho radost. ta alej - stromoradie pod spisskym hradom je zabijacky usek :frowning:

No ale je tam aspon par miest, kde este mozes predbiehat - ked ale bude hotova ta “meciarizovana” dialnica, tak tam urcite daju plnu ciaru :frowning:

Ja som nepovedal, že sa bude stavať, takéto pojmy sú veľmi neisté. Ja som len napísal, že sa v okolí Braniska dejú stavebné aktivity. :wink:

To môže a nemusí znamenať, že sa bude tento úsek stavať. :sunglasses:

Moje info: Na tento úsek boli získané nejaké finačné prostriedky a vzhľadom na to, že je to krátky úsek, tak sa asi dostavia a otvoriť by sa mal najneskôr v r. 2007. Inak toto už sú podľa mňa “prehnane krátke úseky”, to sa radšej mohlo stavať o 1 rok dlhšie, ale súvislejšie. :sunglasses:

Tomu nerozumiem? Prečo by sa tak malo stať?

Aby motoristi išli na diaľnicu? Oni na ňu aj tak prejdú, pretože toto je úsek, kde jazdí minimum ľudí z okolia stavby, viac-menej sa táto trasa využíva na domáci tranzit, takže na D1 motoristi prejdú, podobne ako prešli do tunela Branisko z horského priechodu Branisko. :sunglasses:

Tá diaľnica, o ktorej píšeš ako “mečiarovská” už bola plánovaná od komunistov. :sunglasses:

Nie meciarovska, ale “meciarizovana” :slight_smile: Termin predstavuje dialnicu v polovicnom profile. Vid tiez “dialnica sa meciarizuje” - prechod plnoprofilovej dialnice na polovicny profil. Od Beharoviec az po tunel je plna ciara - preco by ju nedali aj dalej?

Za VM sa tu stavali diaľnice najlepšie. Čo sa povedalo, to sa spravilo. A spravilo sa aj viac v tejto oblasti, než koľko sa vždy naplánovalo. Stačilo ešte 2-3 roky a bola by D1 v ZA, od RK po PP a kompletná R1, D3 a R5. A to by bol r. 2000. Takže D1 v KE by bola v r. 2005, … ja viem, ekonomika išla iným smerom, ale štátne podniky v hodnote 2000 mld. SKK boli vo vlastníctve štátu na 100%. Neprichádzali by zahraniční investori ako dnes, ale domáci by až takto vysoko neprepúšťali, pretože sa dávalo každý rok 10-20 mld. SKK na rozvoj a podporu slovenského priemyslu. Ale to už je o inom … aj keď nie, lebo s tým súvisela diaľničná výstavba.

Takže ja by som to takto nevidel. Pán Dzurinda nestavia diaľnice rýchlejším tempom a po zarátaní inflácie sa dáva na na diaľnice menej ako pred r. 1998. To sú fakty. Stavia sa, aj na celý profil, ale veeeeľmi pomaly. A to nie je “umenie”, to by dokázal každý.

Tak ako sa tu hovorí, že sa dá na diaľnice "od budúceho roka “12-20 mld. SKK”, tak sa tu dáva stabilne do 10 mld. SKK.

Tak ako pán minister tvrdí, že D1 bude na viacerých úsekoch aspoň na 1/2 profil, ja tvrdím, že … min. 15-20 km nebude otvorených vôbec. :sunglasses:

Nechcem tu polemizovat na temu rychlost vystavby dialnic - na to je ina sekcia - len taky moj zakladny postoj - co sa robilo za Meciara mi skor pripadalo stylom hrrr, len aby nieco bolo a mohol sa tym pochvalit (vid Schiffer, Belmondo) a potom sa dialnice dostavovali na plny profil dalsie roky (napr. este Meciar polozil zakladny kamen Vazec-Mengusovce resp. Mengusovce- Janovce ak sa nemylim. Bolo to kdesi na uzemi nicoho.). Terajsie tempo tiez nic moc, viac-menej to trochu rozhybala len KIA. Howgh :slight_smile:

Ok, môžme v inej téme.

Diaľnicu rozhýbala KIA a naliehanie EÚ na čo najskoršie dokončenie D1 BA-KE a riešenie aj ostatných území ohľadom spojenie regiónov pomocou diaľničnej siete. :sunglasses:

ja si zase myslim, ze kopu dedinam, mestam pomozu aj taketo mini useky. hlavne je podstatne ze sa nieco zacne stavat. na slovensku totizto stale vladne slubotechna system.. takze ja ako motorista som vdavny aj za kazdy 5km usek lepsej cesty / obchvatu, ako cakat zase X rokov na dlhsi aj ked mozno kvalitnejsi /4prudovy usek.

slovensko skratka nema financnu silu stavat vela velkych usekov naraz. a nema ani na to to zorganizovat. ale to je skor politicka vec, kedze ludia na klucovych miestach su castno nie zrovna najvhonejsi “odbornici” … a potom to tak vyzera.