Inžinierske stavby, a. s. je stavebná spoločnosť s viac ako 50 ročnou históriou vývoja. Vznikla pod názvom “Trať družby” 1. júla 1951. V roku 1955 bol vytvorený nástupnícky podnik Inžinierske stavby, n. p., ktorý sa v apríli roku 1989 transformoval do štátneho podniku. Spoločenské zmeny na konci deväťdesiatych rokov umožnili 1. mája roku 1992 prechod podniku do novovzniknutej akciovej spoločnosti, ktorá bola následne sprivatizovaná vo veľkej privatizácii kupónovou metódou. Bilanciou tohto dlhoročného pôsobenia sú stavebné diela v hodnote desiatok miliárd korún, bohaté skúsenosti z procesu výstavby a stabilné miesto na slovenskom stavebnom trhu.
Tato stavebna firma ma dost dobre postavenie na vychodnom Slovensku, co je velmi dobre, pretoze vychodne Slovensko je velmi slubna oblast v obdobi rokov 2010-2030. D1, R4, R2 a cestna siet, potom aj zeleznicna.
Dovtedy si staci udrziavat svoje postavenie a to sa aj deje - R4 krizovatka Presovska-Secovska, stavba niekolko rokov trva, este niekolko rokov trvat bude a je to stavba za miliardy SKK a ma viacero etap.
IS Košice získali významnou zakázku v ČR. Ve výběrové řízení na zhotovitele stavby D47 4705 Bělotín - Hl.Životice vyhrály Inžinierské stavby Košice s nabídnutou cenou 4,332 miliardy Kč. Jedná se o výstavbu 18,1 km dlouhé dálnice s 2 MÚK (Mankovice a H. Životice), 16 mostů a odpočívky Vrážné. Předpoklád zahájení výstavby je přelom roku a dokočení prosinec 2009.
No tak ano, pretože jednoducho v rámci východného Slovenska už nie je v čom veľmi investovať a to ani ďalšie 2-3 roky. PPP na cestách II. a III. triedy je dobrá zakázka, ale pre tieto väčšie firmy to nie je veľa a diaľničná sieť je stále vo veľmi malom rozsahu. Opravy cestnej siete zase realizujú hlavne Cesty Nitra, a.s., ktoré už poznajú ceny atď.
Takže väčšie firmy musia buď získavať väčšie zakázky, alebo väčší počet zakázok alebo sa potom musia zameriavať na zahraničie.
Ukážka na najväčšej slovenskej stavebnej firme:
Doprastav kúpil Metrostav, aby mal väčší záber na trhu - diaľnice, cesty, mosty a hlavne tunely, dnes už aj byty atď. … lenže trh v ČR stagnuje, v SR rastie pomaly a hlavne rastie konkurencia firiem zo Španielska, Nemecka a Rakúska a Francúzska, … takže preto dnes Metrostav mieri na Island, …
A vlastne ani si Cesty Nitra a IS KE nemajú ako konkurovať, keď oboje patria do francúzskej skupiny Colas.
Inžinierske stavby,a.s. Košice kúpili v roku 2003 firmu Hydrostav Šaľa, a.s. ktorý vznikov 1. júla 2002 zo skrachovaného Hydrostavu závodu Šaľa ktorý pracoval na dialnici Ladce -Sverepec , takto sa IS dostali k stavbe tochto úseku a rozšíril svoje pôsobenie na západe. Dnes je to závod 09 Šaľa. A mohli by si aj aktualizovať svoju internetovú stránku !!!
Inžinierske stavby,a.s. Košice si po vstupe do koncernu Colas vymenili všetky nálepky označenia firmy na dopravných prostriedkov za nové nálepky s tým istým názvom IS,a.s. a pod názvom majú napísané člen skupiny Colas a logo Colasu. To isté vytlačili aj na nové pracovné odevy pre robotníkov.