Čadca a doprava v tejto oblasti

Táto oblasť severného Slovenska je veľmi dôležitá z hľadiska diaľničnej siete, pretože sa tu nachádza viac úsekov diaľničnej siete a bude tu aj napojenie na ČR a Poľsko, konkrétne D3 a R5. V tomto prípade odporúčam iné sekcie v rámci fóra, kde sa dá nájsť viac informácií. Konkrétne napríklad: D3 Oščadnica - Čadca, Čadca obchvat , D3 všeobecne (Žilina - polské hranice) , D3 Svrčinovec - Skalité

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Čadca-Turzovka-Makov-hranice s ČR
  2. Krásno nad Kysucou-Nová Bystrica
  3. Turzovka-Klokočov-hranice s ČR

Ako je vidieť tak to nie je veľa ciest, ktoré by potrebovali väčšie investície hlavne na zlepšenie ich parametrov ako aj zvýšenú starostlivosť cez zimné obdobie, ale aj tak je to dosť značný problém tak pre SSC ako aj pre ZA VÚC, aj keď sa niektoré úseky na týchto cestných ťahoch opravili alebo sa ešte len opravia z 800 mil. SKK, ktoré VÚC vynaložil na opravy ciest II. a III. triedy v celom ZA VÚC.

Ja by som ešte poukázal na potrebnosť výstavby nového cestného úseku, ktorý by spojil región Kysuce a Oravu, teda cesta Nová Bystrica-Oravská Lesná.

V rámci regiónu je ešte potrebné investovať do oblasti Oščadnica-Veľká Rača, kde sa rozmáha turistický ruch a kde je potrebné, aby bola kvalitná cestná sieť.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Turzovka

Stači len tento jeden obchvat, pretože tie ostatné mestá/obce bude riešiť už spomínaná diaľničná sieť, ktorá je najvyššou prioritou v tejto oblasti.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Najvyšší význam má zrejme napojenie tejto oblasti na ZA a ČR a Poľsko a teda stačí zatiaľ len udržiavať trate v regióne. Podobne nie sú potrebné ani nejaké veľké investície do železničných staníc vzhľadom na iné priority.

Treba však spomenúť, že v rámci železníc sa tu rozvíjajú rôzne lanovky práve v stredisku Oščadnica-Veľká Rača.

Letecká doprava tejto oblasti nepomáha a ani zrejme pomáhať nebude vzhľadom na blízkosť letiska v ZA, ktoré potrebuje investície a ktoré bude po tejto stránke rozvíjať aj túto oblasť Kysúc.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Je veľmi dôležité, aby sa pri výstavbe diaľničných úsekov dbalo na ochranu ŽP, pretože tento región má hlavné príjmy práve zo služieb, pretože sektor priemyslu tu stagnuje a poľnohospodárstvo tu nemá dobré podmienky. V oblasti ochrany vodných zdrojov (kanalizačná sieť, vodovodná sieť) je výhodné skôr mať projekty v spolupráci s EU, ale na to treba aj podporu vlády, pretože projektov je veľa a peňazí málo.

Do Hraničiek sa nedostal ani tank. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2748

Do týchto oblastí by sa mala nakúpiť ťažká technika v podobe výkonných ťahačov so šípovými radlicami (pluhmi) a takisto aj posilniť vybavenie cez nové snežné frézy, sypače a traktory, pretože toto nie je nížina, toto je horské prostredie, kde treba “hlavne silu” do tohto terénu.

A ten tank, to bolo tiež z nejakého iného storočia asi. :laughing:

Severoslovenskí vodári investujú na Kysuciach 54,3 mil. eur. Náklady na projekt vodárenskej spoločnosti pod názvom Dodávka pitnej vody a odkanalizovanie horných Kysúc by mali presiahnuť 2 mld. Sk, z čoho 80 % by mala financovať Európska únia. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2783

Tu je potrebne zdvojnasobit pocet tazkej techniky na udrzbu ciest a lepsie sa starat o cesty III. triedy pretoze su prilisu uzke, problemy s krajnicami a problemom je aj blizkost stromov atd.

A ten tank - historia sa snazila prejst - neviem preco SR armada nenasadila techniku hned ked bolo jasne ze cele Slovensko ma problemy s snehom - asi sa setri nafta. :wink:

Presne tak, keby sa dnes investovalo do opráv všetkých ciest III. triedy, ktoré aj majú zostať takýmito cestami v zmysle opráv vozovky a spevnenia krajníc, či vyriešenie problémov so spodnou vodou na niektorých úsekoch, tak by tieto cesty vydržali ďalších 20 rokov bez akejkoľvek opravy. Ale to v SR neexistuje, tu radšej sa opraví 20% výtlkov, 10% nerovností sa zapláta a cesta je v zlom stave aj naďalej. :laughing:

Čierne - Pekná a spokojná obec. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3460

Najväčšími problémami sú cestná a železničná doprava, kde sa stále odkladajú veľké (z hľadiska rozpočtu obce) investície ako napríklad tieto projekty: odkanalizovania horných Kysúc a privádzač vody, nedokončené práce na stavbe Čadca – Zwardoň Železnicami SR či oddaľovanie investičného zámeru bodová závada, kde je potrebné premostenie cesty.

