Prechod z terajších asfaltových povrchov na tie betónové by bolo zrejme dobré rozhodnutie. Ak sú tie náklady na výstavbu porovnateľné, tak potom nie je nad čím rozmýšľať…
K 3+3 v úseku BA - TT: osobne si mysím že rozširovanie tohto úseku by malo prebehnúť až po kompletnom dobudovaní D1 medzi BA a KE, kompletnom dobudovaní celej D3 a kompletnom dobudovaní R1 a R2 (teda aspoň R1). Ináč by to nemalo nejaký väčší zmysel a myslím že tieto úseky sú oveľa väčšou prioritou než rozširovanie úseku BA - TT.
Toto rozširovanie by som uskutočnil naraz so stavbou D4, ktorá je súčasťou BA vonkajšieho diaľničného okruhu a ktorú by som začlenil do D1, keďže samotná D4 ako taká podľa môjho názoru nemá zmysel a pokojne by od Senca mohla byť plynulým pokračovaním D1 smerom na Rakúsko a Maďarsko. Dúfam že D4 (podobne ako BA okruh) plánujú ako 3+3, lebo potom by celá koncepcia tohto úseku bola o ničom…
V rovnakom čase ako bude prebiehať rozširovanie úseku BA - TT by mohli byť v plnom profile dokončené aj súčasné jednoprofilové tunely (napr. Branisko a Horelica, ale aj iné… /neviem či sa ďalšie tunely na D1 a D3 plánujú postaviť hneď v plnom profile…/) a celý BA okruh. Samozrejme netreba zabúdať aj na časť D1 medzi KE a UA…
Celkovo by som podotkol, že s prebudovaním na 3+3 by sa vo vzdialenejšej budúcnosti (najmä po dobudovaní nadväzujúcich úsekov v Rakúsku a Poľsku) mohlo postupne rozmýšľať v celej dĺžke medzi BA a ZA (dúfam že na nových úsekoch diaľnice je ponechaná rezerva… ).
3+3 by v budúcnosti mohlo byť aj medzi PO a KE, kde je D1 v paeáži s R4. Aj keď sa to v súčasnosti nezdá, ale význam tohto úseku porastie po dobudovaní D1, ale najmä R4, ktorá má byť súčasťou tzv. “Pobaltského koridoru”, prechádzajúceho pozdĺž východných hraníc EÚ z Estónska až do Maďarska, s teoretickým pokračovaním cez Rumunsko a Bulharsko až do Grécka, prípadne Turecka…
Myslím si že určite je väčšou prioritou prepojenie BA a KE (zatiaľ aspoň v jednoprofilových tuneloch), celá R1, minimálne polovičný profil D3, a najkritickejšie úseky R2…
Tieto úseky sú podľa mňa dôležitejšie ako rozširovanie BA-TT na 3+3. Aj keď tým nechcem povedať že to nie je dôležité Je, ale sú tu dôležitejšie úseky, ktoré veľmi chýbajú…
Suhlasim s bodrikom, na BA-TT to uz huste je, velmi dobre to poznam. problem prejst je ale len pri nehodach, tak ako vsade inde. na horeuvedenych usekoch je to ovela horsie. Problem na BA-TT sposobuju hlavne taky, kt. maju problem dodrzat 130.
myslím, že treba predchádzať vzniku dopravných nehôd.
Výstavbou nových ciest, opravovať cesty - prebudovávať ich, vylepšovať cestné parametre, stavať cestné obchvaty, stavať diaľničnú sieť, aj rozširovať diaľničné úseky, ak je to treba.
Pretože na Slovensku, v ČR, … nestačí dať políciu a kontrolovať, … iste ja som za tvrdé postihy a tvrdé kontroly atď., ale jednoducho slovenské cesty sú plné až preplnené a DN sa stávajú na celom svete. A často hlavne nevinní zomierajú.
Problémom úseku BA-TT je to, že je preťažený, nič iné.
Ja si dovolím tvrdiť, že na tomto úseku už je 3+3 pruhy (teda aspoň 2+3). Pravidelne ma tam, tí čo nevedia jazdiť pomalšie ako 130, obiehajú po odstavnom pruhu. Hlavne v smere z BA.
Často sú diskusie (medzi mnou a inými cez IS) o probléme či skôr rozšíriť D1 BA-TT alebo postaviť novú RC BA-Senec-Sereď. Tak ja sem dávam odpoveď odôvodnenú argumentami.
