Vzdy ked idem z domu (vychod SR) do BA mam dilemu, ktorou trasou ist. Severom - je problem s PB a vystavbou dialnice pred Zilinou. Juhom je zase problem s krizovatkou v Nitre, a potom s usekom okolo Zlatych Moraviec ak narazim na viac kamionov. V zime je problem s kamionmi aj na Donovaloch, momentalne este skomplikovana rozsirovanim cesty.
Situacia sa pre severnu trasu v najblizsich mesiacoch zlepsi, aj ked PB ostane. Buduci rok by mali byt na tom lepsie aj Donovaly, ale Nitra ostane. Ale zaujima ma momentalny stav.
Zachvilu budu dusicky, to bude kriza na cestch. V tejto suvislosti, vzhladom na dopravnu situaciu by bolo vhodne, keby v piatok povedzme od 15:00-20:00 mali kamiony pauzu tak ako cez vikend. Priepustnost ciest by sa VYRAZNE zlepsila, lebo kolony v drvivej vacsine sposobuju kamiony.
Ak naozaj len cisty tranzit od BA po min. KE, tak potom trasa D1+R1+R2. D1 je spolocny usek po krizovatku pri Trnave takze je to rovnaka trasa so vsetkymi moznostami.
Na R1 po NR problem nie je, pri severnom nedokoncenom obchvate je mierne zdrzanie ale nic mimoriadne. Urcite nie hodinu, max. 20-30 minut, zalezi od semaforov alebo nehody.
Potom plynula jazda po dobrej ceste, len treba byt v strehu.
Na R1 sa otvori usek okolo Zarnovice dlhy 10 km. Existuje ZH-ZV, tam sa bude robit obchvat v smere na Detvu.
A na R2 sa otvori 17 km 1/2 profilu, co je zlepsenie problematickych usekov, za par rokov to bude obchvat Figy.
Takze ja jednoznacne cez tuto trasu, dnes.
Problemy az neznesitelne su v PB, medzi ZA a RK a na usekoch pri PP. Nehovoriac o problemoch: dopravna nehoda medzi ZA a RK, dopravna nehoda na Branisku alebo jeho uzatvorenie (dnes trva).
A skratka cez Donovaly nie je zaujimava, opravuju povrch, stavaju oporne mury.
Ten vychod som zle formuloval. Myslel som severovychod, teda Tatry, PP, Spis, Presov, prip. Bardejov, Svidnik, Stropkov, prip. Orava. Do Kosic je jednoznacne dobra cesta juhom po R2 okrem par kritickych usekov - ale tam sa coskoro otvoria obchvaty a bude to fajn.
Ano, ale v pripade tychto tras vidim zle usek MT-RK, ktory v piatky kvoli kamionom vyzera ako Vianocna reklama na Colu… niekolko kilometrove kolony prehustene kamionmi a na tomto useku sa da bezpecne predbiehat len na par usekoch.
Pozn.: Ja sam neviem, ktory usek je lepsi, a chcel by som si dat poradit. Lebo kolony a zapchy na semaforoch mi niekedy cas jazdy predlzia na dvojnasobok.
Zruba tak mi to vychadza, aj ked som este neskusal ine trasy. Zase na druhej strane, niekedy idem cez ZA len preto, aby som pozrel, ako ide vystavba dialnice, aj ked si to potom odtrpim v PB (a schladim radost z tempa vystavby, lebo v konecnom dosledku je to pre tranzit kvoli PB na figu).
niekedy som vyrazne preferoval Certovicu, ale postupne, ako sa predlzovala dialnica na ZA, som si zvykol na zilinsku trasu. je pravda, ze ako vychodniar idem vacsinou opacnym smerom, ako hlavny prud z bratislavy: v piatok vychadzam z PP a v nedelu sa vraciam z BA. Naposledy som startoval z BA v nedelu o 14:00 a pri dodrziavani rychlostnych limitov ( ) som bol doma za 3hodiny 10min. Cez Certovicu mi to vychadzalo nejakych 30minut dlhsie.
