ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/MR

Traťové úseky:
Štúrovo št. hranica km 203,394 – Štúrovo – Nové Zámky – Galanta – Bratislava Vajnory (mimo) km 64,032;
Komárno št. hranica km 3,016 – Komárno – Nové Zámky km 34,384.

Súčasnosť
Dĺžka úseku Štúrovo št. hranica – Bratislava Vajnory je 139,362 km. Dĺžka úseku Komárno štátna hranica – Nové Zámky je 36,524 km.
Všetky úseky s výnimkou úseku Komárno št. hranica – Nové Zámky sú v celej dĺžke dvojkoľajné, elektrifikované striedavým systémom 25 kV, 50 Hz.

Úsek Štúrovo štátna hranica – Bratislava Vajnory aj úsek Komárno št. hranica - Nové zámky sú súčasťou doplnkovej siete TEN-T.

V úseku Štúrovo št. hr. – Bratislava Vajnory (mimo) sa nachádza 15 železničných staníc a 8 zastávok.
Z uvedeného počtu železničných staníc je z prevádzkového hľadiska:
10 železničných staníc medziľahlých,
5 železničných staníc prípojných, resp. odbočných (Galanta, Šaľa, Palárikovo, Nové Zámky, Štúrovo).

Z hľadiska povahy práce sú všetky žel. stanice zmiešané, t.j. slúžia pre osobnú aj nákladnú dopravu.
Vlakotvorné činnosti sa vykonávajú v 3 žel. staniciach - zostava a rozraďovanie vlakov (Trnovec nad Váhom, Nové Zámky, Štúrovo), pričom ŽST Štúrovo patrí medzi základné zriaďovacie stanice.

V úseku Komárno št. hranica – Nové Zámky sa nachádza 6 železničných staníc. Z uvedeného počtu železničných staníc sú z prevádzkového hľadiska:
4 železničné stanice medziľahlé,
2 železničné stanice prípojné, resp. odbočné (Komárno, Nové Zámky).

Stav:

  1. Bratislava, Vajnory (mimo) – Trnovec nad Váhom (mimo) :
    Trasa vedie rovinatým terénom. V úseku sa nachádza 5 staníc a 5 zastávok. Polomery smerových oblúkov v staniciach sa pohybujú medzi 4 000 m a 15 000 m,
    v medzistaničných úsekoch od 553 m. Železničný zvršok tvoria prevažne koľajnice R65 na podvaloch SB6 a SB8 s rozdelením „e“. V období 1997 až 2002 bola na viacerých úsekoch realizovaná výmena koľajnicových pásov za nové R65, celkovo v koľaji č. 1 na dĺžke približne 7 500 m a v koľaji č. 2 na dĺžke 13 800 m.

  2. Trnovec nad Váhom – Jatov (mimo) :
    Trasa vedie rovinatým terénom. V úseku sa nachádza jedna stanica. Polomery smerových oblúkov sú v stanici 5 000 m, v medzistaničných úsekoch sa pohybujú medzi 1 900 m a 18 000 m. Železničný zvršok tvoria prevažne koľajnice R65 na podvaloch SB8 s rozdelením „e“. V roku 2011 bola realizovaná výmena koľajnicových pásov za nové R65 v koľaji č. 2 na dĺžke 1 500 m, v ďalších úsekoch došlo medzi rokmi 1996 a 2011 len k obnove geometrickej polohy koľaje.

  3. Jatov – Nové Zámky :
    Trasa vedie rovinatým terénom. V úseku sa nachádzajú 3 stanice a 2 zastávky. Polomery smerových oblúkov sa v staniciach pohybujú medzi 4 400 m a 7 200 m a v medzistaničných úsekoch medzi 3 800 m a 18 000 m. Železničný zvršok tvoria prevažne koľajnice R65 na podvaloch SB6 s rozdelením „e“. V roku 1996 došlo k výmene železničného zvršku v ŽST Nové Zámky v koľaji č. 2 za koľajnice 60 E1 na podvaloch B91 a v roku 2005 v ŽST Palárikovo v koľaji č. 2 k výmene koľajníc za nové R65, v ostatných úsekoch bola realizovaná len obnova geometrickej polohy koľaje.

  4. Nové Zámky (mimo) – Štúrovo – štátna hr. SR/MR :
    Trasa vedie rovinatým terénom. V úseku sa nachádza 7 staníc a 2 zastávky. Polomery smerových oblúkov sa v staniciach pohybujú od 600 m a v medzistaničných úsekoch od 1000 m. Železničný zvršok tvoria prevažne koľajnice R65 na podvaloch SB6 a SB8 s rozdelením „e“. V období 1996 až 2014 bola viac krát realizovaná obnova geometrickej polohy koľaje.

  5. Nové Zámky (mimo) – Komárno – štátna hr. SR/MR :
    Trasa vedie rovinatým terénom. V úseku sa nachádzajú 4 stanice. Smerové vedenie v staniciach je v priamej, v medzistaničných úsekoch sa polomery smerových oblúkov pohybujú od 440 m. Železničný zvršok tvoria prevažne koľajnice S49 na podvaloch SB8 s rozdelením „e“. V období 1993 až 2014 bola viac krát realizovaná obnova geometrickej polohy koľaje.

Z hľadiska najvyššej traťovej rýchlosti je možné riešené úseky rozdeliť nasledovne:
Štúrovo št. hr. – Sládkovičovo je 120 km /hod.,
Sládkovičovo – Senec je 140 km/hod.,
Senec – Bratislava Vajnory je 120 km/hod.,
Komárno št. hr. – Komárno St. 4 je 60 km/hod.,
Komárno St. 4 – Komárno je 80 km/hod.,
Komárno – Nové Zámky je 100 km/hod..
Uvedené najvyššie traťové rýchlosti sú v jednotlivých úsekoch znížené (miestne obmedzenia).

Podiel rýchlosti v úseku Štúrovo št. hr. – Bratislava Vajnory (koľ. č. 1, 2) s dĺžkou 139,362 km:
rýchlosť 140 km/hod. v dĺžke 15,065 km s podielom 10,81 %,
rýchlosť 120 km/hod. v dĺžke 103,796 km s podielom 74,48 %,
rýchlosť 100 km/hod. v dĺžke 18,983 km s podielom 13,62 %,
rýchlosť 60 km/hod. v dĺžke 1,518 km s podielom 1,09 %.

Podiel rýchlosti v úseku Komárno št. hr. – Nové Zámky s dĺžkou 33,508 km:
rýchlosť 100 km/hod. v dĺžke 26,729 km s podielom 79,77 %,
rýchlosť 80 km/hod. v dĺžke 2,795 km s podielom 8,34 %,
rýchlosť 60 km/hod. v dĺžke 2,167 km s podielom 6,47 %,
rýchlosť 40 km/hod. v dĺžke 1,817 km s podielom 5,42 %.

Stanovené rýchlosti jednotlivých druhov vlakov (t.j. maximálne rýchlosti stanovené cestovným poriadkom):
Ex vlaky 120 – 140 km/hod.,
R vlaky 120 km/hod.,
osobné vlaky (Os) 120 km/hod. (Komárno – Nové Zámky 100 km/hod.),
expresné nákladné vlaky (Nex) 95 - 100 km/hod. (Komárno št. hr. – N. Zámky 80 km/hod.),
priebežné nákladné vlaky (Pn) 90 km/hod. (Komárno št. hr. – Nové Zámky 80 km/hod.),
manipulačné vlaky (Mn) 60 km/hod..

Mostné objekty:

  1. Bratislava, Vajnory (mimo) – Trnovec nad Váhom (mimo) :
    V danom úseku sa nachádza 17 mostov. Nosná konštrukcia mostov je prevažne železobetónová doska a betónová-tehlová klenba. Na tomto úseku sa nachádza aj 473,10 m dlhý oceľový priehradový most o 14 polí. Revízia mostov v tomto úseku bola vykonaná v roku 2012. Stav konštrukcií bol vyhodnotený ako nevyhovujúci u mosta v km 90,626 a km 117,748 (pole č.3) pri spodnej stavbe a u mosta v km 116,334 pri nosnej konštrukcii. Stav zvyšných mostov bol vyhodnotený ako vyhovujúci alebo dobrý.

  2. Trnovec nad Váhom – Jatov (mimo) :
    V danom úseku sa nachádzajú 3 mosty s maximálnou dĺžkou 19,50 m. Nosná konštrukcia mostov je dvoch prípadoch železobetónová doska a jednom tehlová klenba + striekaný betón. Revízia mostov v tomto úseku bola vykonaná v roku 2012. Stav mostov bol vyhodnotený ako vyhovujúci alebo dobrý.

  3. Jatov – Nové Zámky :
    V danom úseku sa nachádza 7 mostov s maximálnou dĺžkou 48,00 m. Nosná konštrukcia mostov je prevažne tvorená zo zabetónovaných I nosníkov. Revízia mostov v tomto úseku bola vykonaná v roku 2012. Stav konštrukcií bol vyhodnotený ako nevyhovujúci u mosta v km 145,912 pri nosnej konštrukcii. Stav zvyšných mostov bol vyhodnotený ako vyhovujúci alebo dobrý.

  4. Nové Zámky (mimo) – Štúrovo – štátna hr. SR/MR :
    V danom úseku sa nachádza 35 mostov. Nosná konštrukcia mostov je prevažne zo zabetónovaných nosníkov a betónová-tehlová klenba. Na tomto úseku sa nachádzajú aj oceľové priehradové mosty dlhé 165,9 m a 193,40 m. Revízia mostov v tomto úseku bola vykonaná v roku 2012. Stav konštrukcií bol vyhodnotený ako nevyhovujúci u mosta v km 194,468 (koľaj č.1 pole č.1) pri spodnej stavbe a u mosta v km 199,677 pri nosnej konštrukcii. Stav zvyšných mostov bol vyhodnotený ako vyhovujúci alebo dobrý.

  5. Nové Zámky (mimo) – Komárno – štátna hr. SR/MR :
    V danom úseku sa nachádza 8 mostov. Na tomto úseku sa nachádza aj oceľový priehradový most dlhý 216,60 m. Revízia mostov v tomto úseku bola vykonaná v roku 2012. Stav konštrukcií bol vyhodnotený ako nevyhovujúci u mosta v km 7,814 (pole č.1, 2 a 4) pri nosnej konštrukcii. Stav zvyšných mostov bol vyhodnotený ako vyhovujúci alebo dobrý.

Cez hraničný priechod Kúty – Lanžhot je prepravovaných takmer 70 tisíc osôb a cez hraničný priechod Štúrovo – Szob asi 60 tisíc osôb mesačne, čo predstavuje približne 20% prepravených osôb cez všetky hraničné priechody SR. Nepriamy vplyv na koridor má aj najzaťaženejší železničný hraničný priechod Devínska N. Ves – Marchegg s takmer 80 tis. prepravenými cestujúcimi mesačne.

V medzinárodnej doprave je zaťaženejšia západná časť koridoru (DNV - hranica SR/ČR), vo vnútroštátnej je to východná časť, využívaná aj na dennú dochádzku do Bratislavy.
Z pohľadu regionálnej dopravy sú takisto najzaťaženejšie úseky priľahlé k Bratislave. Kým v západnej časti koridoru je počet cestujúcich regionálnou osobnou dopravou porovnateľný s diaľkovými vlakmi, vo východnej časti je to len okolo 2/3.

Z hľadiska počtu nastupujúcich a vystupujúcich cestujúcich, najzaťaženejšou dopravňou na koridore je jednoznačne žst. Nové Zámky s priemerným obratom okolo 7,5 tis. cestujúcich za deň, z toho necelá tretina v diaľkovej doprave (v CBA je uvedený počet cestujúcich na jednotlivých úsekoch). Nasledujú žst. Galanta, Kúty, Šaľa a Malacky, všetky s 2 - 3,5 tisíc nástupmi a výstupmi za deň. Napriek relatívnej veľkosti mesta Senec a jeho zázemia, obrat na tejto stanici dosahuje len asi 750 cestujúcich za deň, čo je porovnateľné s takmer rádovo menšou obcou Zohor. V budúcnosti sa predpokladá rast počtu cestujúcich na železnici, a to najmä v dôsledku zvýšenia kvality prepravy vrátane modernizácie infraštruktúry železnice i v dôsledku medzinárodného zapojenia železničný ch tratí do siete celoeurópskej železničnej siete a zavedenia integrácie dopravných systémov.
Podľa štatistiky medzi Sencom a Vajnormi sa odvezie denne vlakom 1600-1750 ľudí, autobusmi 3700 a automobilmi 48 150 ľudí.

Vývoj prepravných výkonov v nákladnej doprave ovplyvňujú vývojové trendy v jednotlivých dopravných sektoroch ako aj už spomínaný vývoj slovenskej ekonomiky. V tomto kontexte tak bol zaznamenaný pokles prepravných výkonov v nákladnej doprave vplyvom krízy, a to o viac ako 27 % v období rokov 2005 a 2013. Celkové ročné množstvo prepraveného tovaru za uvedené obdobie sa v priemere pohybovalo na úrovni 200 mil. ton. V železničnej nákladnej doprave sa množstvo prepraveného tovaru v roku 2013 znížilo o 1,8 % a v cestnej nákladnej doprave pokleslo o 34 % v porovnaní s rokom 2005. Podiel železničnej dopravy na preprave tovarov sa znížil z 27 % na 20 % a podiel cestnej dopravy zo 77 % na 72 %.

Najdynamickejšie rastúcim segmentom nákladnej dopravy je intermodálna doprava. S výnimkou roku 2008 rastie po roku 1993 v priemere takmer o 17% ročne. Tento rast bol spôsobený predovšetkým rastom dovozov a vývozov v súvislosti so zahraničnými investíciami na Slovensku.

Tranzitná doprava naopak v posledných rokoch stagnuje. Najvyšší tranzitný dopyt tovaru cez Slovensko je z Ukrajiny do Českej republiky (hlavne kovy, rudy, uhlie) a z Českej republiky do Maďarska (podobný sortiment).

Najviac zaťaženou časťou železničnej siete je úsek Bratislava – Trnovec nad Váhom (časť koridoru IV.), kde súčasná ročná intenzita prepravy je približne 8 000 vlakov (to nejako nesedí, v grafe je 4 000, no prepravný výkon je najväčší ale najviac vlakov prechádza po traťových úsekoch hranica SR/ČR - Kúty, Kúty - Malacky a Malacky - DNV s počtom vlakov viac ako 8 000 ročne). Z grafu vidno, že v roku 2005 úsekom Vajnory - Trnovec nad Váhom prechádzalo skoro 7 000 vlakov a v roku 2010 počet vlakov klesol pod 5 000 a do roku 2014 zostáva cca na tomto čísle.
Na tratiach južného ťahu sa využitie dopravnej cesty pohybuje okolo 30 až 50 % (za dostatočne obsadené prevádzkové zariadenie sa považuje zariadenie, ktoré má stupeň obsadenia 50 – 70 %).

V SR je zaústených 624 vlečiek, z toho 485 je vedených ako aktívnych vlečiek. Cca 80 % výkonov nákladnej železničnej dopravy sa uskutočňuje prostredníctvom železničných vlečiek Jedná sa najmä o hromadné substráty pochádzajúce z ťažby, prepravy chemikálií, dreva, automobilov a pod. Z hľadiska trvalo udržateľného rozvoja ako aj v súvislosti so z nížením zaťaženosti cestnej premávky a kvalitnejšieho environmentálneho prostredia je žiaduce podporiť rozvoj vlečkovej prevádzky, napr. formou rekonštrukcie a obnovy neprevádzkovaných vlečiek, a zabezpečiť tak zvýšenie prepravných výkonov na vlečkách.

Kvantifikovať využiteľnosť vlečkovej prevádzky je pomerne problematické. ŽSR síce vedú databázu platných vlečkových zmlúv a v prevádzkových poriadkoch je uvedená charakteristika všetkých vlečiek, ktoré sa v danej stanici vyskytujú, ale či sa na tej ktorej vlečke aj realizujú prepravné výkony, je otázne. Využiteľnosť je otázna hlavne vo vzťahu k železničným vlečkám druhého a tretieho sledu. Centrálny informačný systém pre vlečkovú prevádzku, ktorý by poskytoval informácie o konkrétnej vlečke manažérovi železničnej infraštruktúry, nie je v prevádzke. Veľké spoločnosti ako VOLKSWAGEN SLOVAKIA, a.s., Duslo, a.s., a SLOVNAFT, a.s., využívajú na svojich vlečkách informačný systém železničnej vlečky od firmy SPIRIT.

Stanice a zastávky
Zriadenie nových železničných zastávok:

  1. na trati Bratislava hl. st. – Štúrovo št. hr.:
    Senec zastávka zast.
    Strekov zast.
    Chľaba zast.
  2. na trati Nové Zámky – Komárno št. hr
    Nové Zámky – závody zast.

Zriadenie nových dopravní:
1)na trati Bratislava hl. st. – Štúrovo št. hr.:
Odbočka Mladá garda
Výhybňa Bernolákovo
Výhybňa Pusté Úľany

Návrhy na zrušenie železničných zastávok:

  1. na trati Bratislava hl. st. – Štúrovo št. hr.:
    Reca zast.
    Pusté Úľany zast.
    Jatov zast.
    Ľudovítov zast.

Návrhy na zrušenie železničných staníc:

  1. na trati Bratislava hl. st. – Štúrovo št. hr.:
    ŽST Strekov

Návrhy na zmenu železničnej stanice na železničnú zastávku:

  1. na trati Bratislava hl. st. – Štúrovo št. hr.:
    Bernolákovo zast.
    Tvrdošovce zast.
    Dvory nad Žitavou zast.
    Mužla zast.
  2. na trati Nové Zámky – Komárno št. hr.:
    Bajč zast.,
    Chotín zast.
    O premiestnení železničných zastávok a staníc na traťových úsekoch neuvažuje.

ZSSK vykonáva najväčšie dopravné výkony na úseku Vajnory - Trnovec nad Váhom v hodnote 1,4 milióna vlkm. Nasleduje úsek kúty - Malacky s hodnotou cez 600 000 vlkm.

V stanici Galanta je možný prestup na trať 133 v smere Sereď – Trnava/Leopoldov a celodennou premávkou v 1h intervale Odchody nie sú koordinované s časom prestupu až okolo 20 minút.
V stanici Nové Zámky je možný prestup na trať 135 v smere Komárno a späť s celodennou premávkou v 1h intervale. Odchody nie sú koordinované s časom prestupu až vyše 30 minút.
V stanici Nové Zámky je ďalej možný prestup na trate 140 Nové Zámky – Nitra – Prievidza a späť, 150 Nové Zámky – Zvolen a späť a 151 Nové Zámky – Zlaté Moravce a späť s celodennou prevádzkou v intervale 1h v špičkovom a 2h v sedlovom období. Nadväznosť spojov nie je zabezpečená s časom prestupu 20 - 40 minút.
V stanici Štúrovo je napokon možný prestup na trať 152 Štúrovo – Levice a späť. Nadväznosť spojov nie je zabezpečená s časom prestupu okolo 30 minút.

Koncepcia alternatív riešenia
Alternatívy riešenia koridoru boli navrhnuté na základe zmluvy o dielo – „bez projektu“, „základná“, „stredná“ a „vysoká“ alternatíva riešenia. Alternatíva „bez projektu“ neuvažuje s investičnými zásahmi - zachovanie súčasných podmienok prevádzkovania traťových úsekov, v mnohých prípadoch za cenu vyšších nákladov na prevádzku a údržbu zariadení infraštruktúry dopravnej cesty.
„Základná“ alternatíva uvažuje so zachovaním súčasného smerového vedenia traťových úsekov so sprievodným zlepšením štandardov infraštruktúry na min. úroveň požiadaviek TSI, NTR=140 km/hod., resp. NTR=120 km/hod.(úsek Nové Zámky - Komárno).
„Stredná“ alternatíva uvažuje v prevažnej miere so zachovaním súčasného smerového vedenia traťových úsekov s optimalizáciou rýchlostných skokov a zlepšením štandardov infraštruktúry na odporúčanú úroveň požiadaviek TSI, NTR=160 km/hod. (úseky Kúty št. hr. – Kúty a Bratislava Vajnory – Štúrovo št. hr.), resp. NTR=120 km/hod. (úsek Nové Zámky –Komárno).
„Vysoká“ alternatíva uvažuje s úpravou trasovania traťových úsekov pre rýchlosť do 200 km/h a to pre osobnú dopravu v súlade s národnými predpismi a štandardmi TSI, NTR = 200 km/hod.

Úseky Št. hr. – Kúty – Devínska Nová Ves a Bratislava Vajnory – Nové Zámky – Štúrovo – št. hr. sú riešené v 4 alternatívach (bez projektu, základná, stredná, vysoká). Úsek Nové Zámky – Komárno – Komárno št. hr. je riešený v 3 alternatívach (bez projektu, základná, stredná).

V rámci modernizácie sa uvažuje so zrušením všetkých úrovňových krížení železnice s cestnou komunikáciou a teda so zrušením priecestných zabezpečovacích zariadení.

Odporúčaný je C variant:
Vychádza a zodpovedá v prevažnej miere „vysokej“ alternatíve riešenia, smerovo sledujúc najvyššiu traťovú rýchlosť do 200 km/h.
V úsekoch MÚ Šaľa – Trnovec, západné zhlavie ŽST. Štúrovo, MÚ Štúrovo - št. hr. SR/MR (Szob), v TÚ Nové Zámky - Komárno – št. hr. SR/MR sa s variantom „C“ neuvažuje.

TÚ Bratislava Vajnory (mimo) – Galanta, TÚ Galanta (mimo) - Šaľa:
Nachádza sa tu 14 mostov, dva sú nevyhovujúce pri spodnej stavbe. Ostatné mosty vyhovujú a budú upravené na určitú zaťažiteľnosť. Vzhľadom na požiadavku ŽSR bude 10 priecestí v tomto úseku nahradené nadjazdmi a tri priecestia v tomto úseku budú nahradených podjazdmi s vybudovaním nových železničných mostov. Pri šikmom
krížení nadjazdov so železničnou traťou bude rozpätie cestných mostov cca 36 m a pri kolmom krížení bude rozpätie cestných mostov cca 30 m. V štyroch staniciach a na jednej zastávke budú vybudované podchody pre cestujúcich. Bezbariérový prístup na nástupištia bude zabezpečený pomocou výťahov.

TÚ Šaľa (mimo) - Trnovec nad Váhom:
V danom úseku sa nachádzajú 4 železničné mosty. Na tomto úseku sa nachádza aj 473,10 m dlhý oceľový priehradový most, ktorý má 14 polí. Dva mosty nevyhovujú. Most ponad Váh v tomto variante bude iba opravený, nebude vedený v novej trase.
Dve priecestia budú nahradené podjazdmi.
V ŽST Trnovec nad Váhom bude vybudovaný podchod pre cestujúcich s výťahmi.

TÚ Trnovec nad Váhom (mimo) – Nové Zámky:
V danom úseku sa nachádza 9 železničných mostov s maximálnou dĺžkou 48,00 m. Nosná konštrukcia mostov je prevažne tvorená zo zabetónovaných I nosníkov. Jeden most nevyhovuje, ostatné vyhovujú. Nevyhovujúci most bude prestavaný.
Budú vybudované 2 podchody a 6 nadjazdov, v ŽST Nové Zámky pribudnú výťahy.

TÚ Nové Zámky (mimo) – Štúrovo št. hr. SR/MR:
V danom úseku sa nachádza 35 železničných mostov. Na tomto úseku sa nachádzajú aj oceľové priehradové mosty dlhé 165,9 a 193,40 m cez rieku Hron, hraničný most cez rieku Ipeľ. Most ponad Hron bol v nevyhovujúcom stave, po sanácii sa stav zlepšil. Most cez Hron bude prestavaný do novej polohy. Most cez Ipeľ nebude prestavovaný.
Pri tomto variante bude nutná prestavba deviatich menších jestvujúcich mostov z dôvodu smerového vedenia trasy. V tomto úseku bude päť nadjazdov a tri nove podjazdy.
Jestvujúci podchod v Štúrove bude doplnený o výťahy.
Na tomto úseku bude päť nových podchodov a bezbariérový prístup na nástupištia bude zabezpečený pomocou výťahov.

Rýchlosti:
200 km.h-1 v dĺžke cca 131,808 km,
180 km.h-1 v dĺžke cca 4,733 km (medzistaničný úsek Šaľa – Trnovec nad Váhom),
120 km.h-1 v dĺžke cca 0,554 km (medzistaničný úsek Štúrovo – Štúrovo št. hr.),
100 km.h-1 v dĺžke cca 1,527 km (obvod žst. Štúrovo).

Prístrešky pre cestujúcich na zastávkach - navrhnú sa prístrešky (obvykle oceľovo-presklené, v osamelých zastávkach murované alebo betónové) vybavené lavičkami, odpadkovými košmi, osvetlením a grafikonom. Na zastávkach s nižšou frekvenciou cestujúcich budú osadené automaty na cestovné lístky, na zastávkach s
vyššou frekvenciou cestujúcich sa budú riešiť objekty pre predaj cestovných lístkov a iné komerčné aktivity, čakacie priestory a sociálne zázemie.

Kapacita (priepustná výkonnosť) trate musí zabezpečiť plynulosť železničnej dopravy počas celého dňa.
Základné parametre musia byť v súlade s predpisom ŽSR D 24, ako aj vyhláškou UIC 406 D. Na základe výhľadového rozsahu dopravy je možné zadefinovať základnú požiadavku - dvojkoľajná trať v celej dĺžke v úseku Kúty št. hr. – Kúty - Devínska Nová Ves a Bratislava Vajnory – Nové Zámky – Štúrovo – Štúrovo št. hr. a jednokoľajná trať v celej dĺžke v úseku Nové Zámky – Komárno – Komárno št. hr. s kapacitou:

  • v úseku Kúty št. hr. – Kúty – Devínska Nová Ves minimálne 140 vlakov/24 hod. (celodenná kapacita) resp. 105 vlakov/900 min. (kapacita počas rozhodujúceho obdobia občianskeho dňa) a 15 vlakov/2 hod. (kapacita počas dopravnej špičky) v jednom smere,

  • v úseku Bratislava Vajnory – Nové Zámky minimálne 120 vlakov/24 hod. (celodenná kapacita) resp. 90 vlakov/900 min. (kapacita počas rozhodujúceho obdobia občianskeho dňa) a 14 vlakov/2 hod. (kapacita počas dopravnej špičky) v jednom smere,

  • v úseku Nové Zámky – Štúrovo št. hr. minimálne 55 vlakov/24 hod. (celodenná kapacita) resp. 42 vlakov/900 min. (kapacita počas rozhodujúceho obdobia občianskeho dňa) a 6 vlakov/2 hod. (kapacita počas dopravnej špičky) v jednom smere,

  • v úseku Nové Zámky – Komárno št. hr. minimálne 50 vlakov/24 hod. (celodenná kapacita) resp. 38 vlakov/900 min. (kapacita počas rozhodujúceho obdobia občianskeho dňa) a 6 vlakov/2 hod. (kapacita počas dopravnej špičky) v jednom smere.

