Cestné tunely v SR

Táto téma sa bude venovať cestným tunelom, teda nie diaľničným tunelom.

Nie je ich veľa, ale bude ich pribúdať skôr či neskôr, pretože sa podľa mňa bude investovať do zlepšenia stavu horských priechodov a nie všade je nutné mať diaľnicu, ale tunel by pomohol.

Nepredpokladám, že tu bude veľa príspevkov, ale ako hovorím, téma je pripravená. A zároveň kľudne napíšte Vy svoju predstavu, kde by podľa Vás bolo potrebné cestný tunel postaviť. Nakoniec tunel môže byť aj súčasťou cestného obchvatu.

Prakticky jediný oficiálny cestný tunel (opakujem mimo diaľničných, pretože potom je tu Branisko a Horelica a vo výstavbe sú Sitiny a Bôrik) je tunel Stratená s dĺžkou 324 metrov, ktorý sa nachádza v Slovenskom Raji, na cestnom ťahu Poprad-Dobšiná.

Fotka sa nachádza napríklad tu .

Bude sa posudzovať cesta I/51, konkrétne cestný horský priechod Biela Hora a v rámci tohto sa bude určovať, či bude potrebné postaviť tu niekedy cestný tunel. Dnes to ešte potrebné nie je. Opravil sa tu už takmer celý povrch cesty, aj keď s rôznou kvalitou, dnes sa opravuje zosuv a zostáva ešte opraviť cestný most, ktorý leží na hraniciach okresov Senica a Trnava.

Podobne sa bude posudzovať cesta I/59, konkrétne cestný horský priechod Donovaly, kde sa uvažuje nad výstavbou viacerých cestných tunelov už dlhodobo, aj keď sa tu dnes investuje takmer 200 mil. SKK na úpravu existujúcej cesty, prebieha jej lokálne rozširovanie a spevňovanie svahov.

Inak v rámci diaľničnej siete sa už spomína aj tunel Soroška na RC R2 a ďalšie tunely na D1 a D3.

Som však realista, nepredpokladám do r. 2015 žiadny nový cestný tunel (diaľničné nerátam).

Ktoré cestné tunely by ste sa postavili vy :question:

Idem Dialniciarovi oponovat,co sa tyka cestnych tunelov, ze je iba jediny oficialny?? na SK ( resp diskusia) Velmi davno som isiel z Magecian popri zeleznici a vodnou nadrzou Ruzin smerom na KE ( hladal som podla mapy najkratsiu cestu do PO) A tesne pred Bujanovskym zel. tunelom ajhla cesta sa tiez stratila v tunely. Bol to byvaly zeleznicny tunel, no bol upraveny(asfalt..) a v tom case aj prejazdny. Nebola tam ziadna znacka. Sice bol relatinvne uzky, no vzhladom k tomu, ze cezen bolo vidiet, tak sa dalo preist. Toto ma napadlo pri tvrdeni ze jediny oficialny cestny tunel je Stratena. Preto som si vybral najnovsiu mapu a v mape som normalne tento cestny tunel nasiel zaznaceny!!!, otazka znie, ci je to oficialny cestny tunel?? Nebol som tam uz davno urcite sa hodne zmenilo. :unamused:

Tento tunel je na tomto fóru zmíněn: dialnice.info/viewtopic.php?t=2061
Jde o tunel na místní komunikaci, který není ve správě SSC.

Nie je to ešte stále oficiálny cestný tunel, nie je v správe SSC ani žiadneho VÚC. :bulb:

Na tuto otazku dam link na moj stary prispevok v inej teme
dialnice.info/viewtopic.php?p=2330#2330
Inak, teraz by som ten zoznam doplnil aj o dalsie tunely… :stuck_out_tongue:

Tak dopĺňaj. :sunglasses:

Ale vidím, že Caesar ma predbehol, no ale nevadí. :smiley:

Je naivná predstava, že tunel sa bude stavať len tam, kde je zároveň vyťažený horský priechod. Cestné tunely sa totiž budú musieť postaviť aj v rámci cestných obchvatov na oveľa menej vyťažených cestných ťahoch, no prechádzajúcich stredmi miest a obcí. Nahlas sa začalo hovoriť o obchvate Podbrezovej a konkrétne v tomto prípade sa tiež začalo hovoriť o potrebe cestného tunela.

