D1 Považská Bystrica západ - Považská Bystrica Sever

Na stavbe Ladce – Sverepec nastal výrazný posun. Pre niektorých
problémová otázka výstavby diaľnice priamo cez stred
mesta v Považskej Bystrici je vyriešená. Po siahodlhých rokovaniach
mesta s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií
SR a investorom Slovenskou správou ciest, trvajúcich 8 rokov,
vydal stavebný úrad súhlas so stavbou. Estakáda na pilieroch
bude vysoká 30 metrov. Verejnosť sa prikláňala k podzemnému
obchvatu mesta, no na ten sa nenašiel investor.
Stavať by sa malo začať v auguste.
http://www.inzinierske-stavby.sk/MOSTY/mosty_2005_53_01.pdf
str. 4[/b]

variantne riesenie dialnice PB zapad - vritizec

zvoleny bol variant 2a

dialnice.info/album_page.php?pic_id=577

komplexny dokument mesta PB

povazska-bystrica.sk/main.ph … sto_sub=20

presne zakreselenie trasovania a dalsich uprav (velky obrazok)

mesta.slovenska.sk/m_portaly/dow … hp?id=1232

Môj názor už je zrejme všetkým jasný, ja som tvrdil už od začiatku, že už sa nesmie ustupovať mestám a obciam pri výstavbe D1, pretože táto diaľnica prechádza do 2.náročnostnej etapy vzhľadom na náročnosť úsekov stúpajú náklady na výstavbu 1 km D a ak si ešte obce a mestá nárokujú ďalšie požiadavky, tak štát musí vynakladať na D ešte viac peňazí, … PB už nevedela čo robiť, najprv byty, potom úplný obchvat a podobne. MDPT sa zachovalo presne na moju radu (aj keď sa to asi PB-čanom moc nepáči) a PB ustúpila.

Posun vo výstavbe v smere na ZA nastal samozrejme najmä kvôli investorovi KIA+MOBIS a transformácia v oblasti výstavby D a R nastala najmä preto, že investorom už nestačí len lacná pracovná sila a 19%-tná daň, už treba aj infraštruktúru.

Výsledkom by mala byť D1 BA-KE v r. 2013-2015 a KE-MI v r. 2015-2018 a MI-hranice s UA v r. 2020-2025, tu záleží aj od výstavby na UA strane.

Tka co sa zacne tento rok stavat na tomto useku alebo nie? V SME pisu o 5 novich usekov vo vystavbe ale PB-Vrtizer nefiguruje.

V r. 2006 sa začne priamo s výstavbou, dovtedy sa tu budú robiť prípravné práce, možno sa začne s nejakými menšími prácami na jeseň tohto roku.

Je vysoko pravdepodobné, že v r. 2006 sa začne s výstavbou tohto úseku, ale len ako 0,5 profil, ten 2. 0,5 profil bude buď pripravený na výstavbu alebo aj začatý, ale nebude zrejme dokončený a otvorený v r. 2006. Na to je veľmi málo času, toto je príliš náročný stavebný úsek, aj pre jeho polohu a aj pre časové podmienky. Ale tomuto stavu si je PB sama na vine. Či už predstavitelia alebo obyvatelia, od r. 1996 sa to tam riešilo a k ničomu sa nedospelo, až keď štát pritvrdil a PB obišiel. Lebo spojenie BA-ZA by bolo, len “kúsok” by chýbal, zdržanie 15 min. voči tomu, keby tam bola diaľnica. Ale to by šoférom až tak nevadilo ako tým obyvateľom. :confused:

Tým to myslíš tak, že ten prvý 0,5 profil má byť do konca 2006 otvorený? (nie hotový) :question:

Ja neviem, nie som veštec. Preto som to napísal takto. Si všímavý :open_mouth: , ja som to ešte zámerne zahovoril samotnou PB.

Vidím, že si sa naučil (aj niektorí ostatní) rozdiel medzi významom slov otvorený a dokončený. :sunglasses: :stuck_out_tongue:

Neviem to skutočne odhadnúť. :unamused:

Rozdiel medzi otvorenými a ukončenými úsekmi som si všimol pri otváraní diaľnic Mečiarom v septembri 1998 - úsek Horná Streda-Ladce - zväčša len 1/2 profil a asi 80%-né štádium rozostavanosti :confused:

Tam už bolo jasné, že vláda “padne” a tak to p. Mečiar slávnostne otvoril. Podobne aj diaľnicu do ZA (ktorá dodnes nie je). :sunglasses:

Ale všetky ostatné úseky, ktoré otváral dovtedy boli dobré a nič im nechýbalo (a hlavne vtedy štát platil). :sunglasses:

PB,zapad - Vrtizer nebude v roku 2006 ani v polovicnom profile. Moze sa dokonca stat, ze vznikne tlak, aby Belusa - Sverepec - Povazska Bystrica,zapad bol otvoreny az 2006, aby sa vobec nieco z useku Ladce - Zilina v roku 2006 otvorilo.

