Bratislava - Viedeň

Ake trasovanie by ste uprednostnili?

este ma napadlo v akom stave je planovana vystavba kittsee - parndorf?
malo sa zacat tento rok v maji nie?

V tejto otázke ja osobne nehlasujem, pretože na toto mám jednoznančný názor:

Každá krajina si musí trasu zvoliť sama a žiadna krajina nemá právo túto trasu akýmkoľvek spôsobom spochybňovať či dokonca snažiť sa zmeniť.

Iste, existujú možno medzištátne dohody, ale v žiadnom prípade nie je prípustné, aby jedna krajina nútila druhú, kadiaľ má ísť jej diaľnica alebo dokonca hodnotiť danú trasu či spôsob výstavby a financovania.

Vzhľadom na tieto dôvody a môj postoj ja oficiálne reagovať na túto otázku nebudem, za pochopenie ďakujem. :sunglasses:

hmm

suhlasim,

ale myslel som to len tak ktore riesenie by bolo vyhodnejsie pre SR,

len konstatovanie, v ziadnom pripade to nechcem rozvirit diskusiu o moznosti ovplyvnenia

Cez Kitsee má byť D hotová podľa médií koncom r. 2006 a rakúska strana nedávno chcela rokovať o ďalšom spojení Viedne a BA diaľnicou, prípadne RC cez Marcheg, u nás by sa to malo pripojiť na obchvat BA pri Stupave.

ja hlasujem za obidva :slight_smile:

na stavbe BA - kitsee sa uz maka, su tam uz prelozky sieti. na niektorych usekoch uz aj navozena zemina. a bude to az 2007 … stavba oficialne zacala v decembri.

ad marchegg => tam sa najprv bude riesit zeleznicne pripojenie (do roku 2015 1 mld euro) a potom aj dalsia dialnica, resp z rakuskej strany skor RC (v ich ponimania a oznacovani S a nie A ako autobahn). u nas sa s tym tiez pocita. je to krizovatka pri stupave (ktora u nas bude vlastne R8)

Oficialne zacali 26.11.2004, 20.6. zacne vystavba najzlozitejsieho objektu - most
cez rieku Leitha 410m.
Planovane odovzdanie je do konca 2007.
Tendre na stavebne cinnosti su hotove, pozemky vykupene do konca juna, este sa bude tendrovat uprava terenu a ciary a pod.

da sa niekde pozriet na mape ak bude to trasovanie? uz som sa tesil, ze to urychli cestu na swechat ale ked to ma byt smerom kitsee parndorf tak to asi bude pre ludi co idu na letisko zbytocne.

dialnice.info/album_page.php?pic_id=129

Otvorená bude najskôr v r. 2007 podľa pôvodných plánov, aj keď je dosť pravdepodobné, že v r. 2006 budú práce ukončené, no v Rakúsku sa väčšinou diaľnica otvára až vtedy, keď sú ukončené všetky stavebné práce aj súvisiace s výstavbou diaľnice. :sunglasses:

Nno, na stránke www.vieden-bratislava.sk je uvedený dátum odovzdania do prevádzky úseku Viede¨-Marchegg rok 2010. Mimochodom, nevieš, či naši reflektovali záujem rakúskej strany o rokovania o severnom prepojení?

Osobne sa mi nepáčia oba varianty - sú totiž veľkou obkľukou a nespájajú najrýchlejšou trasou obe mestá. Cez Kittsee budúcou diaľnicou to totiž bude cca. o 8 - 12 km dlhšia trasa, ako po starej ceste cez Hainburg, podobne cez Devínsku a Marchegg je to najkratšia spojnica do Viedne len pre obyvateľov Dúbravky, Lamača a Devínskej.
Osobne by som uvítal diaľnicu, paralelnú so starou cestou cez Hainburg - od Fischamendu pokračovanie južne od Dunaja, obchvat Hainburgu - a napojenie na Einsteinovu v BA.
Prípadne diaľnica na sever od Dunaja - napojenie pri Devíne, kde však existuje na rakúskej strane cesta druhej triedy.
Obe tieto alternatívne spojnice by boli kratším spojením Blavy a Viedne.

Podla mna su obidva varianty dobre natrasovane. Severny sa pripaja na buduci obchvat Bratislavy a juzny tak isto a ma aj svoje historicke opodstatnenie.
Juzna spojnica by mala v buducnosti pokracovat na trase Parndorf - Eisenstadt. Od Eisenstadt-u su uz vybudovane rychlostne cesty S31 a S4 okolo Mattersburg-u a Wiener Neustadt az na juznu dialnicu A2. Cize novobudovana dialnica A6 nie je len spojnicou BA - Wien, ale zaroven je pre buducnost riesena aj ako odklon tranzitnej dopravy z Viedne, ktora smeruje zo Slovenska (Polska) na juh do Talianska, Slovinska, Chorvatska, juzneho Francuzska a dalej do Spanielska a Portugalska.