teraz je to ozaj na dilemu. buduci, resp v roku 2008 to o nieco vyzeraznejsie pre severnu trasu ked bude cely usek od ivachnovej po janovce.
aj ked zase medzi ZA a RK bude hooodne uzke hrdlo a zrejme sa tam nakopi docela dost ludi, ktori budu zmyslat podobne.
no a este zostane minimalne do 2009 bodova zavada v PB.
az sa urobi do 2009 usek zarnovica - sasovske podhradie, tak to bude docela vyrovnane resp bude zrejme najlepsia kombinacia D1 - R1 - donovaly/certovica - D1
Praveze r. 2008 bude znamenat total kolaps v PB, lebo tam bude rozostavana D1, total kolaps na ZA-RK.
A naopak bude lepsie riadeny usek na D1 BA-TT, dostavany usek okolo Zarnovice a dokoncene stavebne upravy na Donovaloch (pridavny pruh), takze to bude D1+R1+Donovaly+D1.
Este otazka, uz teraz sa pripravujem na kolaps pre dusickami, aj ked sa to toho roku asi rozdeli a cast ludi si spravi predlzeny vikend. Ale v utorok-stredu smer vychod->BA bude zly. Asi pojdem juhom, kedze cez statny sviatok nebudu na Donovaloch kamiony. Ale co Nitra? Nemohol by niekto (zdravim mapman-a) nazorne, najlepsie nakres v mape, popisat obchadzku kruhovej krizovatky v Nitre cez centrum? Velmi by to pomohlo, najma takym, ako som ja, ktori sa v Nitre nevyznaju, a preto radsej ako bludit, si odstoja tristvrtehodinku.
Kto ide na trase BA-PP, tak jednoznacne D1+R1+Donovaly+D1.
Proste vyhnut sa za kazdu cenu PB a ZA-RK. Ako hovorim, na R1 pribudne dalsich 10 km.
Kym nebude suvisla D1 vyvedena az za ZA, tak niet o com diskutovat.
Potom aj trasy BA-Tatry, BA-Orava, BA-Presov budu jasne lepsie po D1 suvisle.
Momentalne zmeny mozu nastat pri rozsireni D1 BA-TT, kedy bude lepsie ist po SC-Sered a dalej na R1 a potom na Donovaly.
Ale cokolvek co je od Kosic na vychod je najlepsie z dlhodobeho hladiska ist po D1+R1+R2 alebo potom napriklad ja casto jazdim namiesto po R2 po trase Hnusta, Jelsava, Roznava. Sice horsia cesta, ale nie az tak velka premavka a poznam miestne cesty.
Ale niekde som cital, ze je nejaka obchadzka kruhovej krizovatky. Cez Nitru- centrum. Alebo da sa obist Nitra cez dediny? Lebo obcas tam fakt cakam do hodiny a potom este za Nitrou v smere na vychod husta premavka a to velmi zdrzi.
Pozrel som na mapu mapy.atlas.sk/mapviewer/mapviewe … ec&id=1632 a nevyzera to az take zle cez centrum (aj ked mi pripada uchylne obchadzat obchvat cez centrum). Ale ako je to v skutocnosti?
Cez centrum vážne nie, ak to tam nepoznáš. Funguje často v mestách pravidlo, že domáci si vie cestou cez mesto častokrát cestu skrátiť ale musí to dobre poznať a vedieť v ktorý čas a kedy s čomu vyhnúť… Cezpolným sa odporúča si radšej vždy tu polhodinku vystáť
Potom ja mozem prejst cez mesto.
Ta cesta je jednoducha, zides na poslednom exite ( v smere od TT) a ides v podstate stale rovno ( podla pocitu po hlavnej).
Je tam viacero semaforov, ale moja osobna skusenost je v piatok poobede miesto 1/2 na obchvate asi 15 min cez mesto.
Da sa chytit aj zelena vlna.
Ale verim, ze moze nastat konstelacia, ked sa mesto upcha a bolo by byvalo lepsie cakat na obchvate.
Pripaden moze hrozit, ze by policajti riadili krizovatku na obchvate a potom je rychlejsie tadial.
Treba pocuvat radio