2006 sa este moze otvorit cast z useku Vrtizer - Hricovske Podhradie, ale s pribudajucimi mesiacmi vyrazne klesa pravdepodobnost, ze sa tento usek otvori cely.

Hricovske Podhradie, ZA,Strazov sa urcite neotvori cely v roku 2006.

To by bola skoda keby sa to nepodarilo do konca roka 2006. Ale na usek Vrtizer. Hr. Podhradie moze odpovedat Dialniciar, ci sa podari ho spustit koncom 2006. A posledny usek do Ziliny sa mi zda kratky a tak tiez by nemal by byt problem, ked sa zacne rychlo.
Nevie niekto kedy budu vyberove konania pre PB-Vrtizer a Hr.Podhradie- Zilina?

Vestník SSC číslo 150 z 23.09.2004 oznamuje:

Plánovaný dátum vyhlásenia/začatia metódy verejného obstarávania na úsek D3 Hričovské Podhradie - Kysucké Nové Mesto, I. úsek Hričovské Podhradie - Žilina (Strážov) mal byť v decembri 2004.

Verejné obstarávanie však doposiaľ vyhlásené nebolo :frowning:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=508

Neviem, odkiaľ beriete tú istotu, čo sa otvorí a čo nie. Sú na to takmer 2 roky a sú peniaze. Vy si ani neviete predstaviť ako sa štát vyslovene snaží o čo najskoršie spojenie BA-ZA diaľnicou D1.

V PB môžu vzniknúť problémy, je to veľmi náročný úsek a preto sa v podstate uvažuje len o 2-prúdoch, pretože 4-prúdy sú už úplne nerálne dostavať do konca r. 2006. Ale bude max. snaha úsek otvoriť v r. 2006.

A ak budú nejaké ďalšie úseky otvorené až v r. 2007, stále je to lepšie ako keby mali byť podľa pôvodného (pred KIA) plánu dostavané po r. 2009. Až keď prišli PSA PC a KIA+MOBIS, tak sa začalo hovoriť o tom, že sa dostavia celá D1 BA-KE. Možno nebude 4-prúdová na celom úseku, ale bude súvislá (podľa plánu vlády má byť toto spojenie v r. 2010, nie podľa mňa). Mnohé úseky ale budú kompletne otvorené v r. 2006. Neznamená to však, že budú dokončené. :sunglasses:

Dialniciar, obavam sa, ze viem toho o usekoch na D1,D3 Ladce - ZA viac nez vy. Teda som vyjadril svoj nazor. Viem co viem, a nemienim o tom polemizovat.

Tak ako som cital tento clanok

[infrastruktura.sk/t/dialnica-pre-kiu-nebude-hotova-vcas/328/1)

tak vidim ze zase naike zdruzenie blokuje tento usek. Mi to pripada ako v CR, kde taketo zdruzenia uspesne blokovali roky vystavbu dialnic, velmi znama je historia okolo obchvatu Plzna. A este hadam ci to zdruzenie ma za sebou aspon vacsinu obivatelov mesta, inac su to dobri saboteri. Na konci to zdrzia na niekolko rokov a stejne to dopadne tak ze ten usek sa bude stavat ako bol schvaleny. Mensina vyhrava na vacsinu. Radim MEste PB aby dala pod tabulu PB, aj tabulu s tymto napisom: “Vitajte v lieviku”. :stuck_out_tongue:

A ja by som bol “hnusný” a normálne by som ju vynechal, t.j. D1 by cez ňu neišla aj 1 rok. To by bola dopravná situácia v PB v správach 2-3x v týždni a ostatné mestá a obce by si dali pozor. Od r. 1996 sa MsZ v PB nevedelo dohodnúť so štátom, lebo sa dohodnúť nechcelo, varianta za 15-20 mld.sk bola a je nereálna, ale zase sú tu ochranári.

V ČR aj ochranári vyhrali, ja teraz neviem, na ktorom úseku, ale je to nejaký tunel, ktorý sa stavať zatiaľ nebude. České ministerstvo dopravy muselo ustúpiť, je tam aj rozhodnutie súdu. Ja len dúfam, že SR takéto niečo “zatrhne”. :smiling_imp:

To by ma zaujimalo kde v CR ochranari vyhrali. Ochranarom sa podarilo zablokovat vystavbu obchvatu Plzne s tunelom Valik (380m). Takze cast obchvatu je odovzdana (8,5 km) a chyba 3,5 km dlhy usek vratane tunela. Usek planuju uviest do prevadzky na jesen 2006. Museli sa stavat docasne napojenia a predlzili neprijemnosti suvisiace s dopravou cez mesto. Za viac penazi, viac neprijemnosti pre obyvatelov Plzne. Trasa zostala.

V PB by sa dalo stavat od krizovatky “Centrum” smerom na sever. Ale to by musela byt ochota zo strany SSC (NDS) rozdelit usek na dva poduseky (PB,zapad-PB,centrum a PB,centrum-Vrtizer).

JG plz regni sa… uz mas skoro 50 prispevkov a stale bez registracie! :slight_smile: