Ak by sa mala horná Nitra napojiť na D, alebo RC, najkratšia trasa do BA je Topoľčany-Veľké Ripňany- Hlohovec. Zložitý terén za Hlohovcom (smer Dolné Trhovište) však toto napojenie neuľahčuje.
Pre plynulé napojenie na Piešťany je problémom hornatý terén Považského Inovca - tunel?
Relatívne jednoduchá, ale najdlhšia trasa je cez Nitru, resp. napojenie na jej severný obchvat.
Ja odporucam trasu c. 2 s tym, ze od Nitry netreba ist po I/64 (je tam vela dedin), ale za Drazovcami odbocit na Lefantovce a po II/593 az do Topolcan alebo Partizanskeho Je to rychlejsie a pohodlnenjsie.
Ja sa prikláňam k trasám č. 2 a č. 3, hlasoval som za č. 3, pretože považujem za jednoduchšie cestovať čo najdlhšie po D1 a okrem toho, ako už bolo spomenuté trasa č. 3 je problematická v mieste napojenia na D1 a cesta I/62 SC-Sereď je v dezolátnom, katastrofálnom stave.
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že cestovanie na hornú Nitru je “o dušu”.
Polovičný obchvat Topoľčian, dokončený pred 20 rokmi smeruje priamo do centra a ťakmer nie je využívaný. Cesta na Nováky, napriek tomu, že je v rovinatom teréne, je osobitná kapitola - množstvo pravouhlých zákrut a úzka cesta…
Región Horná Nitra má smolu, pretože sa nachádza medzi D1, R1 a R3 a leží na R2. Situácia je taká, že napojenie na D1, R1 a R3 žiadne za pomoci RK neexistuje. A samotná R2 sa tak skoro na úseku (ČR)-TN-PD-ZH nezačne realizovať, takže Horná Nitra sa bude rozvíjať pomaly, ak vôbec, pretože je si myslím, že celý región ako celok bude skôr stagnovať. Časť “potiahne” TN a časť ZA, ale to je všetko a je to veľmi málo.
Spojenie, ktoré je najkratšie je cez Veľké Ripňany v smere na Hlohovec, ale to nie je vhodné spojenie vzhľadom na cestnú sieť.
Spojenie, ktoré je ešte možné, je najdlhšie je v smere na NR a ďalej po R1 na D1 až po BA.
Ale najlepšie spojenie pre celý región by malo byť tak ako píše aj Caesar, priamo na D1 v smere na TO a PN a odtiaľ po D1 do BA. Tento úsek by sa mal najviac udržiavať. Pokiaľ viem, tak úsek PN-TO je zaradený do zoznamu ciest, ktoré by sa mali prebudovať na cestu I. triedy, keďže leží medzi R1 a R2.
Aspoň obchvat Hlohovca by sa mohol v najbližšom čase realizovať.
Najradšej by som videl v plánoch menší tunel Hlohovec-Dolné Trhovište, keďže napojenie hornej Nitry cez Hlohovec je najkratšie a priznám sa, mnou preferované
AV, ide tu o napojenie hornej Nitry na BA, hlohovecký variant je vzdialenosťou suverénne najkratší.
Inak súhlasím, potrebné je riešiť aj dopravu v BN,PE,TO,PD.
Ale: BN majú slušné prepojenie s Trečínom, možno už kapacitne nedostatočné, ale predsa len je.
PE,TO,PD - to je zložitejší prípad. Obchvat Topoľčian, ako som spomínal, je cca. 20 rokov hotový iba z 1/4, Partizánske nemá žiadne prepojenie, rovnako ako Prievidza. Napojenie na BA nie je riešené vôbec, ani v žiadnych návrhoch.
nie vždy najkratší variant musí byť najrýchlejším variantom. Prebudovať cesty III. triedy nie jednoduché, ani lacné.
Takže osobne som za napojenie na D1 pri PN.
Ohľadom obchvatu HC platí tak ako všade, nikdy nehovor nikdy, ale je to nepravdepodobné, že by sa realizoval obchvat HC do 10 rokov, pretože najprv TT, potom PN a až potom HC podľa danej rozvojovej osi.
BN sú napojené dobre, ale už je to región Hornej Nitry, preto som BN spomenul, aby sa tým nemyslelo len mesto PD samotné, čo sa často robí.
To, že nie je riešené napojenie Hornej Nitry na BA je možné, ale prečo by malo byť? Je to nutné? Stačí, ak bude tento región napojený na hospodársky silnejšie regióny, oblasť TN a ZA.
nie, nepochopil si ma, ja som tým len chcel prezentovať, že cestná sieť tu nie je od toho, aby všetky mestá a regióny boli dokonale spojené s BA. Je to síce hlavné mesto, ale to je všetko. Ja dlho vravím, že Horná Nitra má smolu, čo sa napojenia na diaľničnú sieť týka, tým aj na BA, pretože je tu situácia a vláda, ktorá nechce stavať R2 v úseku min. TN-PD.
