D1 Dubná Skala - Turany

Trasa nadväzuje na predchádzajúci úsek v križovatke Dubná Skala . Prechádza severnou časťou Turčianskej kotliny zo západu susediacou s Malou Fatrou, z východu s Veľkou Fat­rou. Obe pohoria patria k chráneným územiam. V oblasti sa nachádzajú významné rekre­ačné priestory (Martinské hole, Trusalová). Po cca km 4,5 je trasa vedená v stiesnenom priestore medzi Váhom a Krpelianskym kanálom, v časti v súbehu s el. vedením 2x400 k V (MH SR povolilo výnimku z ochranného pásma VVN). Ďalej sa tu nachádza ťažobný priestor štrkopieskov a vodný zdroj Lipovec. Z dôvodu obmedzených možností smerového vedenia je v úseku 2,5 km znížená návrhová rýchlosť na 100 km/h. Pri Turčianskych Kľačanoch trasa prechádza cez Váh mostom dl. 422 m, pokračuje po ľavej strane Váhu cca po km 13,0 , kde opäť premosťuje Váh a Krpeliansky kanál a pripája sa úrovňovou križovatkou na cestu I/18. Kolízny úsek – v k.ú. Sučany dl. cca 1 km v úzkom priestore medzi Váhom a železnicou, vyžiada si likvidáciu väčšej časti areálu Agroko s.r.o. Sučany a 1 rodinného domu. Keďže trasa je tu situovaná do jestvujúceho koridoru tvoriaceho bariéru, nepredstavuje zásah do rozvoja obce. V rámci stavby budú realizované úpravy a preložky dotknutých plynových a el. vedení, káblov, vodných tokov, poľných a účelových ciest, oporné a zárubné múry, protihlu­kové steny, vegetačné úpravy.

Súčasťou stavby sú tieto hlavné objekty:

2 mimoúrovňové diaľničné križovatky, Dubná Skala a Martin,
Privádzač Martin – dl. 2200 m, kategórie R 22,5/80, pre výhľadové spojenie cestou I/65 Martin – Žiar nad Hronom na ťah R1,
veľké obojstranné odpočívadlo Turany,
stredisko správy a údržby diaľnic (SSÚD),
10 mostov na diaľnici D1, (celk. dĺžka 2248 m), z toho 8 súčasne pre migráciu zveri,
ostatné 8 (nad D, na privádzači) celk. dĺžka 1106 m,
Stavba bola posúdená ako vysoko efektívna

Financovanie: kohézny fond EÚ, pôžičky z európskych bánk, štátny rozpočet

Vplyv stavby na životné prostredie.
Úsek bol v plnom rozsahu hodnotený podľa zák. č. 127/94 Z.z. (EIA). Okrem pripravovanej trasy (variant A1) bol posúdený aj variant A2, predstavujúci južný obchvat obce Sučany. V záverečnom stanovisku procesu EIA (11/2002) boli oba varianty uvedené ako rovnocenné z environmentálneho hľadiska, následne MDPT SR rozhodlo o vedení trasy podľa variantu A1, najmä z dôvodov: A2 je technicky náročnejšia trasa idúca hornatým zvážlivým územím, zásah do chránenej lokality Skalka, súbeh s koridorom VVN elektrických vedení, ktorých prekládka by si vyžiadala zvýšenie nákladov o cca 400 mil. Sk.
Cesta I/18 v súčasnosti tu predstavujúca európsky dopravný koridor TINA č. Va, prechádza husto zastavanými časťami miest Vrútky, Martin a obce Sučany, kde je už dnes nevyhovojúci stav, s častými dopravnými nehodami a spomalením dopravy. Diaľnica D1 Dubná Skala – Turany odklonením dopravy túto situáciu zásadným spôsobom zlepší.

