Táto téma sa bude venovať bezpečnosti premávky a dopravným nehodám.
Konkrétne informácie pridám v najbližsom období, ale Vy môžete aj skôr.
Táto téma sa bude venovať bezpečnosti premávky a dopravným nehodám.
Konkrétne informácie pridám v najbližsom období, ale Vy môžete aj skôr.
Cyklistka nehodu neprežila, pretože ju šofér nesprávne obchádzal.
Korčuliari na cestách pribúdajú
S pribúdajúcimi slnečnými dňami nám pribúdajú na cestách aj korčuliari na kolieskových korčuliach. V mnohých prípadoch sme svedkami toho, ako korčuliari porušujú pravidlá cestnej premávky. Často jazdia po komunikáciách bezohľadne, pohybujú sa po nesprávnej strane cesty. Neuvedomujú si, že pre nich platia rovnaké ustanovenia ako pre chodcov. …
Podle mého názoru by měli být cyklisti vyloučeni nejen z D a RC, ale i ze silnic I. třídy. To by ale vyžadovalo paralelně se všemi hlavními silničním trasami vybudovat cyklostezky. Doufám, že se tak postupně stane, i když časový horizont si netroufám odhadovat.
No tak s týmto ja absolútne nesúhlasím = cesty nie sú len pre autá !!!
Je to nereálne a zbytočné … časový horizont takéhoto niečoho by bol tak 100 rokov … to nebude ropa a cesty budú pre cyklistov …
V SR prebieha mimoriadna dopravná akcia.
V Holíči nedal prednosť kamión autobusu, jedenásť ľudí je zranených.
dialnice.info/viewtopic.php?t=3983
Ja by som takéto opatrenia ponechal celoročne a zaviedol by som bodový systém: prekročenie rýchlosti o viac ako 30 km/h v obci, napríklad 10 bodov, mimo obce 5 bodov, … jazda na červenú 10 bodov, jazda pod vplyvom alkoholu do 0,5 promile 10 bodov, nad 0,5 promile vziať VP, … spolu by bolo možné mať 20 trestných bodov a po prekročení odobrať VP na 1 rok, po opakovaní do jedného roku potom na 2 roky. Myslím si, že cesty by boli bezpečnejšie. Samozrejme napríklad 1 bod by bol za parkovanie kde sa parkovať nesmie atď. a plus samozrejme finančné pokuty.
Inak pokial ma pamät neklame, tento bodovy system mal riesit nedavno aj parlament, alebo aspon ministerstvo. Nevie niekto, preco to nakoniec nepreslo?
Inak pokial ma pamät neklame, tento bodovy system mal riesit nedavno aj parlament, alebo aspon ministerstvo. Nevie niekto, preco to nakoniec nepreslo?
Tak to neviem, ale bodový systém už zavádzajú aj v ČR, ak sa nemýlim. Inak sa nedá odstrániť agresivita z ciest. Dá sa pochopiť, že narastá nervozita na cestách, ktoré nevyhovujú ani z hľadiska technického ani z hľadiska kapacít, ale to ešte neoprávňuje vodičov jazdiť agresívne a nebezpečne - jazda 80 km/h cez obec, predbiehať do zákruty cez plnú čiaru, riskovať a ohrozovať ostatných, jazdiť na diaľnici nad 150 km/h, na cestách I.-II. triedy nad 120 km/h, … čiže naozaj narážam na tie kategórie vodičov, ktorí sú netolerantní k ostatným. Automobil je v niektorých štátoch dokonca považovaný za zbraň.
Automobil je v niektorých štátoch dokonca považovaný za zbraň.
V istych situaciach napriklad aj u nas.
V piatok 2. júna tri tragické nehody, vyžiadali si sedem obetí.