Nie nebolo by lepšie postaviť ďalšiu RC BA-SC-Sereď, pretože:
Výstavba RC je drahšia ako rozšírenie diaľnice.
Doprava sa zvýši hlavne medzi BA a Trnavou kvôli investorovi PSA Peugeot Citroen.
Trasa Senec-Sereď - to je 1 mld. SKK potrebná na opravu a to stačí (to je taká kvalita ako staré úseky českej D1) a prípadne postaviť novú cestu vedľa nej. Ale neskôr, výhľadovo - a po rozšírení D1 BA-TT by to ani nebolo potrebné.
BA-Senec - tu nie je kde len tak ľahko stavať pre rozšírenie samotného mesta týmto smerom. A dopravu v BA bude riešiť potom D4.
Ja sa skôr obávam len toho, že ak sa to má začať stavať tak, že to bude horové najskôr v r. 2015, tak by sa malo hneď rozšíriť na 4+4 pruhy a použiť CB kryt.
S touto vetou sa stotoznujem na 100%. Ved v useku BA-TT je vedena spolu D1,R1 a je navyse blizko BA.3+3 pruhy budu v r. 2015 uz znova malo A ked nie rovno na 4+4 pruhy, tak aspon mosty a nadjazdy pripravit tak, aby pri pripadnom dalsom rozsireni ich nebolo potrebne znova burat
Myslel som to tak, aby sa pri prebudovani 3+3 na 4+4 nemuseli znovu burat nadjazdy, ktore sa este len vybuduju pre 3+3.
Inak vecsina sucasnych mostov je ozaj v hroznom stave, potesim sa, ked budu nove. Bude sa to vsak asi musiet budovat tak, ze najprv sa postavi novy most a potom zbura stary, alebo sa mylim?
ja som to pochopil ale ja som reagoval na tie 2 posledne slova: znova burat a dal som tym len najavo ze toto buranie nebude znamenat problemy a teda slovo znova nemusi vyzerat ze je tu nejaka neschopnost.
Ohladom samotneho procesu: zalezi aky most a aka cesta. Niekedy sa postavi najprv novy most a potom sa ten stary zbura, ale zalezi od vela faktorov:
Napriklad je tu casto aj nasyp - a je neefektivne stavat nasyp + nove km novej cesty. Lebo snad je vsetkym jasne, ze nemoze byt most posunuty o 20 m a cesta by mala napojenie posunute o 20 m z kazdej strany.
Zalezi aka dlha a aka dolezita cesta tvori ten nadjazd.
Nie je nic zvlastne ked bude nejaky cas nejaka cesta nefunkcna. Alebo aj viac ciest naraz. Nie je to nic zvlastne a divne - staci sa pozriet do sveta.
Inak tato krizovatka uz v podstate existuje, kedysi tu koncila dialnica a sluzila ako zjazd. Lenze nedalo sa tusim zbehnut do hocakeho smeru, navyse svojimi parametrami nevyhovovala, tak tam dali DZ zakaz vjazdu. Kedze to vsak mnoho vodicov veselo pouzivalo nadalej, dali tam betonove zvodidla a par rokov uz sa tadial vobec neda chodit.
Tie upravy, ktore sa tu budu robit, budu teda zrejme minimalne.
Krizovatka Blatne existuje stale v smere na BA, a hoci je to na pohlad tak trochu podivna pripojka, nikdy som tam nemal problemy. V opacnom smere sa z dialnice legalne odbocit neda, kto chce moze risknut odbocku na cestu pre udrzbu dialnice, kde v tieni stromov obcas cihaju policajti. Donedavna sa dal pouzit trik s odbocenim na parkovisko, potom takou polnou cestickou popri zahradkach. Ale vstup na parkovisko je uz niekolko mesiacov zablokovany, takze do TT legalne len po dialnici az k R1, alebo cez Senec.
Tak som ešte vyhrabal z archivu aj jednu foto z tohoto veľmi exponovaného úseku. Tretí pruh tu vážne chýba “jako sůl” … dialnice.info/album_page.php?pic_id=1643 Došlo k nejakému upresneniu termínov, kedy by sa mohlo s rozšírením začať? Pripravuje sa aspoň EIA? Nemám vobec prehľad