Najzákladnejším problémom výstavby nových cestných tunelov je akútny nedostatok financií. :bulb:

ja viem Kelemenov tunel je len na lesnej ceste ale je tiez zaujimavy lesy.sk/showdoc.do?docid=2495
A kde by som postavil… z balazov za donovaly, poza Brezno a poza Podbrezovu… rodny kraj nezaprem :slight_smile:

To je zaujímavé. Len doplním informácie:

Čelniansky tunel

Jediný a preto jedinečný tunel na lesnej ceste na Slovensku! Nachádza sa 4 km južne od obce Lopej v doline Predajnianske Čelno na území Odštepného závodu LESOV SR Slovenská Ľupča. 41 metrov dlhý tunel, známy ako “Kelemenov“ bol vybudovaný v roku 1928 a rozšírený v roku 1971. Na jeho spodnom portáli sa nachádza pôvodná pamätná tabuľa nesúca meno Ing. Vojtecha Kelemena, ktorý bol v čase výstavby tunela riaditeľom Štátnych lesov v Banskej Bystrici. V roku 2006 bola podnikom LESY SR odhalená pri tuneli informačná tabuľa na ktorej možno vidieť jeho vzhľad spred roku 1971. Neďaleko tunela, ktorý je technickou pamiatkou sa nachádzajú chránené kaskádovité Predajnianske vodopády. Tunelom prechádza zelená turistická značka smerujúca Ľubietovský Vepor.

Tunel bol zaradený medzi externé expozície Lesníckeho skanzenu vo Vydrovskej doline pri Čiernom Balogu.

Zdroj: lesy.sk/showdoc.do?docid=2495

© 2003 GIS Lesy Slovenskej republiky š.p.

O tomto lesnom tuneli som doteraz vobec nevedel :slight_smile: Okrem neho je na lesnej ceste tunel este pri Skalke pri Kremnici, povodne sluzil banikom na prepravu striebra a medi
motoride.sk/?waypoint=65

Inac, mozno budeme mat onedlho aj tunel pre pesich a cyklistov, dlhy az 2400 m :slight_smile:
rail.sk/skhist/tunely/608/01.htm
zavisi len od toho, ci sa podari uspesne vykonat projekt na jeho sprejazdnenie :slight_smile:

Co sa tyka tunela na skalke, turistom vseobesne znamy ale kedze cezen nejde asfaltka neuvadzal som ho.
Inak na trase medzi Tisovcom a Muranom je niekolko zeleznicnych tunelov, ale zeleznica nebola polozena, a chceli by ich turisticky prepojit. Kedze zeleznicny zrsok tam je, a chybaju len kolaje skoro nic netreba robit, az na jeden tunel ktory ma zavaleny jeden portal

Tak celkovo su tam 3 tunely, z nich je z oboch stran nepristupny. Dalsi je zase trosku nepristupny od doliny (pri korpasskom viadukte) a pokial viem, planuje sa sprejazdnit slavosovsky tunel. Zial, uz dlho je to planovane a nic sa pre to nerobi, kedze obyvatelia okolitych obci si neuvedomuju, aky magnet pre turistov by bola tato nedostavana horska trat :unamused:

a aky magnet by bola keby sa dostavala … pretoze to nie je len o vyzname tesne pred pocas II. sv. vojny ale aj o samotnej trati … je to uzasna stavba a nebyt vojny tak je dostavana .. skoda:(

praveze keby vojna trvala dlhsie, trat by sa dostavala :wink: ved budovala sa len kvoli zabratemu juhu madarmi po viedenskej arbitrazi

inac magnetom je uz aj teraz, plno ludi skusa prejst ten zavodneny usek v tuneli na clne :slight_smile:

Ľudia, prosím Vás, v diskusii k železničným projektom pokračujte tu:

dialnice.info/viewforum.php?f=19

Ak máte niečo k doplneniu k lesným cestám, tak aj na to tu je extra téma:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4306

Ďakujem. :sunglasses:

Aj na lesnych cestach su cestne tunely :wink: a zrejme aj v spominanom zeleznicnom tuneli pojde “cesta” :wink:

Nie je to ale oficiálne vedený cestný tunel. :exclamation: Tak to prosím neospravedlňuj. Jediný cestný tunel je aj naďalej na Slovensku iba cestný tunel Stratená. :wink: