tak toto keby vyslo bolo by to bomba! len uz aby zeleznice aj mesto spolupracovali ..
vobec by nebolo od veci keby sa stanica filialka spojila spolu s NDS (nosnym dopravnym systemom). skor by to konecne toto dvojite riesenie vyriesilo kopu problemov. jednak by sa rapidne odlahcili spoje z hlavnej stanice ako aj inych stanic ludia by sa vyrojili v centre. vsak BA je mala tam to clovek v centre prejde pesi kedy chce
mno a NDS by pekne doplnanalo toto povrchovym variantom (podla moznosti mimourovnovym ..) z petrzalky a snad by sa dohodli a pokracovalo by to do filialky.
inak osobne som za hned alternativu 1, ktora by sa priamo napajala na petrzalsku stanicu.
inak rakusania so zdvojenim trate petrzalka - W pocitali uz ked ju stavali. totizto zeelznicny zvrsok a budoval ako pre 2 kolaje, aj stanice su tak stavane ze sa tam pocita s dalsou kolajou. tunak je hodl vidno ze rakusani myslia aj dlhsie ako je jedno volebne obdobie.
Inak na Karadžičovej by sa to malo stavať v otvorenej stavebnej jame a niekde od Čulenovej by to mal byť už razený tunel až za dialnicu na petržalskej trase S tým že stanica Bratislava Fililialka by výhľadovo bola stanicou pre IC ICE a TVG vlaky v trase Paríž Waršava Moskva- Sankt Peterburg. Preto sa to robí take …
jaj, to znie este lepsie. inak to som si myslel ze by sa to robilo povrchovo ala ked vo viedni robili rennweg. lebo inak by sa tam tie multifunkcne objekty nedali urobit
ale toto by BA fakt pomohlo. ono keby sa do toho zapojilo mesto tak by sa dala de fakto urobit nieco na styl ako ma vieden suedbahnhof a westbahnhof, teda dve zhruba rovnako velke stanice (aj ked okey westbahnhof je predsalen vacsia
hlavne mesto kvoli NDS & prehodnoteniu dopravy
btw. ma tak napadlo hm a ako sa to buriesit ohladne VUBecky ? staticka vykopy tunel ? ehm to bude kusok trvrdsi oriesok. inak je az zazrakom ze tento pozemok ZSR nepredali
ale fakt, tento projekt by mohol byt super, ak by sa fakt doviedol do dokonalosti ze by sa to spojilo s rekonstrukciou niv a urobil by sa z toho taky komplex zeleznico autobusovy. bolo by tam dost miesta aj pre vlaky, MHD, autobusy … ale okey asi moc fantazazirujem
Projekt novej, modernej, multifunkcnej stanice v BA by pomohol.
Nezda sa mi byt ale az take vyhodne dopravit ludi miesto na Hlavnu stanicu na Filialku.
Obe su dost blizko seba (tusim 3 zastavky busom) a Hlavna je podla mna kusocek blizsie do centra. Asi to bude v definicii centra …
Ako argument by som bral skor priestorove moznosti, Hlavnu nie je moc kde rozsirit a je v kopci, Filialka je dole na rovine na jednej urovni s centrom.
Neviem si celkom dobre predstavit to TGV, malo by mat vlastne kolaje.
Resp. debatuje sa aj o mag. drahe, ta urcite musi mat vlastny koridor.
To by bolo treba asi megatunel. nefinacneho charakteru.
A este :
viete ako to chcu dalej poslat na letisko - nieco nove, alebo sa upravi ex. stav?
asi sa to posle po klasickych kolajach len sa nieco prebuduje od vajnor … nieco ako prerobili S7 vo viedni pocitam
inak neviem, co “centra” sa lahsie dostanes z karadzicky ako z hlavnej. vsak za 5-10 minut si pred “tescom”
a celkovo, vsetko je take dostupnejsie .. ale to je mozno len moj pohlad. potom aj ruzinov je viac dostupnejsie a celkovo ma moznost zachytit viac obyvatelov. kde vydim sancu je ze sa tam da lepsie vybudovat nejaky stycny bod ako je napr oper pri viedni, alebo nieco na styl suedbahnhofu/westbahnhofu.
A nezabudni doplniť, že železnice dnes už financujú max. a tu nestojí otázka tak, že “len” 15%, pretože tu je situácia takáto: 2 mld. SKK už jednoducho nie sú a v otázke nových úverov je to zložité, presnejšie ak tak jedine nové úvery.
Toto je luxus, aj koridory aj BA aj nové vlakové súpravy, je to podobný “luxus” ako naraz D1, D3, R1, R2, R3, R4, R5. Tiež to nebude, aj keď Mengusovce-Jánovce sú financované predovšetkým z EÚ, ale ten štát, čo dáva ten “zbytok” už ide na max.
Nemám nič proti novým projektom, ja som ten posledný, ale v týchto prípadoch “treba otvoriť oči” a byť realistom.
caesar: novy supravy nebudu na to stat nema, koridory hold treba
toto myslim by riesilo velmi vela veci. aj ked kopu ludi to bude vnimat s nevolou … ide o to ze mesto chce svoje, ministerstva a BSK svoje. keby sa spojili dalo by sa to vyuzit …
Predpokladam, ze myslis centralu VUB. A nejak ma napadlo, ze tusim nevies, ze HB Reavis tam uz stavia cca 6 dalsich budov, jedna ma byt taka isto velka ako VUB. Tam, kde kedysi isla zeleznica po Karadzicke.
Mohlo by to tak byť, ak to nebude suma príliš vysoká, niekoľko mld. SKK by už bolo asi moc, alebo sa bude pomalšie riešiť v železničnej doprave niečo iné, … neskorší nákup rušňov, či pomalšia modernizácia koridorov alebo pomalšia elektrifikácia južnej trasy. Bude sa šetriť v rámci železníc.
A potom je ešte aj otázkou, či štát nedá na výber mestu BA: Buď podpora NS MHD alebo tomuto projektu.
Ja som sa pri vystavbe VUB tiez o to zaujimal, ci sa tam metro neskor zmesti. Vzdy tam bolo miesto vyhradene pre tento koridor. Ked zacali stavat tych dalsich 6 budov, tak pisali, ze s metrom sa tam neskor stale pocita. Pozeral som si to tam a myslim, ze medzi cestou a tymi budovami naozaj ostava priestor na dve kolaje metra (resp. zeleznice).