Ohrozujú životy na cestách
Poškodené dopravné značky skomplikovali nedávno premávku na Ulici Veľkonecpalskej Odlomené boli tri značky - jedna výstražná, jedna zákazová a jedna informatívna. Dve značky zasahovali priamo na cestu a jedna ležala na chodníku. „V poslednom čase registrujeme zvýšený počet takýchto prípadov poškodzovania, premiestňovania či svojvoľného odstránenia dopravného značenia,“ potvrdzuje Vít Zajac z Mestskej polície Prievidza a pokračuje: „Najčastejšie to spôsobujú pripití vandali vracajúci sa domov z pohostinstiev. Pritom si neuvedomujú, že poškodením dopravnej značky môžu ohroziť životy.“ Zákon o priestupkoch hovorí, že priestupku sa dopustí každý, kto úmyselne zničí, prípadne inak poškodí dopravnú značku alebo iné dopravné zariadenie. Za prietupok môže byť udelená pokuta od tritisíc do päťtisíc korún. No takéto konanie môže byť klasifikované aj ako trestný činom a to v prípade, ak pôjde o odstránenie zvislej zákazovej alebo príkazovej značky. Za to je podľa trestného zákona trest odňatia slobody na jeden rok až päť rokov. „Vyzývame všetkých, ktorým nie je ľahostajné okolie a sú svedkami poškodzovania dopravných značiek a zariadení, aby takéto počínanie oznámili na tiesňovú linku 159, prípadne na číslo 542 35 09. Volať môže každý aj anonymne, pričom je potrebné opísať okolnosti a miesto činu, počet páchateľov, ich oblečenie a smer úteku z miesta. Nesnažte sa zakročiť sami. Nekričte a nehrozte takýmto osobám zavolaním polície, vo väčšine prípadov ujdú z miesta činu a ich pristihnutie a potrestanie je obtiažne. Čím viac údajov, tým je väčšia šanca pristihnutia páchateľov pri čine alebo ľahšie dokazovanie protiprávneho konania konkrétnym osobám,“ vysvetľuje Vít Zajac.
Mesto Prievidza vynakladá na opravy poškodených či znehodnotených dopravných značiek pri miestnych komunikáciách každoročne nemalé prostriedky. Ak zostanú páchatelia takýchto skutkov neznámi, na opravy vlastne prispievajú všetci daňoví poplatníci v meste. Prekonaním falošnej solidarity a ľahostajnosti sa dá zabrániť aj dopravnej nehode so smrteľnými následkami.
mik
[11. 6. 2006]
Od piatku 9. júna 455 nehôd, vyžiadali si šesť obetí
BRATISLAVA 12. júna (SITA) - Od piatku zaevidovali policajti na cestách 455 dopravných nehôd. Vyžiadali si šesť obetí - o život prišli dvaja cyklisti, chodec a traja vodiči, 26 osôb sa zranilo ťažko a 84 utrpelo ľahké zranenia. Ako agentúru SITA informoval Vladimír Gemela z Prezídia PZ, v piatok zahynuli na našich cestách dvaja cyklisti. Vo Veľkom Mederi náhle vošiel do cesty Peugeotu 61-ročný František, zomrel po prevoze do nemocnice. Druhého cyklistu našli pri ceste v Partizánskom, muž zomrel po prevoze do nemocnice. Príčiny nehody polícia vyšetruje, muž v deň tragédie oslavoval 49. narodeniny. V piatok v okrese Partizánske 19-ročný Juraj na Audi 80 v neprimeranej rýchlosti náhle prešiel do protismeru a čelne narazil do protiidúcej Škody Favorit. Nevinný vodič v škodovke, ktorý by mal o týždeň 49 rokov, zraneniam po prevoze do nemocnice podľahol. V sobotu nadránom 29-ročný chodec z okresu Rimavská Sobota nedával pozor a vbehol do cesty vozidlu Daewoo, namieste bol mŕtvy. Cez víkend sa stali aj ďalšie dve tragické nehody, keď dvaja vodiči zišli na svojich vozidlách mimo cestu a nehody neprežili.