Plánovaná realizácia stavby:
rok začatia výstavby: 2006
rok dania stavby do užívania: 2009

Dĺžka úseku: 16,35 km
Kategória: z toho : diaľnica 13,246 km kategórie D26,5/120, privádzač Turany 3,1 km kategórie R 11,5/80

Tento matriál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=435

nahlad ortofotomapy

dialnice.info/album_page.php?pic_id=79

detailny obrazok v plnom rozliseni tu (bacha ma skoro 3 MB!)

dialnice.info/images/big/dubna_skala.jpg

Pekné Aquila, pochvala za predvedený výkon. Takto by som si to predstavoval aj na stránkach NDS. Kde si k tomu vôbec prišiel, ak to nie je tajné? A len tak ďalej. :laughing:

podklady mi poslal Jonathan :slight_smile: takze vdak ide predovstekym jemu. ja som to uz len osekal, vybral co som povazoval za zaujimave a dal na server

Tak ešte raz. Všetko horeuvedené patrí aj Jonathanovi. Istotne hovorím nielen za mňa, ale aj za ostatných. :wink:

Ako uz pisal Aquila, je to odo mna a prisliel som k tomu na prezentacnom dni pri tuneli Sitina. Inak su to informacne materialy NDS.

Pozri sa na časť tunel Sitina. Skús sa vyjadriť k návštevám prezentačnej miestnosti, možno máš viac informácií.

Mna by zaujimalo, ci je uz rozhodnute o vedeni dialnice od Turian po Hubovu, pretoze tato schema je evidentne sita pre povrchovy variant, cize bez tunela Korbelka. Kto moze mat detailnejsie info o useku Hubova - Ivachnova?

Ono sa to len tak zda, ale v texte, na druhej strane je pisane, ze plny profil sa bude budovat len po cca km13, 5 a potom len lavy dvojpruh a v zavislosti od rozhodnutia trasovania useku Turany - Hubova sa bud usek dobuduje na plny profil (povrchovy varinat), alebo to ostane tak a bude sa to volat privadzac Turany.

magnus, je este mozne, ze sa tu rozohrava zakulisna hra ohladom trasovania R3. Ak by sa nakoniec stavala Korbelka, tak pri trasovani R3 by sa zacalo vykrikovat, ze moze ist kludne cez MT, lebo v smere na Kralovany uz bude stat tento privadzac…

Kaviarista,

Pri všetkej úcte voči tebe, RC R3 je trasovaná cez MT, dokonca až v dvoch variantoch. :sunglasses:

Kaviarista,

ja sa ťa nechcem dotknúť, ale výstavba RK R3 nemá a nebude mať na Slovensku ešte dlhšiu dobu žiadny význam.

D1, D3 a R1 “spotrebujú” 90-95% všetkých finančných prostriedkov, ktoré pôjdu na výstavbu minimálne do r. 2012. :laughing:

K pripravovanému tendru na tento úsek plus úsek od Lietavskej Lúčky: už nejako dlho vládne mediálne ticho… :exclamation:

Pokiaľ viem, tak sa pripravuje PPP - tender a teda nie je momentálne o čom písať. Štát tam priamo investovať nechce, takže nie je o čom informovať. Všetko je známe. Presnejšie štát by tam aj investoval, ale … uvidíme ako PPP. :sunglasses:

Pripravuju sa podmienky pre PPP, to je pravda. Tak uvidime ako to skonci. :wink:

v propagačním letáku jsem se dočetl, že od km 13,6 až do konce bude stavěna dálnice jen v jedné polovině, a podle variantu, který se vybere u stavby bude dostavěna levá nebo pravá polovina vozovky. Docela mě mate, že v rom propagačním materiálu byla nakreslena i MÚK Turany, budou ji stavět nebo bude součástí následující stavby

Je januar r. 2006 a tender pre PPP nikde. :unamused:

Je rok 2006 a dialnica po Zilinu nikde :unamused: :laughing:

P.S. sorry za flooding, neskor to zmazem

Nemusis mazat nic, pretoze toto je velka chyba v mysleni viacerych ludi:

Rok 2006 sa konci 30.12. takze praveze este je takmer 12 mesiacov cas.

Ale ci sa nieco otvori, to je otazka. :wink:

Navrhujem otvarat useky vylucne 31.12. kumulaciou sa usetri na ohnostroji.
Este 363 dni, prosim nezabudni NDS. :smiley:

Trochu vazne:
Dufajme, ze sa nieco bude diat, aj ked je volebny rok, ze sa vsetko (aj PPP) nazahra do stratena pre buducu vladu.
Ked oficialny termin je januar 2006, to zavana neistotou.
Radsej by som pocul :
Tlacova konferencia 10.1.2006, 11:00
Inak su to len “panske huncutstva” ako zaciatok vystavby v roku 2006, presnejsie 29.12.2006.
Cisto vylepsovanie statistiky.