Tu je mapa planovanych dialnic a rychlostnych ciest z roku 1975. Niektore A a S boli pretrasovane, vypustene alebo nahradene novymi. V principe sa ale stale s nimi v dlhodobom horizonte pocita. Prikladam aj link na aktualne schvalenu siet A a S. members.a1.net/wabweb/austria/a_a&b.htm

dialnice.info/album_page.php?pic_id=144

pozn. admin: dovolil som si ten obrazok dat do galerie (lebo moc velky a rozsiroval forum :slight_smile:

Inak neviem si dost dobre predstavit vystavbu obchvatu Hainburg-u, lebo z jednej strany je Dunaj a z druhej rakusky vybezok Malych Karpat (Hundsheimerberg). Aj tak by sa dialnica musela odklonit minimalne Edelstal alebo Prellenkirchen a vyustila by pri Kittsee.

ja si tiez myslim ze oba varianty su dobre natrasovane. osobne chodim vyhradne cez kitsee ako cez hainburg od kedy bola otvoreny novy priechod. je to nepomerne rychlejsie a pohodlnejsie ako cez hainburg.

cize trasovanie dialnice mi do znacnej miery len vyhovuje. btw. BA - W je mozne predpisovo urobit v pohode za 30-35 minut aj teraz. takze dialnica to len zlepsi.

ale klobuk dole pred rakusakmi ze uz vlastne 30 rokov dozadu pocitali aj s dialnicami tak ako su. a pritom rezim bol kapanek iny …

No, keď ste sa tu tak pekne rozpísali, tak sem predsa len pridám aj ja svoj názor.

Osobne som hlasoval za 1. možnosť a okrem toho si myslím, že Rakúsko má celkom dobre nielen natrasovanú, ale aj postavenú diaľničnú sieť a trasovanie k SR je podľa mňa spravené dobre. Budú dve možnosti a teda bude na výber, buď od Stupavy alebo od BA obchvatu.

Potom ešte dobudovanie niekoľkých mostov, v Záhorskej Vsi a v Moravskom sv. Jáne a bude prepojenie konečne na úrovni aj s Rakúskom. :sunglasses:

Mam ortofotomapu na usek dialnice A6 (Parnodorf-Kittsee), bohuzial ma 5 MB a tym padom ju tam nemozem ulozit do fotogalerie, ale skusim este presvedcit admina :wink:

ja len pripojim priamy link na tu ortofotomapu :slight_smile: je vazne velka => 5 MB

asfinag.at/strassenbau/planu … geplan.jpg

inak samozrejme docela podorbne info tunak

asfinag.at/strassenbau/planu … _start.htm

MH, to je v poriadku, spojnica A6 cez Kittsee a ďalej na Wiener Neustadt, atď. je fajn, ale zásadne to rieši najmä tú skutopčnosť, ktorú si spomenul, t.j. skrátenie cesty na Graz, do Sloivinska, Talianska, Chrovátska, atď, nie skrátenie cesty /teraz nemám na mysli časové skrátenie/ Bratislava-Viedeň. Je to, resp. bude to cca. o 10 km dlhšie, ako po starej ceste.
A k tomu Hainburgu - myslím, že Rakúšania uprednostnili pohodlnejší variant, do Hainburgu by to bolo z Viedne celkom bez problémov, potom by však museli postaviť pravdepodobne tunel, resp. estakádu ponad mesto, čomu by sa však zrejme Hainburčania bránili.
Mimochodom, neviem, za Inchebou je koniec D1, resp. ešte asi 800 m západne od Incheby, lopgickým pokračovaním by mala byť diaľnica do Viedne, ktorá je jednoznačne najkratšou spojnicou. Ale som rád, že aspoň cez Kittsee to bude.

Opodstatnenostou dialnice A6 nie je najkratsie spojenie BA - W, ale obsluznost uzemia. Tah A6 + A4 obsluzi dve okresne mesta Bruck an der Leitha a v sirsich vztahoch smerom na Eisenstadt Neusiedl am See (buduca S31 Burgenland Schnellstrasse). Pozri na mapu. Keby sa stavala A6 v koridore cesty B9 bola by to zbytocna duplicita v usekoch A4 Fischamend Markt - Bruck/Leitha a B9 Fischamend Markt - Petronell-Carnuntum. Bol by to aj zbytocny luxus hlavne kvoli tomu, ze S31 by sa aj tak stavala v useku Parndorf - Kittsee. Ani Rakusko nie je take bohate aby si takyto luxus mohlo dovolit. Pri variante B9 by mohli vzniknut dalsie problemy v okoli Petronell-Carnuntum (P-C), kde je archeologicke nalezisko z Rimskej rise a rakuski zeleni by tuto trasu urcite zamietli alebo minimalne by ziadali odklon trasy juznejsie od P-C smerom k Rohrau. Dalej by trasa viedla cez Prellenkirchen - Edelstal a do Kittsee, kde by sa napojila na D4. Obchvat Bratislavy D4/R8 je zadefinovany uz desiatky rokov a Rakusania s nim rataju. Napojenie dialnice A6 pri Bergu a napojenie na koniec D1 by bolo obrovskou chybou, lebo vsetok tranzit by vlastne isiel cez stred mesta Bratislavy a este po napojeni S31 od Eisenstadtu by to bola katastrofa. Takto po dokonceni D4 by tranzit mesto obisiel.