Túto tému zakladám, pretože cestné stavby sú dosť zložitou problematikou a zároveň ja sem umiestňujem istý systém podľa jednotlivých Oblastí na Slovensku, takže ak by mal niekto nejakú pripomienku, že by som sa mal viac venovať niečomu inému treba napísať sem. Inak na tomto fóre v poslednej dobe táto sekcia nejako stagnuje, ale už sa to zmení, ja postupne budem vkladať hlavne nové oblasti, nie len príspevky do už existujúcich tém, aj keď aj to sa bude diať, ak bude treba.
Okrem iného chcem tiež upresniť, že viaceré tzv. harmonogramy do r. 2006 sa posunuli v platnosti do r. 2008, pretože štát zmenil systém financovania a posilnil ho, no zároveň rozšíril svoje priority. Veď potom v jednotlivých témach môžeme diskutovať.
Už len doplním, že už čo nevidieť sem pridám niekoľko oblastí a uzatvorím TN kraj a posuniem sa naraz aj do BB aj do ZA kraja.
Ja som osobne rád, že vôbec sa tu cestná doprava viac rozšírila v rámci celej SR.
Je to + tomuto fóru, že je tu takáto snaha. Pretože informácií z tejto oblasti je veľmi málo a verejnosť ani nevie, kde by ich mala hľadať - aj odborníci, ktorí majú nejaký vplyv to nemajú ľahké v tejto oblasti a toto je aspoň ucelené - naviac tu sa človek dozvie rôzne malé dedinky z týchto oblastí.
vieš táto sekcia mi ide “ako v lete na saniach”. Snáď keby som bol na dôchodku, ale takto ja mám veľa práce toto čo sem dávam je ešte práca naviac. Takže ide to pomaly, to ja dávam najavo už veľmi dlho.
No a konkrétne Michalovce a Bardejov. Tak to nie je jedna oblasť, to je niekoľko oblastí a mám tam problémy, pretože MI … tam je PPP a ja nestíham sledovať, že na ktorých úsekoch a Bardejov … to by som mohol skúsiť, aj keď aj tam je PPP. Nuž ja sa priznám, že toto tu odo mňa do konca roka nebude.
Regiony totiz hospodaria s vacsou sumou penazi nez stat. A znasobuje sa to aj na Slovensku systemom dani.
Tu sa tocia miliardy EUR vzdy za horizont 10 rokov, teraz sa to este znasobi. Obchvaty, priemyselne parky, byvanie, ina infrastruktura ako COV anebo nove vodovody atp.
Ackoliv v ramci dalnic je to skutecne siroke forum a je tu znacne malo odborniku, kteri by jej kvalitneji rozvijeli vsemi danymi smermi.
DY patri velika vdaka za regionalni rozvoj v ramci dopravni nfrastruktury, i kdyz jeho projevy smerem k nekterym cizim firmam a cizim lidem jsou dosti podivuhodne. I tak je DY odbornik a v podstate jedninym v cele teto sekci.
alebo je to Leonidas (lebo to je celé meno, či nie?),
Presne tak a to keby si videl tak pred 3 mesiacmi, to bolo niečo.
Presne tak, to ja hovorím stále.
Tak ja si myslím, že sa to pomaly zlepšuje. Na začiatku tu bol asi len Diaľničiar, ktorý tu mal 35% všetkých príspevkov a bol to taký “otecko” celého fóra a teraz je tu minimálne 10-20 ľudí, o ktorých viem, že sú z niektorej oblasti, aj keď niektorí už tu žiaľ nie sú. Fórum sa rozvíja a myslím, že dobrým smerom. Je tu neuveriteľné množstvo informácií a dá sa tu veľa nového dozvedieť - len treba položiť otázku do správnej sekcie a potom podľa možností aj do vhodnej témy, alebo novú založiť, ak to je treba.
Vidím, že to tu sleduješ ale ako priateľ Adoasa je to asi normálne.
Veď ja pevne dúfam, že raz tu bude aj 10 takých ako ja. Vieš ja sa riadim tým, že 1 stačí na to, aby spravil projekt, ale potom treba 10, ktorí postavia dom.
A spor ja a Adoas, stalo sa, čo sa nemalo, mňa to mrzí a už sa to takmer zrovnalo.
Rozhodol som sa skončiť na fóre. Ja už mám svoje roky a jednoducho nedokážem diskutovať s ľuďmi, ktorí ma dokážu len uraziť a klamať a keďže to vzniká samé, tak na vine som asi ja.
Prajem adminovi fóra, aby našiel iných a lepších odborníkov na regionálnu dopravu. Je ich ešte dosť.
