Bratislava - nové plány na rôzne väčšie budovy

Zakladám túto tému, pretože už to je nevyhnutné, je mi ľúto založiť vždy nový thread pre jeden projekt …

V Petržalke sa má týčiť Vista Tower :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6126

Investor použije na výstavbu vežiaka Vista približne 750 miliónov korún. Spoločnosť plánuje v 24-poschodovom objekte s podlahovou plochou takmer 28 500 m2 zriadiť byty, hotelové izby, obchodné priestory, reštauráciu, zasadačku, fitness a wellness zóny. Súčasťou domu bude trojpodlažné podzemné parkovisko s plochou približne 9-tisíc m2, ktoré vytvorí 270 parkovacích miest.

V Mlynskej doline bude nová štvrť Cubicon :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6127

Česká skupina Sekyra postaví v Bratislave 375 bytov a obchodné centrum. Súčasťou komplexu Cubicon bude aj podzemná garáž s približne 290 parkovacími miestami a vonkajšie parkovisko s 250 státiami. Predpokladaným termínom ukončenia výstavby prvej etapy je jeseň 2009. Finančným partnerom je Slovenská sporiteľňa.

Na fóre už existujú samostatné témy:

“Novostavba” Slovenskeho Narodneho Divadla
Bratislavské nábrežie
Narodny hokejovy stadion Bratislava pre MS 2011
Ruina kúpeľov Centrál sa premení na moderný areál
nemocničný a univerzitny komplex Rázsochy

Ake je poradie najvyssich budov v BA? Resp. najvyssich planovanych?

Ja viem iba o tych prvych :arrow_right:
Twin city - 165-185 m (2011)
Panorama city - 135 m (2009)
Tower 115 - 115 m
NBS - 111 m
???

Na tuto temu existuje cele samostatne forum. Pre zaujemcov odporucam.

skyscrapercity.com/showthrea … st10332705

Ani jeden z tych projektov by som nepovolil. Vsak tam neni ani tolko garazovych stati co bytov!! Zase sa niekto napakoval. Ale ze sa radni pani cuduju, ze nie je kde zaparkovat!

290+250 = viac jako 375 :wink: (Mlyny)

Nemôžem si pomôcť, ale pozeral som si štúdie napr. Toronta a najnovší návrh je len v samotnom centre, kde pomer byt+garáž musí byť 1:1, ale všade inde sa pripúšťa v rôznom pomere mať aj vonkajšie parkovisko so zeleňou. A podobne sú na tom mnohé hlavné európske mestá. A ani Viedeň nie je na tom tak, že v celom meste musí byť 1:1, o čom svedčí nová bytová výstavba v niektorých častiach mesta jako som sa informoval. A links pridám.

dialniciar, nie je, lebo tie miesta pred budov nemozes pocitat a nikdy sa ani nepocitaju.

v takom irsku alebo anglicku je to podla koeficientu, ze ked je to 1 bed room, tak je to 1:1, ak je to 2 bedroom tak je to 1,5:1 a ak je to 3 bedroom tak je to 2:1

takze nie neberem argument ze je to viacej, je to svinsky malo.

Ale počítajú sa, miesta pred budovou sa počítajú. A len málokde na svete sa v skutočnosti stavia tak, aby boli parkovacie miesta pod zemou rovné počtu bytových jednotiek nad zemou. Aj mesto Viedeň udeľuje nejednu výnimku a ten pomer jednoducho nie je 1:1 a stavebné úrady proti tomu nič nemajú, len žiadajú dostatok parkovacích miest práveže nad zemou, ale spolu so zeleňou atď. atď., výnimka je len v centre, ale ja som si nevšimol, že by MD alebo Petržalka boli centrom hlavného mesta BA.

