D1 Čebrať

Tento tunel sa bude nachadzat na useku D1 Hubová - Ivachnová. Jeho dlzka je 1,97 km.

Viac info najdete tu: ndsas.sk/index/index.php?ids … 16&lang=sk

Na stránke NDS je údaj: Výstavba tunela pozostáva z razenej a hĺbenej časti.

Je potrebné budovať prieskumnú štôlňu, alebo bude stačiť geologický prieskum?

Vzhledem k jeho poměrně velké délce 1,97 km, by bylo lepší vyrazit průzkumnou štolu na zjištění skutečných goelogických poměrů a možných postupů technologie ražby

Lepšia je prieskumná štôlňa aj preto, že potom môže slúžiť ako úniková rúra. :question:

Dy …
nemaju byt vsetky tuneli pod 2km 2rurove?

No, je možné, že prieskumná štôlňa sa raziť nebude… , od začiatku roka sa však robí inžinierkogeologický prieskum:http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj05.php?rok=05&vcislo=all&tabulka=vysl05&retazec=dia�nice&aalebo=a cez firmu Geotechnika, ale cena za práce - 36 mil. Sk… za tú cenu sa priekumná štôlňa v rámci geologických prác asi robiť nebude…

Toto nesledujem, je to možné.

Avšak bavili sme sa o prieskumnej štôlni a ja som len povedal, že keď už by stála prieskumná štôlňa, tak by sa potom mohla pre zvýšenie bezpečnosti využiť ako aj úniková rúra, čo je na tomto zlé :question:

nie niee … dobre si povedal … ale to bola moja otazka :wink:

Inzinierskogeologicky prieskum bol uz dokonceny, robili sa dlhe vrty z terenu (150m) v miestach oboch portalov. Prieskumna stolna sa nebude robit vzhladom na to, ze geologicky je masiv homogenny, tunel je planovany ako dvojrurovy, kde je unikova chodba nadbytocna, kedze sa da pouzit na unik druha rura.

Uz sa vie, kto bude stavat tunel a akou formou?
Alebo este neprebehol tender a nevie sa ani sposob financovania vystavby :question: Na stranke NDS som to nenasiel :confused:

Tender prebehne najskor v buducom roku. Najprv vsak musi prebehnut analyza, ci je PPP v tomto useku vyhodne - to sa zisti zrejme az po zacati pilotneho projektu PPP Lietavska Lucka-Turany. Ak sa zisti, ze vyhodne nie je, bude sa staviat z eurofondov. Ja vidim zaciatok vystavby tohoto tunela tak v 2008-2009.
Sposob razenia - NRTM - vzhladom na dlzku tunela

Teraz sa zacina projektovat usek, mali by uz byt zname projekcne firmy. Po skonceni projektu sa moze vybavovat stavebne povolenie a potom aj uskutocnit tender na dodavatela, ale ako pise Andrej nie je iste ci bude PPP alebo eurofondy. Zaujimave je ze aj v pripade PPP dostane vitaz v podstate hotovy projekt podla ktoreho ma stavat, takze to bude asi PP - postav a prevadzkuj.

toš, pripravne prace su v plnom prude :slight_smile:

Uz nech sa do toho zahryznu :stuck_out_tongue:

:wink:

v stredu som pri západnom portály videl pobehovať neaká auta, asi odlesnovali, a ako keby dačo vŕtali

Ak pán boh dá, no hlavne ekonomická situácia a banky, tak snáď v marci, apríli by sa mohol aj tento tunel začať raziť. Ak sa skutočne začnú na jar 2010 hlavné stavebné práce na úplne všetkých úsekoch PPP1, razili by sa naraz koľko, 4 tunely (Rojkov, Havran, Čebrať, Šibenik)? Tak to sme tu ešte nemali a ani skoro asi mať nebudeme.

Pre lepsi prehlad, plan je takyto:

tunel Rojkov
vystavba 1.4.2010 - 11.7.2012
razenie 10.7.2010 - 12.1.2012

tunel Havran
vystavba 1.4.2010 - 10.11.2012
razenie 30.6.2010 - 21.4.2012

tunel Cebrat
vystavba 1.4.2010 - 15.7.2012
razenie 31.12.2010 - 16.1.2012

tunel Sibenik
vystavba 10.3.2010 - 1.6.2011
razenie 22.7.2010 - 4.4.2011

nepaci sa mi ten datum (1.april), inak pohoda

Žeby stihli v tuneli Šibeník za necelé dva mesiace nainštalovať aj odskúšať všetky technologické zariadenia? Tak to pochybujem