Bratislava - severná tangenta

toto som nasiel doma ulozene na disku, je to povodne zo sme.sk ale neviem uz najist povodny clanok. asi to uz bude v archive

takze tu je zakreleslena severna tangenta, resp uz asi tangenticka :slight_smile: povodne to ze malo ist az od krasnian

dialnice.info/album_page.php?pic_id=86

btw. netusi niekto kedy sa s toutu tangentickou pocita ? bude to aspon do roku 2015 ?


text z toho clanku na sme.sk

Tretí variant severnej tangenty predstavuje zbernú komunikáciu, ktorá sa začína na Jarošovej ulici a popod križovatku Račianska - Jarošová pokračuje 360 metrov dlhým podjazdom. Potom opäť vychádza na povrch a pokračuje v koridore medzi Pionierskou a železničnou traťou takmer až po Smrečniansku ulicu. Križuje železničnú trať a pokračuje opäť tunelom popod vrch Stráže. Tunel by mal byť skoro 700 metrov dlhý a tangenta by opäť vychádzala na povrch asi 30 - 50 metrov od železničného tunela pri Pražskej ulici. Ponad železničnú trať by sa estakádou napojila na Brniansku ulicu. Celý úsek má dĺžku 3019 metrov a je prepojený s vnútorným okruhom v dvoch polohách - Račianske mýto a križovatka SAV.

Po r. 2015 sa snáď niečo začne realizovať z tohto plánu, teraz je to úplne nereálne.

Ešte veľa ostáva dokončiť za mld. SKK: Most “Košická” (Apollo), tunel Sitina, opravy a rozšírenie križovatiek a hlavných ťahov, nosný systém MHD v BA, Starý most. :sunglasses:

Podľa mojich informácií nemala ísť severná tanenta z Krasňan, vždy bola plánovaná ako spojnica Pražskej s Jarošovou v úrovni Jaskovho radu (hlavnej stanice) a Pionierskej s napojením na Račianske mýto. Severná tangenta je súčasťou stredného mestského okruhu vedúceho po trase Pražská - severná tangenta - Jarošova - Bajkalská - Prístavný most - Einsteinova - Most Lafranconi - Mlynská dolina - Brnianska.

Plánovaný tunel z Krasňan je súčasťou tzv. vonkajšieho polokruhu (Galvaniho - Bojnická - predĺženie Bojnickej cez Žabí majer do Krasňan - tunel popod Karpaty - Lamač - DNV). Vyústenie v Lamači je plánované do komunikácie vedúcej s križovatky s D2. Presne je to vidieť tu: bratislava.sk/soubory/700000/1035459_V3.jpg

huh, okey, tak to mi odlahlo :wink:

hej presne na ten projekt som myslel (krasnany - lamac). preto som aj hovoril o tangenticke, bo o tejto severnej tangente som predtym nevedel a ked som to videl ako treti projekt, tak som si myslel ze je to zkresena varianta severneho vnutorneho obchvatu :open_mouth:

takze je jedno aj druhe :sunglasses:

ale ako sa tak pozeram na tu mapu, tak budeme radi ak tie veci co tam su pokreselene budu aspon v roku 2050 :unamused:

ja som nasiel dva nacrty posudzovanych variantov

Variant 1, estakadny, ponad Hlavnu stanicu
dialnice.info/album_page.php?pic_id=89

Variant 3, tunelovy, vytazny
dialnice.info/album_page.php?pic_id=88

Kedysi bolo o tom vela diskusii, potom ticho a nedavno som to videl v navrhu verejnych prac na roky 2006 - 8, rata sa tam s dobou vystavby 2007 - 11, naklady 4,8 mld. Material este tusim nebol schvaleny vladou, a ak aj hej, terminy su na to, aby sa posuvali :wink:

Zda sa mi ako napisal Caesar, ze skor ako v tom 2015 sa asi nezacne. Ale je mozne, ze si to niekto da do volebneho programu, ked bude prebiehat kampan na noveho primatora buduci rok. Vtedy sa zvyknu taketo projekty “oprasovat” :unamused:

Rok 2007 je za 2 roky. To by sa mal otvárať tunel Sitina a mal by sa stavať nosný systém MHD v BA a opravovať Starý most a medzitým sa preinvestuje ešte možno 250 mil. SKK na opravovanie hlavných ťahov a ich rozširovanie.

Nemyslím si, že vláda bude financovať ďalšie tunely v BA v ďalšom volebnom období a BA si už ďalšie veľké úvery na dopravné účely nevezme.

V rámci SR sa bude na tom mať hlavné mesto veľmi dobre a tieto plány ostanú len plánmi ešte ne niekoľko rokov. Možno sa bude realizovať nejaký ďalší tunel do r. 2010, ale bude to len časť a pre BA to bude mať taký význam ako v ZA nová trolejbusová linka, t.j. odľahčí sa čiastočne len lokálna doprava. :sunglasses:

Ja si nemyslim o BA, zeby nejako zvlast neumerne odkrajovala zo spolocneho balika financii na infrastrukturu. Ci uz z pohladu podielu na HDP, alebo prepravnych intenzit, hustote obyvatelstva a pod. stale je to v norme. Pri takej Ziline ale ten pocit uz dlhodobo nemam a vobec sa to netyka nejakych osobnych sympatii k mestu. KIA - neKIA, z hrusky dole!

