to je jedno. Aj keby to bolo 30 mld. CZK, tak to nebude do r. 2010 na celom úseku z finančných dôvodov. Tam nejde o ten rozdiel 10 mld. CZK, ale o to, že by to bola suma rovnajúca sa jednému plánovanému rozpočtu vynakladanému na rozvoj celej diaľničnej siete.
Dá sa to postupne prebudovať, v ČR je však zámer vybudovať severnú vetvu, ktorá odľahčí potom D1 a nebude potrebné investovať takúto veľkú sumu, lebo napr. je plán investovať aj 50 mld. CZK s tým, že pred Prahou by bolo 4+4 pruhy a kompletné investície do riešenia pripájacích pruhov. A takisto je v uvedenej sume 50 mld. CZK aj oprava povrchu diaľnice D1.
to záleží hlavne od toho, v akom čase sa to bude opravovať. A v akom rozsahu.
Rošírenie je plánované na sumu 50 mld. CZK tak, ako načrtol Hefaistion, ale je snahou vlády ČR ušetriť:
Nebude sa opravovať celý povrch diaľnice po celú dĺžku Praha-Brno.
Okrem toho, pri Prahe už je úsek na 3+3 pruhy a ten nebol zarátaný do tej sumy.
ŘSD už riešilo blízke pozemky, takisto je to + pre uvedenú sumu, kt. sa zníži aj o túto položku. To je to tzv. ochranné pásmo.
Avšak sú aj problémy:
Mnohé mosty sú nízko umiestnené, resp. budú sa musieť zbúrať, lebo nebude ako D1 rozšíriť, a toto ešte nie je presne vyčíslené, pretože tie mosty bude treba aj znovu postaviť. A tu bude “narušená premávka”.
Problémy môžu nastať aj na úsekoch, kde sú odpočívadlá/výjazdy, pretože nastáva problém, že v týchto miestach bude D1 zasahovať ďalej než len na pozemky v ochrannom pásme.
Preto sa bude v r. 2006 ešte riešiť práve taký problém ako okolité pozemky. A reálne sa môže začať až v r. 2007, no je nereálne, aby sa od r. 2007 do r. 2010 preinvestovala suma vyššia ako 30 mld. CZK, pretože to by bola príliš veľká položka a financie sú už v ČR limitované na veľké projekty v doprave.
Predbežná plánovaná suma je 14 mld. CZK na najbližšie roky, no v tom sú zarátané aj nutné výdavky na opravu povrchu. V ČR sa smú opravovať max. 3 úseky naraz (teda smú byť len 3 uzávierky na celej D1 medzi Prahou a Brnom), takže sa budú opravovať úseky dlhšie ako 5 km.
Podľa mňa netreba teraz rozširovať diaľnicu D1 v celej jej dĺžke od Prahy do Brna. Stačí ju rozšíriť na najvyťaženejšáích úsekoch, ale ja by som sa zameral hlavne na jej kompletnú opravu, od výmeny povrchu cez predĺženie a rozšírenie pripájacích a odbáčacích pruhov (s tým spojené jednotlivé vetvy, ktoré z a na diaľnicu vedú) ako aj vybavenie informačnými panelami a zlepšil by som značenie, vodorovné aj zvislé.
Pretože v ČR je podľa mňa treba vybudovať severnú trasu diaľnice od Prahy cez Hradec Králové a ďalej do Ostravy. Potom aj klesne premávka na D1.
A okrem toho by som aj postavil niekoľko diaľničných privádzačov od D1, aby sa zlepšila dopravná situácia aj v okolí tejto diaľnice.
Aj táto správa dáva za pravdu tomu, že česká diaľnica D1 Praha-Brno je jedna z najobávanejších diaľnic v Európe.
Má nedostatočné parametre pre pripájacie pruhy, výjazdové vetvy sú často takisto zle postavené a nespĺňajú dané, nové parametre.
Okrem toho je diaľnica značne stará, jej životnosť čo sa povrchu týka už je prekročená.
Ďalej je diaľnica D1 výrazne preplnená. Nehodová. Často sa musí uzatvoriť aj na viacerých miestach pre dopravné nehody.
Plánované zmeny a opatrenia pre riešenie situácie:
Diaľnica D1 sa postupne rozšíri z 2+2 na 3+3 pruhy, momentálne sa tak deje pred Brnom na 3+3 pruhy. Pred Prahou už tak je, avšak tam sa plánuje na 4+4 pruhy. No zároveň aj okruh Prahy ešte robí prekážky.
Diaľnica D1 sa odľahčí, až sa postaví ďalšia diaľnica severne od D1, v smere na Moravu. Okrem toho sa pripravuje aj rozšírenie diaľnice D1 v celej jej dĺžke, cena cca. 40 mld. CZK.