Nakoniec aquila, ty by si to zakázal, ale s najväčšou pravdepodobnosťou sa to postaví a spolu s ďalšími desiatkami nových väčších stavieb nebude pomer pre parkovanie 1:1, …problémy s parkovaním v BA a iných mestách sú dnes preto, že: je min. garáží pod domom a ani počet parkovacích miest pred domom nezodpovedá počtu bytových jednotiek a nie je už kde rozširovať …

dialniciar, v drtivej vacsine europskych metropol je to minimalne 1:1 co sa garazovych stati tyka a nepocitaju sa k tomu velne parkovacie plochy.

mesto vieden ma pevne dane mantinely a ano mozes mat menej parkovacich miest, ale prirazka za to je tak draha, ze sa vzdy stavitelovi oplati radsej vyhlbit o jedno poschodie hlbsie a urobit dajme tomu vytahovu garaz.

a MD aj petrzalka maju aj bez toho uz obrovske problemy s parkovani.

sorry dialniciar, ale toto trepes a je to navyse aj neobhajitelna blbost. je to len o skorumpovanosti a neschopnosti a blbosti radnych panov.

a to co by som ja zakal je irelevantne, lebo nemam dane pravomoci, len som vyjadril svoj nazor. a taktiez hovorim, ze je blbost.

a som prekvapny, ze ty taku blbost este obhajujes

a ad rozsirovanie, vzdy sa da hlbie kopat, ale vyssie stavat, alebo adekvatne dimenzovat projekty. len na slovensku je problem ten, ze uradnici su bohuzial uplatitelny a to lahko.

No vidíš to aquila, ja zase len trepem a trepem a obhajujem to. Jednoducho mám na toto iný názor a hneď ako mám iný názor, tak trepem, ibaže tento svet nie je len čierny a biely. :wink:

Nauč sa tolerovať iný názor pls. :wink:

Petržalka dneska nemá problémy s parkovaním. A Mlynská dolina už vôbec nie. Tam je parkovacích miest nevyužitých dosť, problémom je dlho MHD. :wink:

Ale asi budem skorumpovaný, že aquila ? :smiley:

no, na zaklade osobnej skusenosti by som povedal, ze je to tak na hrane - drzi sa to hlavne tym, ze sa parkuje roznymi “vynaliezavymi” sposobmi, cize vyuziva sa kazde volne miesto - ale to je asi sidliskovy jav, podobne skusenosti mam z Dubravky

zase ale poznam v Petrzke jedno parkovisko, co je skor prazdne ako plne, ale to suvisi s jeho polohou - je velmi zle kontrolovatelne, co otvara priestor “nasim” spoluobcanom

Teda ja budem krajne OT, ale ja osobne v BA nezaparkujem pozdĺžne, ani keď je miesta pre 1,5 auta. Ale Petržalka sa presne ako si napísal, drží a miesto sa nájde zatiaľ bez problémov, narozdiel od DD, kde to začína byť fakt už zaujímavé. Do BA chodím, mám tam rodinu, čiastočne som riešil D1 a D2, takže niečo ešte viem.

Problém BA oveľa väčší, než sa vie, je fakt, že právomoci metských častí sú často v územných veciach nad hlavným architektom, ktorého osobne uznávam ako kapacitu a aj keď on s niektorými kontroverznými vecami nesúhlasí, “môže si ísť tak max. pískať” … no a ku krádežiam, wazari, v BA je jedno, kde si necháš auto a dokonca je jedno, akej je značky.

Čo som ale videl, tak to bolo nedávno v mojom rodnom mieste (to by ste radi vedeli, kde to je :wink: ) ako si jeden mladík dával na svoj teréniak vlastnú papuču, odišiel, ja som si sadol do kaviarne. Za chvíľu išli okolo policajti a kontrolovali parkovacie lístky, pozreli na tú papuču a surovo mu namontovali druhú. To som sa nezdržal a spýtal som sa len zo zvedavosti, že prečo mu tam dávajú druhý kus a oni prezieravo: “pretože to je starý trik, ktorý je bežný už všade, ale ich papuče majú nielenže inú farbu, ale sú aj špeciálne označené a táto nemá žiadne označenie a dokonca ani nemá oznam o tom, kde sa má zavolať, aby mu ju prišli dať dole”.