Ohľadom PN, nevidím problémom postaviť menší tunel. U nás sa stavajú len dlhé, 4-6 km tunely, mimo BA, v Slovinsku, ČR, Taliansku sa stavajú aj 2-4 km tunely.
Aj tunel Soroška sa raz postaví, takže to nie je z tvojej strany argument.
A znovu opakujem, že je neefektívne stavať cestné spojenie min. na cestu I. triedy cez úseky, kde sú len cesty III. triedy.
vo väčšine krajín má hlavné mesto prioritu a aj všetky napojenia naň. To, že sa o napojení hornej Nitry na BA neuvažuje, je druhá vec.
O.K., ale v prípade, že sa snáď o 15 rokov tunel pri PN začne stavať, bude končiť v PN. V prípade hlohoveckého variantu by to bolo plynulé napojenie na BA, Viedeň, ČR…
Ano, ale s oblasťami ako západ, východ, sever, juh. Nie s regiónmi, to je omyl. A okrem toho to, čo ty píšeš, záleží od usporiadania hlavného mesta a regiónov.
BA nie je v strede SR. A preto stačí, ak regióny budú napojená na D1. A čím priamejšie, tým lepšie. Ty sa teraz budeš so mnou hádať, či cez PN alebo cez HC? Ak to považuješ za svoj životný cieľ, tak ja ti v ceste stáť nebudem, pretože ja som sa jasne na začiatku vyjadril, že podporujem oba varianty, ale presadzujem osobne len PN. Ale hádať sa s tebou o takejto drobnosti nebudem.
Vo svete, USA, krajiny EÚ, je prioritné spojenie krajiny s hlavným mestom po inej stránke dopravy: železničné spojenie, autobusové a letecké spojenie. Cestné byť nemusí a ani nie je, tak ako si ty myslíš, dodnes vo viacerých štátoch.
Prečo by mala byť práve PD a spol. spojená extra cestou s BA? Myslíš si, že na tomto stojí hospodársky rozvoj? Tak to si myslí aj celá BB, ale nie je to v tom. NR neťaží z BA, ale z napojenia na D1.
Pozri sa, môžeme tu argumentovať ako chceme, faktom je, že horná Nitra je zanedbávaná, ako si to sám napísal.
AV, nie som si istý, či spojenie “životný cieľ” nie je invektíva, ale dobre, asi si to myslel inak.
Predostrel som svoj názor na napojenie hornej Nitry, trvám na ňom, hoci tvoj názor si vypočujem a akceptujem ho.
Áno, podľa mňa je hlohovecký variant najkratší a najpraktickejší.
To, čo si napísal o USA, EÚ… platí, ale z jedného konca na druhý v SR nie je 3000, alebo viac km, je ca. 450 km, čo hovorí o potrebe najmä diaľničného spojenia, na tom sa však, myslím zhodneme.
Hmm, čo to je PD a spol? A cesta “PD a spol” - Blava predsa nie je žiadna extra cesta, existujú 3 varianty prepojenia a ja uprednostňujem na Hlohovec. Vo všetkých variantoch je potrebné stavať nové cesty, či RK.
ok. Ja som sa už vyjadril a opakovať sa nebudem. Ja sa sem nechodím hádať.
Poznámka: Nebola to invektíva, toto je to, čo na tomto fóre mne začína vadiť, … každý vidí len osobné útoky v prípade, že dotyční diskutjúci majú iný názor.
K tým 450 km. Ok. Vieš aké sú príjmy SR? Vieš, čo stoja cesty? Vieš aká je politika vlády v oblasti úverového zaťaženia? Ak ano, tak potom pochopíš, čo píšem. Ak nie, tak si to naštuduj a pochopíš, že aj tých 450 km je dosť. A je tu juh, sever, západ, východ. Ale platí, že od BA je všetko ďaleko. A ja si myslím, že Hornej Nitre stačí napojenie na D1.
Viem, že financovanie infraštruktúry nie je jednoduché. A viem tiež , že existuje priorita, čo je momentálne D1 a D3. A túto prioritu podporujem, čo si snáď z mojich príspevkov už zistil.
Sú však niektoré veci, na ktoré je potrebné upozorniť. Napojenie hornej Nitry je jedna z nich.
Ok, ja ťa chápem a ako som sám povedal, tak viem, že Horná NR je zle a slabo napojená na komplet celú infraštruktúru, len som chcel upozorniť, že nie vždy je výhodou byť napojený priamo na BA za každú cenu, pretože v prípade Hornej Nitry je jedno, či to bude napojenie na D1 v HC alebo v PN. Investor tam príde a motorista sám o sebe nepotrebuje najkratšiu cestu, pretože tie pôvodné budú menej zaťažené, keďže sa presunie tranzit, ale tvoj odlišný postoj chápem.