D1 Hubová - Ivachnová

ak pojde vsetko podla vyhlaeni vlady, tak toto by mal byt prvy usek stavany v ramci programu PPP, ale ci to ozaj tak bude je otazne. podrobne trasovanie aj s popisom tu

highways.sk/highways/Hubova-Ivachnova.html

variantne trasovanie privadzacov pri ruzomberku (podla toho ako sa bude stavat R3 a D1)

ruzomberok.sk/img/foto/14/big389.jpg

ortofotomapa useku:

dialnice.info/gallery/image_ … ge_id=7037

fotogaleria:

dialnice.info/gallery/album.php?album_id=125

no a kedy toto zacneme stavat? som cital ze v 2006. a pre ktory privadzac sa mesto ružomberok rozhodne?

1 lajk

Toto sa má začať stavať najneskôr v r. 2006, inak už je absolútne nemožné po technickej stránke stihnúť spojenie D1 BA-KE v r. 2010 aspoň na 1/2 profil. Technicky je toto posledný rok, kedy sa musí začať s výstavbou a aj tak by to bolo veeeľmi veľa snaženia sa, aby sa za 4 roky dali postaviť úseky medzi ZA a RK. :sunglasses:

Načo je tam viac variantov privádzačov? Čaká sa na definitívne trasovanie R3 alebo prečo sa ešte nerozhodlo?

Sergej, ak zvitazi hlupy rozum a vyberie sa trasa R3 cez MT, tak ziadny z tych privadzacov sa realizovat nebude.

Prečo by sa sakra nemal realizovať ani jeden? Pokiaľ viem, tam nejde o to, či tam bude nejaký privádzač, ale kde bude.

kaviarista, tak toto si dobre zatal mimo.

ak vyhraje (co zhruba je uz jasne ze vyhral) variant cez turiec, tak ruzomberok bude logicky potrebovat jeden privadzac z mesta na dialnicu :slight_smile: dalej co sa variantnych rieseni privadzacov tyka, zavysi to aj od dalsej veci a to konkretne ako dalej bude trasovana R3 v smere RK - DK, kedze variant DK - kralovany by vychadzal drahsie ako RK - DK s tym ze medzi RK a turanmi by bola R3 “vedena” po D1.

V RK je potrebné k tomu aby sa mohol realiovať RC cez Donovaly stavať Variant V2. Ak sa vyberie iný cesta cez Donovaly je už 100% pasé

No tak toto vôbec nie je isté že vyhral, ale kaviarista to troška prestrelil

Nic som neprestrelil, toto je forum o dialniciach a rychlocestach. preto nie je ani privadzac ako privadzac. Ak povedie R3 cez MT , tak v RK sa privadzac k D1 ako 4 prudovy stavat nebude, iba ako dvojprudovy, cize ekvivalent k ceste 1. triedy.

Tie varianty stvorprudovej cesty cez RK su vsetky zle. Najlepsi by bol takyto: v smere od pripojky k D1 cerveny variant V2 az po krizovanie s modrym variantom a pokracovanie po modrom variante V3 az po dnesnu svetelnu krizovatku na BB v tvare T. Odtial je az po juzny okraj RK stvorprudovka (aj ked pravda ze s obmedzenou rychlostou) a tento usek moze docasne sluzit v trase R3.

Samotny variant V3 uplne zbytocne a nezmyselne posuva pripojku k D1 smerom na vychod.

Johann , toto su co za fabulacie zase?

To akym myslienkovym pochodom si na to prisiel? Co by sa take zvlastne stalo, keby sa relizovala napriklad kombinacia variantov V2 a V3 ?

Ale ano prestrelil myslím tvoj príspevok o víťazstve hlúpeho rozumu, z toho totiž vyplýva že kto s tebou nesúhlsí je hlupák.

Nehnevaj sa ale kombináciou V2 V3 by si doviedol dopravu a hlavne tranzit do centralnej mestskej zony a neodstránil z nej.