Vynaliezavé spôsoby sú, keď na ostrovčeky v strede križovatky v BA, kadiaľ nechodia ani chodci a nie sú tam z každej strany kvetináče sa postavia nejakým geometrickým spôsobom 3 džípy, každý trčí do priestoru a žiaden nemá problém vyjsť na cestu. A takýchto ostrovčekov výdavam po BA viacero a vždy sú plné a vždy len tie “naj autá”.

ale dialniciar, nehovorim ze si skorumpovany to vonkoncom nie, len sa mi zda byt mimo obhajovat nedostatok parkovacich stati uz pri stavbe. hlavne v BA.

v petrzalke je to ozaj na hrane, ale to je hlavne tym, ze jednak sa na to myslelo uz pri vystavbe, kde sa doslovo na tu dobu predimenzovali parkoviska, dalej tieto parkoviska nie su zastavavane ako v inych castiach petrzalky, plus je v petrzalke relativne vela volnych ploch.

to iste ako s komunikaciami, v petrzalke je to subjektivne s IAD najlepsie v celej bratislave

aquila,

Mňa ešte nikdy nikto nechcel skorumpovať. Ja sám som dával v školách vždy: kvety ako vďaku “po”. V zdravotníctve tiež len ďakujem, ale nikdy nie peniazami, vždy len kvety, čokoláda, prípadne dobré víno.

Naozaj si nemyslím, že keď presiahne počet parkovacích miest spolu počet bytov, že nastane problém v týchto konkrétnych lokalitách. Samozrejme, že ak problém nastane, ja nie som na radnici a nenesiem zodpovednosť, ale v centre BA sú viaceré parkoviská a sú prázdne pre svoje ceny. Aj na toto by som sa pozrel, keď už sme teda pri tom.

Myslelo sa na to pri výstavbe a dneska sa na to znovu myslí, pretože znovu sa celkovo už na dnešnú dobu zabezpečí viac parkovacích miest ako je potrebné. A koeficientom to bude ešte lepšie na prepočet k počtu bytom ako je to dnes (preto je to aj na hrane a hlavne sú tu nové objekty, ktoré sem priťahujú veľa ľudí).

Ja sa priznám, mňa úplne zarazila tvoja reakcia, že by si tie stavby ani nepovolil. Ja som opačného názoru. Ja by som ich bez problémov povolil.

Aby ste sa nehádali, ako je to s parkovaním v Petržalke. Málo, ale bude viac :arrow_right:

Miestna samospráva v Petržalke má vytypovaných 22 lokalít, kde by mohli vzniknúť nové parkovacie miesta. Riešenie parkovania by prinieslo ďalších 3500 nových stojísk.

dialnice.info/viewtopic.php?t=6143


Na Einsteinovej ulici pribudne komplex budov a hotel
:arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6144

Dolná časť Mlynskej Doliny (ulice Staré Grunty), tj. okolie STV a cintorína, problémy s parkovaním nemá, ale horná časť Starých Gruntov (okolie internátov, najma ŠD Mladosť a "manželský internát) má sakra veľké problémy s parkovaním. Niet kde zaparkovať a desiatky áut preto stoja na trávnikoch.. Áut stále pribúda a nerobí sa s tým nič! :confused: Pochopiteľne, pozemky patria univerzitám, čiže sa ani niet čomu čudovať.. :laughing:
Ale to len tak na okraj, ako doplnok, aby to nepôsobilo tak, že je to v MD až také bezproblémové s parkovaním.. :wink:

S problémovou MHD súhlasím. To je zásadný problém č. 1 na Mlynoch.. :imp:

Ano, ibaže sú tam rozsiahle plochy, kde by stačilo možno 1/5 plochy prebudovať a bolo by parkovacích miest dostatok, len na to školy nemajú financie. To je však o inom a tu sa nejdú tieto plochy zastavať.