Aký je Váš názor?
preco si tam nedal aj zvysit?
moznoze ho nechce zvysit ?
p.s. opravil som povodnu anketu a pridal aj moznost zvysit (kedze tam bolo len “znizit” a “limit je v poriadku”
Ak by sa naozaj tá rýchlosť dodržovala, tak je celkom vporiadku. Inak by som bol za znižovanie a tvrdé postihy.
Niekedy by som nebol proti, keby sme mali neobmedzenú rýchlosť, ako v Nemecku, ale pri disciplíne niektorých našich vodičov, neviem, neviem.
Hoci Škandinávia, kde je rýchlosť 100 - 110 km/h je zase opačný extrém.
No myslím si že optimálna rýchlosť na dialnicu je tak 140-150 km/h totiž viac ako polovica priestupkov je prekročenie rýchlosti do 20 km/h
A pomohlo by to znizit nehodovost, vodici by nemuseli striehnut kde sa meria a venovali by sa soferovaniu .
Vazne: kto na to ma (prachy) bude prekracovat aj neobmedzenu rychlost, statisticka vacsina by sa podla mna uz 150 uspokojila vzhladom na auto, spotrebu, pocit rychlosti, hluk v aute .
O tomto zvyseni sa hovori v Taliansku a Rakusku, co som zachytil.
V Rakúsku na diaľniciach pokusne až 160 km/h
V Taliansku od 1. jula 2004 oficialne exsituje max. rychlost 150 km/h ale zatial nikde nie je zavedena. Preco? lebo tato rychlost moze byt zavedena, podla ministerstva, len tam kde je mala premavka, je dialnica 3 pruhova v kazdom smere a je rovna. Zodpovednost teda sa nechava na spravca dialnic, aby urcil useky, ale zatial nikto sa odvazil to spustit, aby potom keby sa nieco stalo neskoncili na sude. Ked sa to zavedie, tak to bude len na malo usekov. Toto je typicky taliansky vymysel.
Vo všeobecnosti diaľnice, rýchlostné komunikácie a cesty sú stavané na nejakú max. povolenú rýchlosť. V smere do ZA okolo PB bude napr. diaľnica postavená na max. rýchlosť 120km/1hod, to však neznamená, že tadiaľ nemožno ísť aj 150km/1hod, ale porušíte zákon a zároveň ohrozíte svoju bezpečnosť.
Ja som osobne za to, aby rýchlosť 130km/1hod ostala, na takúto rýchlosť sa u nás (aj v mnohých iných štátoch) stavajú s tým, že na niektorých úsekoch ju doporučujem znížiť podľa potreby na 100-120 km/1hod napríklad kvôli odpočívadlu alebo zvýšenej premávke.
Určite sú (alebo budú) na Slovensku úseky, kde sa dá ísť aj 150 km/1h, samozrejme za ideálnych podmienok (počasie, stav vozovky, …), napr. na trase D2 ale D1 a takisto aj na R1 by som dal na niektoré úseky takúto možnosť. Na D2 by sa to dalo takmer na celej dĺžke tejto D.
Ale súhlasím s Diaľničiarom, že by mohli byť niektoré úseky označené na max. povolenú rýchlosť aj na 150 km/1h. Aj na D1 sú niektoré úseky, kde sa to dá. A D2 tak tam je to jednoznačné.
Otázkou však je, na akú max. rýchlosť je diaľnica postavená. Ale vo všeobecnosti platí, že vodič sa má prispôsobiť stavu vozovky svojou rýchlosťou, …
inak to je fakt, ze na D2 by kludne mohla byt 150khm. jednak ta dialnica je vacsinou polopradzna a jednak je to na rovine. aj ked iste useky by samozrejme zniesli opravit
nazdar … dlho som sa neozval no niesom mrtvy … teda zatial;)
V utorok som bol na malu prechadzku na moravu a samozrejme som velmi ocenil sluzby nasich dialnic:) ale nie ceskych… tie som naposledy vyuzil asi pred troma rokmi ale tentokrat som nemal tu potrebu si kupovat za cca 300SKK dialnicnu nalepku na 15dni ked som tam bol iba den a kazdy chcel na mne zarobit
… no ale k veci>>> presiel som si niekolko usekov dialnic KE<>PO (TAM > i SPAT <) , PP <> RK, a TN>(Puchov) … ak by som mal znamkovat tak by som musel tie useky rozdrobit na mensie useky. no a ja to urobim … takze:
KE-PO - znamka 2. - vhodna max rychlost 140-150km/h
Vazec -LM - 3 - 140km/h
LM - ivachnova - 5 - menej ako 120km/h
TN - (puchov) - 1 - 150km/h
najhorsi usek je usek susediaci s lipt. marov … to je strach a hroza! ja viem ze ta dialnica ma asi 30rokov a vtedy bola max rychlost “bezne dostupnych” aut tak 120km/h aj to s podporov vetra a dole kopcom ale predsa len za tie roky sa mohlo pristupit k naprave strych chyb … no snad sa nieco zmeni po dokonceni celej siete … ale to sai budem soferovat na inych dialniciach mliecna cesta a tak
Ale musim nasich cestarov pochvalit ze nase cesty su minimalne 10x v lepsom stave ako ceske (sme sa smiali ze na ceskych cestach su grosove diery:) … ak je na mape cesta oznacena zltou alebo bielov farbou treba sa jej zdaleka vyhnut pokial nieste majitoelom “ofroudu” polne cesy su unas v lepsom stave a to myslim smrtelne vazne …
random, ja okolo Mary bezne jazdim 150 km/h. co sa ti nezda ? dobre gumy + dobry podvozok a no problem.
ked sa xces zabit ja ti v tom nebranim … pravdepodobne si mlady a stale rychlostou neukojeny… neboj sa z toho vyrasties. ja som uvadzal bespechne hodnoty pre bezne auta teda nad 1,2L a s datumom vyroby aspon 1994 … osobne by som ale na dialniciach dal omnoho prisnejsie a vyssie sankcie ako je to dneska (napr. 10000SKK za kazdych prekrocenych 10km/h) … je predsa nonsens aby sa mi pri predbiehani ked ja uz idem 135 do rite pchal nejaky magor ktory si to pali po dialnici 210 … to ma vie tak nasrat … ale niekedy som natolko drzi ze ho pred seba nepustim dobrych par minut … sak nikto mi nekaze ze predbiehaci manever musim ukoncit do nejakej doby … idem rychlejsie ako vozidlo vedla mna idem tak mam ho na haku ja predpisi neporusujem ale on … ked sas nevie spravat nech ide na cesty 3.tr tam sa moze vysantit do sytosti … ako to robim napr. JA … nikoho s tym neohrozujem iba ak tak seba ale vsetko z mierou
random, len aby sa z teba nevyklul nejaky tutko, co zavidi inym, ze maju lepsie auta.
ja jazdim 150 aj tam, kde sa da ist teoreticky kludne aj 250. 150 na dialnici povazujem este za bezpecnu rychlost. ak su na dialnici obmedzenia kvoli polomeru zakrut alebo vyske stupania, tak by sa mal vodic rozhodovat hlavne na zaklade dobre spoznanych jazdnych vlastnosti vlastneho auta.
na to, kolko ma ta liptovska dialnica rokov, je vo velmi slusnom stave.
150km/hod, je v pohdoe rychlost, dokonca aj na nase dialnice…
kto ma silnejsie auto.. si stale bude chodit aj tak viac, moze to byt hocijako obmedzene..
tych 130 je si myslim, len na prilepsenie rozpoctu pre dopravakov;-)
mpr je 130 a dost vodicov jazdi 150. myslim ze je to v pohode. keby bola 150 jazdili by niektory 170 este v podstate legalne (vodicak vam za to nezoberu). preto si myslim ze by mala ostat 130. podla moznosti mozete ist aj 160 s tym ze vam hrozi “len” pokuta.
k tej ivachnovej. je to taka trochu vynimka na slovensku lebo sme zvyknuty na rovne dialnice (cela D2, D1 od BA v podstate az po belusu). 130 je tam (ivachnova-LM) v poriadku (ciastocne sa da aj viac).
mimochodom aj na II/502 medzi BA a PK sa da ist 140 a je to mozno este klukatejsie.
mno D2 ma navyse tu vyhodu ze je to docela prazdna dialnica a aj medzi novym mestom a belusou je to docela prazdne.
inak co sa tyka II/502. tak to je klukat a navyse aj docela rozbite. da sa tam ist aj 140 ale co ja viem .. aj ked ja som docela kludny vodic
obec tak 60 .. mimo obec tak 100 na dialnici 120-130