Videl si niekedy trasovanie RC Liptovská osada - RK ? Ak áno mal by si vedieť že varianta V2 je trasa R3 a východný obchvat RK. To znamená že keď sa vyberie iný variant ako V2 tak sa už nepočíta s RC cez Donovaly. Už je to jasné?

johann

Hlupak je ten, kto presadzuje hlupe riesenia , vyhovujuce uzkej skupine na ukor vacsiny. Aj ked je pravdou, ze zrejme este vacsim hlupakom bude ten zastupca vacsiny, co to dovoli :slight_smile:

Kombinaciou V2 a V3 tranzit do centralnej mestskej zony nedotiahnes, lebo ta zacina az zapadne od Hypernovy. A co povies v tomto zmysle na taku Pov.Bystricu?
Vychodny obchvat RK neviem posudit, nevidel som ziadne nakresy, ale v tejto suvislosti si dovolim jednu poznamku. Keby sa u nas k cestnym stavbam nepristupovalo tak megalomansky, tak by mali dnes motoristi citelne vacsi osoh a uzitok z celej cestnej infrastruktury.

Trasovanie LO-RK som nevidel, ale velmi rad by som si tych 5 nezmyselnych tunelov na tejto trase niekde pozrel.

Ohladom variantu V2 nie je jasna este jedna vec. Naco by bol Ruzomberku stvorprudovy privadzac, ak tadial nepovedie R3?
Dalsia vec: Podla mna bude potrebovat RK zvlast privadzace k D1 aj k R3, ak by tato viedla cez RK. Nemyslim, ze pre RK bude postacovat jeden spolocny privadzac k D1 aj R3. Takze ak sa zatial vybuduje napr. privadzac V4b ako dvojpruh, vobec to nemusi ovplyvnit buducu trasu R3, ktora moze kludne viest trasou V2 alebo V2+V3.

100% súhlasím

U nás sa k výstavbe diaľnic nepristupuje megalomansky. Veď ešte klesajú nároky pri výstavbe D1 a D3.

Ak považuješ D1 a D3 za megalomanské, tak potom si ešte nevidel megalomanskú diaľnicu, kaviarista.

Takéto stavby sú napr. v USA bežné, že sú vedené cez rôzne pohoria v dĺžke aj 600 km, dokonca ako 8-prúdové a tiež ich financujú a stavajú aj 10 rokov. :sunglasses:

Naopak, ja som ešte aj za to, aby aj R1 bola stavaná na parametre diaľnice, podobne aj R4 KE-Milhosť. :sunglasses:

Caesar,
a kde na to vziat?

Ak mas k dispozicii napr. 10 mld. rocne na dialnice a pustis sa do vystavby 100 mld. zilinskych tunelov s luxusnymi parametrami, je to megalomania. Ak by si mal k dispozicii 50 mld. uz by to bolo v inom svetle.

Dufam, ze sa to u nas dostane aspon nad 25 mld. rocne.

A existuje tu este jeden dolezity moment. Ty si stavbar, tebe hrdost neda , aby sa na vystavbe setrilo na ukor kvality a parametrov. Ja som ale motorista-praktik. Mna samotna stavba az tak hlbkovo nezaujima, ja sa len jej prostrednictvom potrebujem co najkomfortnejsie dostat do cieloveho bodu zvolenej trasy. Ako som uz pisal inde, radsej 200 km rychlociest s chybami krasy , ako 100 km superdialnice.

Caesar, dovolim si tvrdit ze min. 95 % vsetkych motoristov si mysli to iste.

Koho ste si zvolili, toho máte, pretože parametre viac-menej ostávajú, ale kvantita sa stráca.

Nezhodneme sa. A ja sa hádať v tejto téme nebudem. :sunglasses:

Nie som minister, ani dopravy, ani financií. :sunglasses:

no mozno mas aj pravdu kaviarista s tym tvojim imaginarnym variantom V2/3 :slight_smile: no inak mal by si tu tvoju myslienku posunut dalej hm? :smiley:

lorenc,
tu moze mat pravdu aj johhan . ja som ten vychodny obchvat RK nikdy nevidel , neviem aky je narocny.

moj variant prinasa ale jednoznacnu usporu v tom, ze sa da docasne vyuzivat sucasna stvorprudovka od krizovatky po juh RK v smere na BB

no V1 je pripojka na vychodny obchvat mesta, cize R3 by bola o tunel kratsia… na tom poli medzi dvojprudovkou na BB a myslenym privadzacom v smere konca V1 po biely potok je planovany obytny subor 2015-2025… :smiley: takze s V2 to ako s V1 neprichadza v uvahu ak vychadzali aj z UPN RK.