D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok

NDS: Most pri Podbanskom postavíme nanovo.
https://ndsas.sk/press/spravy/most-pri-podbanskom-postavime-nanovo
Most z roku 1984
•••
Diaľničný most ev.č. D1-229 v križovatke Podbanské bol postavený a do užívania odovzdaný v roku 1984 v rámci stavby úseku diaľnice D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok. Tvoria ho dve samostatné nosné konštrukcie - každá v jednom jazdnom smere. Zhotoviteľom úseku diaľnice D1 vrátane mosta boli Inžinierske stavby, Košice.
•••

Životnosť takého mosta iba 30-35 rokov… neni to nejako málo?

To sa rozhodli asi po tom, čo sa stalo v Taliansku.

Taliansky most to je uplne ina konstrukcia, toto malo vydrzat vyrazne dlhsie

a ten pravý most je v pohode?

Zaujimalo by ma, ci je kratka zivotnost sposobena lajdackou realizaciou stavby alebo zanedbanou udrzbou.

Ja predpokladam, ze bola naplanovana rekonstrukcia stanadardnym sposobom (nikdy sa nenajde cas urobit to poriadne, ale vzdy sa najde cas urobit to este raz), ale po pade mostu v Taliansku im stislo ritku a radsej sa rozhodli spravit to poriadne.
Ale kedze sme na Slovensku, tak by som sa este prilis netesil, stale je vela moznosti urobit to “po nasom”. Ci uz vyberom “najoptimalnejsieho” riesenia, sutazou na dodavatela alebo aj samotnou vystavbou.

A tiez sa pripajam k dvom predchadzajucim otazkam :

  • co sposobilo, ze most po 35 rokoch treba most postavit nanovo
  • ako je na tom druhy most

Zmenili “adresu” na: https://ndsas.sk/press/spravy/most-na-d1-v-krizovatke-pri-liptovskom-hradku-postavime-nanovo
https://www.google.sk/maps/@49.0595289,19.7468137,247m/data=!3m1!1e3

Pravidelné prehliadky mostov, ktoré NDS vykonáva na všetkých svojich mostoch, odhalili závažné poruchy nosnej konštrukcie ľavého mosta (v smere z Popradu do Liptovského Mikuláša) v križovatke pri Liptovskom Hrádku.

pokial viem tak je v rekonštrukcií lavý most ale v opačnom smere, spravne má byt pravý v smere PP- LM

Ak sa nemýlim, tak smer BA - KE je “pravý” a smer KE - BA je “ľavý”. (U nás sa jazdí vpravo, aj kilometráž D1 sa začína v Bratislave “nultým” kilometrom, preto je smer BA - KE je “pravý”, čiže ľavý most opravovali a budú opätovne stavať, keďže sa na ňom jazdí [v riadnom režime] od Košíc na Bratislavu.)

Jednoznačne kradnutím pri výstavbe. Vieš koľko domov bolo postavených z hotoho cementu?

Neviete kedy sa zacnu prace na buranie a psotavenie noveho mostu na MUK Liptvosky Hradok? Bol tender vobec ukonecny?

bude uspech, ak tento rok vobec ten most zburaju

NDS hľadá firmu, ktorá by vyhotovila projekt a uskutočnila stavebné práce pre diaľničný most na D1 Podbanské, ľavý most.

Celkovú hodnotu zákazky diaľničiari predpokladajú na 3.285.250 eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Výzvu na predkladanie ponúk zverejnila NDS vo vestníku verejného obstarávania.

ekonomika.sme.sk/c/22174387/nds … anske.html

Hanba!!! Tísíce (možno milióny) áut chodia pomaly týmto úsekom kvôli rozbúranému mostu a na moste ani nohy!!

To naozaj neexistuje nikto to by to opravil?? Nechcem vidieť, čo si myslia zahraniční cestujúci, keď idú týmto úsekom a vidia naše tempo.

Tam by mala byť nie znížená rýchlosť zo 130 na 80 (60), ale práve naopak zo 130 na aspoň 150-180km/hod, nech nevidia naše stavbárske know how!!! :slight_smile: :slight_smile:

Momentálne prebieha nekonečný proces verejného obstarávania…viac info je na tomto linku: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/421610

Tá 60 je dobrá tak akurát na meranie rýchlosti…šiel som pred mesiacom cez rakúsko, okolo Grazu tiež sa rekonštruuje, no všade bola 80.

Inak ja si nepamätám, aby som prešiel D1 LM-PP bez obmedzenia.

Teraz sa ide celkom dobre RK-LM, stredové betóny sú vymenené, minule menili koberec, ide sa plynule.

Ale je pravda, že na slovenských dialniciach dlho nejdeš 130, ani smer ZA-PB-TN-TT-BA, tam je minimálne 5 úsekov, kde robia čosi (volajú to údžba, resp. modernizácia ciest).

nie je nahodou tak že po 150 m je zasa 80? pri oprave stred. pasu to tak bolo

ano, 60tka sa (standardne) pouziva len ked ides cez “esicko” z jedneho jazdneho pasu du druheho, potom je 80, nasledne opat pri navrate do povodneho jazdneho pasu je 60.
ale suhlasim s mtatry - je dobra tak akurat na meranie rychlosti.

stretol som sa s tým aj ked nebolo esíčko