Copyright © SITA 2006, [12. 6. 2006 9:59:00]
Zdroj: sme.sk/clanok.asp?cl=2759186
V dopravnej nehodovosti stále takmer rovnaké čísla. Počet obetí sa nezmenil. Na teritóriu Okresného riaditeľstva Policajného zboru SR v Rimavskej Sobote, t.j. okresov Rimavská Sobota a Revúca zaznamenal okresný dopravný inšpektorát za uplynulý rok 803 dopravných nehôd, o tri viac ako v roku 2004.
Pri tragickej nehode zahynul Ján Langoš.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4150
Exminister F. Tóth zomrel po zrážke auta s vlakom.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4125
Smutný týždeň.
Prehľad smrteľných autonehôd slovenských politikov.
Mladý chodec zapríčinil nehodu a zahynul pri nej
Dvadsaťdeväťročný chodec prišiel o život pri dopravnej nehode dnes v noci medzi Rimavskou Sobotou a Rimavskými Janovcami. Nehodu sám zapríčinil. Mladý muž išiel po pravej strane komunikácie v smere od Rimavskej Soboty do Rimavských Janoviec. Z Rimavskej Soboty prichádzalo Daewoo s označením taxislužby, ktoré viedol 53-ročný Rimavskosobotčan. Chodec vošiel do jeho jazdnej dráhy zrejme v snahe zastaviť vozidlo. Šofér aj napriek snahe predísť zrážke s chodcom vybočením vľavo ho zachytil prednou pravou časťou auta. Muža odhodilo do pravej priekopy, pričom utrpel zranenia, ktorým na mieste podľahol. Alkohol u vodiča nezistili, u nebohého ho preveria pri súdnej pitve. Škodu na vozidle vyčíslili na približne 20-tisíc korún. Informácie poskytla zástupkyňa hovorkyne Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Banskej Bystrici Petra Babulicová.
TASR
[13. 6. 2006]
Súčasné požiadavky slovenskej legislatívy na stav zvislého dopravného značenia na pozemných komunikáciách.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4184
Na Slovensku v roku 2004 zomrelo na cestách 531 ľudí (každé tri dni dvaja ľudia) a 7 912 bolo zranených. Tieto čísla neposúvajú Slovensko k najbezpečnejším krajinám v Európe.
Keď sa zamyslíme nad tým, čo je najvýraznejšou črtou pozemných komunikácií, čím sa vodiči riadia a orientujú, dôjdeme pravdepodobne k záveru, že je to vodorovné a zvislé dopravné značenie. Aký je jeho stav na slovenských komunikáciách? … viac v článku …
Na dálnici z Bratislavy do Malacek havaroval autobus s 45 českými dětmi. Při nehodě zemřel 14letý chlapec, ostatní děti jsou v pořádku. V autobuse bylo 45 dětí z Prahy, které se vracely ze školy v přírodě v Černé Hoře.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4221
Pri dopravnej nehode sa vážne zranil krajský policajný riaditeľ v Prešove.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4222
Môj názor: Tieto DN majú spoločné to, že na vine sú mladí šoféri. Neskúsenosť a neopatrnosť spôsobujú vždy najvážnejšie DN.
Ze silnic mají zmizet zbytečné značky.
dialnice.info/viewtopic.php?t=4343
A podobne by mali by zmiznúť aj zo SR často zbytočné dopravné značky, ktoré potom spôsobujú, že vodiči nedodržiavajú naozaj dôležité dopravné značenie. Úseky, kde platí max. pov. rýchlosť 40km/h aj viac ako 5 km a to len preto, že sú to lazy/kopanice/… je častokrát zbytočná. Úseky diaľnic a viacprúdových komunikácií v mestách, kde platí max. pov. rýchlosť 60 km/h je zbytočná … potom naozaj v mestských zónach, kde je max. pov. rýchlosť 30 km/h musí byť doriešená spomaľovacími prahmi (retardérmi), … alebo sú aj značky max. pov. rýchlosť 30 km/h a pozor šmyk v platnosti viac ako 3 km, ale chýba tu značka že len pri daždi atď.