Prišiel sneh na Slovensko. Sme hornatý štát a čudujeme sa tomu, že tu padá sneh. Štát neinvestoval do mechanizmov, ktoré zabezpečujú údržbu ciest už vlastne 20 rokov a výsledky sa ukazujú. Sypačov je málo a keď sa jeden pokazí alebo zapadne, tak druhý hneď nie je. A nastáva problém.
SSC sa rozdelila na SSC a NDS, a.s. - ja som hovoril, že toto prinesie problémy pri údržbe ciest a diaľnic a aj sa tak stalo a je typické pre SR, že na vine je vždy ten druhý.
Tu zlyhalo viac faktorov (s malým f ): skutočne napadalo veľa snehu a fúkal silný vietor a problémy neboli len v jednom regióne štátu a dokonca ani len v jednom štáte, ale boli problémy vo viacerých regiónoch SR a vo viacerých štátoch Európy. K tomu sa pridal chaos na údržbe ciest a technické problémy a nakoniec aj fakt, že kamióny nedodržiavali spôsob jazdy a vlastne D1 “ucpali”.
Ja nevidím problém v tom, že bola kolóna 10-40 km na ceste, ale v tom, že ako fungovala pomoc … palivo naviac aby mohli ľudia kúriť, deky, čaj, prípadne základné potraviny. V Nemecku, v Rakúsku hneď nastupuje Červený kríž a ďalšie záchranné zložky. Na Slovensku sa aj začalo pomáhať, ale “nebola pomoc dostatočne veľká pre všetkých”, … tak keď idem pomáhať, tak si snáď uvedomím, koľko autám bude treba pomôcť.
V úseku mrdzi Strečnom a Dubnou Skalou v Dmašínskom prielome padali cez zimu vždy lavíny a aj počas leta sa odlamovali skaly a padali na cestu. Okrem toho tam padajú aj stromy, prípadne sú tam aj zosuvy hliny a skál. Úsek komunikácie je stlačený medzi Váhom a masívom, je erozny, prudký, miestami takmer kolmý a obrastený aj stromami. Myslím si, že sa tam už nedá nič navyše urobiť.
Dá sa to riešiť (všetko sa dá), ale stálo by to priveľa peňazí a nedá sa týmito opatreniami zabrániť všetkým hrozbám na tomto úseku a tak sa k ničomu nepristupuje okrem revízií a kontrol a systémom rýchlych varovaní a upozornení atď.
Ano Adoas, to by takto mohlo byť riešené. Inak je to normálny obchvat, pri ktorého výstavbe sa ako križovatky použili kruhové objazdy. Ideálne riešenie, pri ktorom sa myslí na budúcnosť, nebudú tu dopravné problémy, … je to systematicky riešené.
Preco ty oznacujes cesty podla toho kde su ake mesta/obce, … casto je pre teba cesta Kosice-Michalovce-Sobrance-… a je to dialnica D1.
A podobne aj cesty I. az III. triedy - ty takmer nikdy nenapises presne cislo, preco … … lebo niekde cesta sa napaja na druhu cestu a nestretnu sa v meste/obci a nie je to presne.
Ja sa snažím túto problematiku priblížiť ľuďom, nie inžinierom dopravy. A podľa toho som zvolil “voľnejší prístup”. Je jasné, že mne viac hovoria čísla ako I/51, I/61, D1, R7 atď., ale niekedy je lepšie rozpísať mestá hlavne keď ide o nejasné Dx/Rx ako je D4 alebo R3.
Označenie ciest I. až III. triedy nerobím presne, pretože to nepovažujem za podstatné. Toto sú regióny a podľa mňa obyvatelia nejakej obce ani nevedia, ktorá cesta III. triedy cez nich prechádza, ale názov svojej obce poznajú hneď. Podobne samozrejme, že zase obyvateľ Bratislavy ani nepozná nejakú malú obec, ale ani nemusí, cesta je stanovená kadiaľ prechádza a ide o regióny, tu nemusí každý písať do každej témy, keď nevie o aké problémy sa tam jedná. Nie všetko je o diaľniciach a nie všade sa diaľnice plánujú a nie všade sú potrebné.
A samozrejme, že v témach, kde vidím užívateľov ako ty, tak používam rôzne skratky, lebo viem, že im rozumieš. Alebo aj aquila atď. Nie je umenie písať skratky a znaky a symboly všade, pretože potom sa text stáva nezrozumiteľným a to ja nechcem. A záleží od tém samozrejme.
Niekedy sa cesta naozaj napojí na inú cestu mimo obce, ale to je min. prípadov a ja potom často píšem “smer …”