Nazývajú ju križovatkou smrti. Obyvatelia osád Bukov a U Manči v Čadci sú nespokojní. Po tom, ako sa sprevádzkoval tunel, nemajú sa ako dostať do mesta a naspäť. Chýba im priechod pre chodcov. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3537

Pán primátor, dočkáme sa asfaltky? :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3871

Ide o Horelicu.

Oščadnica stavia cestu pre lyžiarov z Poľska. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4433

Kysucká obec Oščadnica začala obnovovať cestu smerom na Poľsko. Chce tak vyjsť v ústrety návštevníkom spoza hranice, ktorí sem celoročne radi prichádzajú.

Láka ich najmä nové, moderné lyžiarske stredisko Veľká Rača, ktoré počas leta poskytuje aj rôzne adrenalínové atrakcie.

“Práce by mali byť hotové do konca októbra. Treba nám položiť asi 3,5 kilometra nového asfaltového koberca, 800 metrov vybudovať úplne nanovo, zrekonštruovať hlavný most ponad Oščadničanku,” povedal Miloslav Šulgan starosta Oščadnice. Cestné prepojenie sa obnovuje na trase Oščadnica, Vreščovka - Bor, Rajcza. S prácami na druhej strane hranice začali Poliaci už vlani.

Peniaze na obnovu cesty získali prihraničné obce z programu EÚ. “Na náš úsek cesty sme dostali 40 miliónov s päťpercentnou účasťou obce,” dodal starosta. Dosiaľ po tejto trase chodili poľskí návštevníci len pešo alebo na bicykloch. Po dokončení prác sa sem dostanú už aj motoristi.

Investície do ciest v Čadci dosahujú milióny. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4441

Obnova sa bude dotýkať Okružnej, Mierovej, Rázusovej ulice, prepojenia Rieky a Žarca či častí Horelica a Milošová. Pribudnú aj nové parkoviská.

BUDOVANIE SPOJENIA ORAVY A KYSÚC. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4796

O tom ako pokračuje.

Čas uteká, zahraničné investície tiež. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4900

Kysuciam treba 1/2 profil rýchlostnej cesty tak ako aj iným regiónom a týmto aj diaľnica D3 bude. Cestná sieť sa už v tomto regióne zlepšila a naďalej sa tu investuje v rámci cestovného ruchu. :laughing:

Může mi někdo vysvětlit, proč vodní nádrž Nová Bystrica nebyla projektována tak, aby silnice z Nové Bystrice do Oravské Lesné zůstala zachována? Nebylo ji možno převést po koruně hráze?

Nepredpokladal sa význam cesty. Bolo jednoduchšie novú cestu nepostaviť, nebola tu veľká premávka a stavať výhľadovo sa vtedy nenosilo, hlavne keď tu je zložitejší terén.

Právě proto, že terén tam je složitý a jiné přímé spojení Oravy a Kysuc nebylo možné, bylo velkou chybou neřešit to současně s výstavbou nádrže.

Je sporné, či to bola chyba, nakoľko znovu opakujem, cesta nebola využívaná. :bulb:

OT: Je například v Kanadě obvyklé, že se zruší silniční spojení mezi dvěma městečky, když tudy jezdí jen pár desítek lidí?

Záleží od lokality, ale ano, je to štandardné. Lenže aj v takýchto prípadoch existujú väčšinou aspoň asfaltové lesné cesty, ktoré sa v takýchto prípadoch uvoľnia pre autá do 6 ton. Platí to hlavne v zime a pri väčších opravách hlavných ciest. V zime sa však často stane, že lesná cesta je neprejazdná pre desiatky popadaných stromov a hlavná cesta je nezjazdná pre 2 metre snehu. Ale ľudia sú zvyknutí.

Keď nie je cesta využívaná a nie je predpoklad, že bude, tak je zbytočné stavať novú cestu, naviac v lokalite, kde to nebude jednoduché a lacné. Dnes to potrebné je, preto sa cesta stavia. :bulb:

Takato asfaltova lesna cesta je dnes medzi Kysucami a Oravou postavena a vyuziva ju cim dalej tym viac vodicov. Nie je tam ani zakaz vjazdu, je miestami vyznacena aj znackami, dokonca tam tento rok v niektorych miestach polozili novy asfaltovy koberec. Vedie cez Vychylovku do Oravskej Lesnej nedaleko kysuckej uvratovej zeleznice :slight_smile:

To som ani nevedel, ale je to len logická dočasná náhrada, problémy nastávajú určite v zime. :bulb: