neviete ako je to presne s normami, ze ci je na moste nutne mat odstavne pruhy ? respektive ze ci NDS neplanuje rozsirit pristavny most pocas rekonstrukcie na trojprudovy ?
inak ta cena rekonstrukcie sa mi moc nezda => 22 milionov korun, vsak za to pomaly ani nenatru nanovo zabradlie resp pocitam ze cela rekonstrukcia bude len o tom ze tam daju tkz. remix asfalt …
Podla mna ak to Prisatvny most staticky umoznuje tak by sa tam mali vybudovat (vyznacit) 3 pruhy to najneskor ked sa dokonci dialnica v petrzke. A mohlo by sa to este aj tak skombinovat ze by bol jeden priebezny pruh (ten najblizsie ku stredu) potom stredny ktory by sluzil na zmiesnau dopravu aj ako "preradovanie"ak ide niekto z mesta na dialnicu reps naopak, z tohto by sa dalo ist rovno po dialnici alebo odbocit z nej, a jeden v podstate cisto mestsky na kraji. (toto samozrejme kazdym smerom) nie som odbronik ale myslim ze 3 pruhy by doprave sakramentsky pomohli.
konstrukcne by to mal zvladnut. lebo je to konstuovane aby to vydrzalo aj tanky (v tomto je do extremu dotiahnuty lafranconiho). je to skor o voli kompetentnych …
a ten napad s jednym len ciste “dialnicnym” jednym “mestskym” nie je zly.. len bohie ako to nakoniec dopadne. pocitam ze len obtihanu stary nater bielou a je to
Niekde som cital, ze na mostoch a v tuneloch nemusi byt odstavny pruh, takze teoreticky je to mozne aby tam boli tri pruhy. Otazka vsak je ci kompetentni budu mat zaujem ten treti pruh aj urobit.
Okrem toho mam dojem, ze Pristavny most nepatri mestu (nie som si vsak uplne isty).
A tych 22 mil. sa mi zda tiez malo (pisali ze novy povrch)…
keby ta biela farba aspon stala za nieco. neviem ale vzdy mam pocit ze tie farby co pouzivaju maju z kufrika na vytvarnu vychovu. v obciach je ta farba po polroku fuc. len tak na porovnanie vo viedni je na niektorych miestach este vidiet staru vrstvu zltej co predtym pouzivali a to uz presiel nejaky ten rok.
Vo Viedni totiz pruhy nemaluju, ale odlievaju do formy.
Pridu chlapici, polozia vzory, zaleju hustou farbou, uhladia kelnou a hotovo.
Ciary su tak niekedy az do 1 cm hrube.
no to som si vsimol ze su take hrubsie. a teraz konecne viem ze preco. diky.
pouziva sa takyto postup aj niekde u nas?
je to o moc drahsie ako malovanie ci striekanie ci ako to tu robia?
tiez sa mi zda ta cena nejaka mala, za to ani nepozalepuju diery a nanamaluju to nanovo.
a hej podla noriem pre D v tuneloch a na mostoch nemusia byt odstavne pruhy.
ano most patri NDS, lebo je to dialnicny most, tak isto ako lafranconiho. preto aj opravu financuje NDS. resp pristavny si delia so ZSR
je to docela drahsie. ber to tak ze pri striekani sa da len jemna vrstva, ked prezeniem tak 0,1cm farby. kym pri tom co robia rakusaci das 1cm farby a a j to takej specialnejsej. cize minimalne 10x taka spotreba.
ale rakusanom to stoji za to, lebo vedia ze z dlhodobeho hladiska sa im to oplati. vid napriklad aj betonove zvodidla v strede dialnic => lepsie pri buducich opraach (flexibilne mozu posunut dialnicu), usetri sa pri uprave krikov a vymene zeleznych zvodidiel, navyse taketo zvodidlo nepresvietia auta a tiez je mala sanca ze to aj kamion prerazi a prejde do protismeru
viem trosku som to prehnal ale aj tak mohli na to vycelnic viac ak by sa dalo urobit tych 3+3. vsak na petrzalskej strane to tak ci tak bude 3+3 usitit do 2+2 na moste ..
Na konci mosta to tak, či tak pokračuje dvoma pruhmi. Takže by sa tým nič nezískalo. Keď sa spojazdní D1 na Einsteinovej, tak to už možno význam bude mať. Bude záležať od situácie, kde budú úzke a kolízne miesta.
hmm, ale niekde v zahranici sa to takouto “kozmetickou upravou riesilo” , alebo sa milim? ale aj tak je to jedno lebo som zabudol ze pri vyjazde na einsteinovu je tam dvojpruh, ale ked bude pokracovat dialnica dalej fakt by sa to nedalo len upravou znacenia? a znizenim rychlosti ?,
aku upravu si mal namysli? staticku, alebo nebodaj rozsirenie mostovky ?
Po dokonceni useku D1 Viedenska cesta - Pristavny most by mal byt otvoreny ako 3+3. Ked si vsimnete uz teraz je zvisle dopravne znacenie v smere ZA prisposobene na 3+3 pruhy. Konkretne je to DZ 500m pred krizovatkou na Bajkalsku v smere ZA. Su tam dve rovne sipky na priamy smer a nad terajsim odstavnym pasom je polosikma sipka.