Dost na nom napreduju. Klobuk dole. Dost pomoze aj MO - Mestsky okruh. Ten si Praha financuje s vlastnych zdrojov a celkom im to ide. CZ je v tomto o par rokov pred nami ak nie viac ako o par
ČR je vpredu a o to o dosť, majú 3+3 pruhy pred Prahou, to isté realizujú pred Brnom a pred Prahou už idú realizovať 4+4 pruhy a na celej D1 postupne chcú mať 3+3 pruhy.
Praha ako taká tiež dosť investuje do dopravy, nové trasy metra, obchvat, …
ČR je dosť bohatá krajina a Praha sama o sebe tiež. Praha nemá problém si vziať úver vo výške 10 mld. CZK 2-3 roky po sebe a bez problémov aj úvery spláca, takže potom dokáže investovať do rozvoja turistického ruchu, dopravy aj iných projektov veľa peňazí a Praha sa dosť rýchlym tempom aj stále rozrastá o priemyselné a dopravné stavby takmer na všetky strany, takže veľký obchvat už je nevyhnutný.
Neviem o tom, že by si Praha brala takéto veľké úvery a pravdou tiež je, že vzhľadom na jej príjmy začína mať už menšie problémy a už viackrát zasiahla aj vláda a znemožnila vzatie si úveru.
Toto je najlepšie na tej výstavbe v ČR, keďže oni investujú 50 mld. CZK do diaľničnej výstavby, 10 mld. CZK dajú na opravy cestnej siete a ešte aj modernizujú železnice, podobným tempom ako my.
Potom sa dá aj podporiť dopravu v hlavnom meste Praha, postupne aj na sumu 20 mld. CZK. A zároveň sa tam investuje aj do nových trás v metre.
Voči tomu SR: výstavba diaľničnej siete 15 mld. SKK, opravy cestnej siete cca. 4 mld. Sk (aj kraje), … BA - tunel Sitina, most Košická. NS MHD len s problémami a ešte sa nezačal.
Před Prajou určitě nebudou 4+4 pruhy, protože to by se museli zbourat všechny mosty a protihlukové stěny, co jsou postavené. Dále by byl problém s čerpacími stanicemi atd. Je to hedenb z argumentů proč netrasovat dálnici D3 Praha - ČB na Exit 21 Mirošovice, ale samostatně ji zaústit na pražský okruh
To je možné a aj reálne, že náklady by boli obrovské a preto to bude ďalším dôvodom na výstavbu inej diaľnice/RC daným smerom, len ďalej od D1. A takisto netvrdím, že to bude do r. 2010.
Praha má tú výhodu, že má dostatok finančných zdrojov na svoje riešenia v dopravnej oblasti.
Je tu podpora MHD, výstavba nových trás pre metro, výstavba obchvatu, … miliardy CZK sa prestavajú a systematicky sa stavia.
Okrem toho má Praha aj dosť značné výhody v oblasti rozvoja, pretože má veľa vypracovaných plánov, posudkov, štúdií a projektov.
Aj tie zábrany pre povodne a veľa ďalších, to všetko sú priame hmatateľné dôkazy. Aj negatívne, akým je zdraženie cestovných lístkov v MHD. Ale stále sú možnosti. Mýto ako v Londýne.
Praha má okrem iného aj ďalšiu výhodu oproti Bratislave a to je poloha tohto mesta. Je kde stavať. A potom aj napojenie na ostatné regióny “neleží” na jednej diaľnici ako je tomu na Slovensku.
Praha například nákup nových vozů pro metro má z úvěru, stejně tak výstavbu metra.
Severozápadní část městského okruhu v Praze bude buď stavěna z úvěru nebo pomocí PPP, ještě není rozhodnuté. Celý tento úsek má stát okolo 20 miliard. Jedná se o soustavu hloubených a ražených tunelu od Strahovského až Do Troji.
Výhodou je, že mají připravené projekty a další připravují. Např metro D, prodloužení metra A nebo Městský okruh, který staví bez pomoci státu.
Ja som len narážal na finančnú situáciu Prahy, že nemá problém realizovať aj veľké dopravné projekty.
Aj keď je to podobná situácia ako v Bratislave, ktorá si tiež vzala úver vo výške 6 mld. SKK na riešenie dopravných problémov, predovšetkým NS MHD, čo bude tzv. projekt rýchloelektričky, aj keď je to len odloženie nevyhnutného riešenia, metra, o 15-25 rokov neskôr.