Ja osobne by som napr. este BA pridal na opravu mestskych komunikacii, tie su este v horsom stave ako v KE.

Máš pravdu, “neukrajuje”, lenže je to preto, že tu už štátny rozpočet takmer nič nefinancuje a je tu silná (bohatšia) samospráva.

Kaviarista, naviac, pozor, mýliš si pojmy BA a Bratislavský kraj.

Pretože taká ZA, teraz nič moc, ale za 4 roky bude ZA viac dávať ako dostávať a naopak PO už teraz viac dostáva ako dáva a ešte to bude trvať aj o 4 roky. O PO prečo nepíšeš? :sunglasses:

Ty si “vysadený na ZA”. :sunglasses:

Dufam, ze sa peniaze niekde najdu - na Jaskovom rade je to o zivot.

Štát “dlhuje” BA minimálne 50 mld. SKK na dopravné riešenia od r. 1993, pričom táto suma už je zohľadnená aj o infláciu a aktuálny počet obyvateľov a HDP. :sunglasses:

… no pre MF SR je to len nejaká informácia, ktorú nepovažuje za podstatnú …

Ale teraz vážne, podľa mňa bude úspechom BA, ak štát pomôže BA financovať aspoň nosný systém MHD pre BA. :sunglasses:

je fakt ze za VM to BA docela skaredo “schytala” kedze bola bastou opozicie a od roku 1993 to tam bolo zufale co sa investicii tyka. ale na druhej strane neni to uplne na 100% chyba VM ale dovolim si tvrdit, ze do znacnej miery je to aj chyba neschopnym primatorov, ktory vazne nic neurobili.

ja len dufam, ze to nezostane len v teoretickej rovine a hlavne dufam, ze ich napadne urobit nosny system mimourovnovy, lebo inak nema zmysel …

Toto obdobie by som príliš súdiť nechcel. Čo malo mesto BA robiť, keď úvery vtedy kontroloval štát? Požičať sa len tak ľahko nedalo a už vôbec nie miliardy SKK na dopravné účely v BA, keď sa chystala, výstavba diaľničnej siete na celom Slovensku.

Okrem toho tu boli stále prísľuby, že sa bude deblokovať z Ruska metro a tak sa chystali projekty, spolu za 1 mld. SKK a metro “nikde”.

Reálne mala BA šancu až po r. 1998/99, lenže vtedy “prišli všeobecné cenové šoky” a útlm v celom stavebníctve na celom Slovensku.

Tieto zložité obdobia už prešli, teraz sa to zlepšilo a do konca r. 2010 sa bude mať BA na tom citeľne lepšie, napriek ďalším nárastom dopravy v tomto meste. :sunglasses:

Tento vonkajší obchvat BA sa má začať stavať v r. 2008, ale kedy sa dostavia, to je otázka.

Inak po dostavbe 5. mostu a tunela Sitina ako aj ďalších rozšírení viacerých križovatiek a opráv hlavných ťahov bude situácia v BA lepšia vždy o 100%.

A ešte keď sa opraví aj ten Starý most a investuje sa do MHD, tak to bude fakt dobré. Ale BA si to zaslúži, veď od r. 1993 až do r. 2002 sa tu nič výrazné nestavalo, je to hlavné mesto SR a tvorí dosť podstatnú časť HDP. :laughing:

AV,

dá sa s tebou súhlasiť v tom, že po dokončení 5. mosta Apollo a následne aj tunela Sitina sa doprava zlepší celkovo o 200% než aká je teraz. Ak sa však bude riešiť situácia s parkoviskami a aj ostatné opravy … rozšírenie hlavných cestných ťahov a ich oprava a ako aj riešenie niektorých križovatiek, … potom sa to však zastaví. Až na prípadné rozšírenie Prístavného mosta z 2+2 na 3+3 pruhy.

To je však doprava a ak chceme, aby sa jazdilo menej cez mesto do práce, škôl, tak je potrebné zlepšiť MHD, t.j. jedine NS MHD, alebo metro. Potom sa dá doprava v BA aj udržať na nejakej prijateľnej úrovni.

V rámci severnej tangenty, ano tá sa plánuje začať stavať už v r. 2008 a už dnes je na ňu vyčlenených viac ako 200 mil. SKK na rôzne štúdie a projekty, takže mesto BA vie, ako financovať svoju dopravu.

BA by mal podporiť aj štát (čo sa aj deje), pretože cez BA prechádza aj značný tranzit. :wink:

Viete niekto, aký je tu ďalší posun :question:

Ja som normálne dlhodobo sklamaný tým, koľko tu je obyvateľov BA, ale absolútny nezáujem a pritom toto sú základné témy, nič podrobné ani detailné nechcem vedieť. Ale ako vidím, tak sa ani nič nedozviem. :confused: To naozaj musím všetko zisťovať ja :question:

Stefan, a odkial mame mat nove informacie, ked ziadne nie su? Ani v tlaci, ani na nete…

Odtiaľ, odkiaľ ja. :sunglasses:

[size=75]Ale neodpostím si pripomienku: na teba sa nevzťahuje moja prvá veta, časť medzi prvou a druhou čiarkou v nej. :wink: [/size]