Prijalo sa opatrenie, že diaľnica je v danom úseku opravovaná na max. 3 miestach, aby nebola obmedzená priepustnosť, a okrem toho, sa robia väčšie opravy, t.j. opravujú sa dlhšie úseky, aj 4-6 km. Okrem toho sa robia razantnejšie, no v menšom rozsahu, kontroly dopravnej polície.
Doplnenie: Chybou je aj to, že chýba diaľnica, ktorá by spojila Brno a Viedeň a Prahu s Č. Budějovicami. Toto je len v rovine plánov.
Okrem toho, tiež sa dnes buduje viac diaľničných privádzačov od D1 a zároveň sa aj zlepšuje cestná sieť v okolí D1.
Tá udalosť je tragická a smutná. Jazdievam po tejto D1 do Prahy a viem, že aj keď idem pozorne a predvídavo, že tu mi hrozí nebezpečenstvo viac než hocikde inde. Niekedy sa v krátkom časovom slede súhrou nepriaznivých okolností stáva takéto nešťastie.
Ešte doplním, že diaľnica D1 je relatívne dosť dobre vybavená, t.j. dosť často ČSPH + odpočívadlá, … aj sa budujú diaľničné privádzače, zlepšuje sa cestná sieť v okolí D1, budujú sa obchvaty v jej blízkosti, … aj sa rozširuje na 3+3 pruhy pred Brnom, stavia sa v smere za Brnom ďalej na Moravu, … 3+3 pruhy už sú aj pred Prahou, … všetko sa mení, len chýba to hlavné, riešiť D1 samotnú - buď ju rozšíriť, alebo aspoň kvalitnejšie a rýchlejšie opraviť, t.j. opravovať aj 24h denne, … D1 pomôže výstavba severnej diaľnice v ČR, ale nerieši to nič na tom, že D1 nevyhovuje žiadny parametrom a je nebezpečná a obávaná.
Môžeme iba pogratulovať naším susedom k otvoreniu ďalšieho úseku D1 .
Pokračovanie smerom na Zlín a Lysú pod Makytou zrejme nebude dlho čakať…
R6 z našej strany sa dostala do priorít na výstavbu, musíme sa poponáhľať, naši susedia stavajú ostošesť
Přípravě rozšiřování dálnice D1 pokročila. Na úsek Mirošovice - Kývalka byla vypsána soutěž na zhotovitele Technicko - ekonomické studie a EIA s předpokládaným ukočením v červenci příštího roku. Dále na úsek Kývalka - Holubice byly vypsány soutěže na zhotovitele dokumentací pro územní rozhodnutí včetně jeho získání, které budou dokončeny v polovině příštího roku
Neôžem si pomocť, ale diaľnica Praha - Brno je ešte väčšia hrkálka ako cesta tretej triedy Košice, Krásna - Bohdanovce Alebo to iba v tom autobuse bolo tak cítiť. No neviem, jedna z najstarších diaľnic na SK bola v oveľa lepšom stave
Diaľnica Praha-Brno bola označená za jednu z najnebezpečnejších diaľnic v Európe z viacerých dôvodov a jeden z nich je aj technický stav. Z hľadiska dĺžky kilometrov opravených a naopak starých neopravených úsekov je diaľnica pod Tatrami na tom oveľa lepšie a bude na tom stále lepšie, pretože sa budú otvárať nové úseky ako Važec-Mengusovce a Mengusovce-Jánovce, kým D1 Praha-Brno sa do r. 2010 nebude výrazne rýchlo opravovať. Toto sú fakty z údajov z ČR, SR a EÚ, žiadne povyšovanie sa. Aj slovenská D2 je lepšia ako česká D2, pretože slovenská D2 prešla úpravami, aké na českej strane neboli spravené z dôvodu, že pre ČR je to východ a pre SR je to západ. A D3 ani v SR ani v ČR nie je reálne postavená. Toľko k diaľniciam.
Na druhej strane, určite cesta III. triedy nie je lepšia ako diaľnica. Kdekoľvek na svete. Už len tie parametre. A ohľadom vplyvu autobusu, … je známe, že niektoré pneumatiky horšie prenášajú zvuk z nového asfaltu ako zo starého, takže toto nie je porovnateľný argument, to je len “posúdenie na 1. pohľad”.
To porovnanie som urobil len tak na oko … samozrejme, ze som to nemyslel uplne vážne…ale keďže som išiel touto dialnicou o tretej v noci, tak mi to hodne vadilo, nakoľko sa nedalo spať ((((((((( a už vôbec nie, oprieť si hlavu o ktoru si časť autobusu (((((