Predpokladané investičné náklady pre projekt Bratislava, Vajnory - hranica SR/MR sú od 962 mil. eur v prípade variantu A do 1,266 mld. eur pri variante C. CBA odporučila variant C.
Pri projekte Nové Zámky - Komárno - hranica SR/MR sú predpokladané náklady od 200 do 220 mil. eur v závislosti od variantného riešenia.

[size=85]Zdroj: VÚD Žilina, „ŠTÚDIA REALIZOVATEĽNOSTI IV.PANEURÓPSKEHO ŽELEZNIČNÉHO KORIDORU ŠTÁTNA HR. ČR/SR – KÚTY – BRATISLAVA – NOVÉ ZÁMKY – ŠTÚROVO/KOMÁRNO – ŠTÁTNA HR. SR/MR“, 2015, dostupné na: zsr.sk/buxus/docs/eu_projekt … rejnit.pdf[/size]

Skoda, ze sa neuvazuje o potiahnuti poriadnej trate od NZ alebo Sturova po KE. Je to rovnako daleko ako KE-Zilina, a napojenie KE na realny europsky koridor za 2.5 hodiny (resp. KE-BA za 3.5hodiny) by dostupnost vychodu pre investorov aj cestovatelov vyrazne zmenilo…

ŽSR plánujú vytvorenie špecifickej siete na báze 4G pre svoje potreby na úseku Galanta - Štúrovo- štátna hranica.

Pre vybraté časti železničnej infraštruktúry (priecestia, mosty, železničné stanice,…) bude technologicky zabezpečené sledovanie výskytu neželaných objektov, opustených objektov a detekcia podozrivých aktivít. Súčasťou je detekcia problémov na pohybujúcom sa vlaku (napr. otvorené dvere) a oznámenie problémov v reálnom čase spolu s obrazovou informáciou posádke vlaku a dispečingu. Rovnako pohybujúci vlak bude zasielať informácie o detekovaných problémoch na dopravnej ceste dispečingu resp. iným vlakom pohybujúcim sa na danom úseku.

Bla bla bla samé kkciny.. Toto nikoho nezaujíma ale realizácia úsekov a modernizácie na 160-200 až 230 smerom na východ uzol Žilina a PP-Lucivna a ďalšie úseky zjavne ersek aj ŽSR sú totálne neschopné niečo spraviť keď únia nenaleje.. Aby si aj oni uliali..

Píš za seba…
Je to prípravný projekt pred tým, ako sa budú realizovať ďalšie súčasti ERTMS.
Bez ERTMS si tú 160-tku môžeš kresliť na mape.

ŽSR vyhlásilo súťaž na rekonštrukciu koľaji c .1 a 2 v úseku Palárikovo-Nove Zámky

kukam, ze je tam aj zvysenie rychlosti na 140 respektive az na 160

Ak ma pamäť neklame tak 140 po rekonštrukcii, 160 výhľadovo ( predpokladám po dobudovaní Zabzar)

Vie niekto odomknúť tento článok a hodiť do monitoringu tlače?

Obnova ďalších koľají. Najvyťaženejšia tranzitná trať zrýchli pri Nových Zámkoch
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/5506217-obnova-dalsich-kolaji-najvytazenejsia-tranzitna-trat-zrychli-pri-novych-zamkoch

ŽSR vyhlásilá sútaž na rekonštrukciu výhybiek v ŽST Dvory nad Žitavou.

  1. novembra 2021
    Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako Riadiaci orgán pre Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII) zverejní vyzvanie č. OPII-104-5.1-ZSR-ZSTTNVTV na predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok pre národný projekt rozvoja železničnej dopravy.
    Prijímateľom grantu z OPII na projekty „ŽST Trnovec nad Váhom – ŽST Tvrdošovce, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2“ a „ŽST Nové Zámky – ŽST Palárikovo, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2“ sú Železnice Slovenskej republiky
    Indikatívna výška finančných prostriedkov vyčlenených na toto vyzvanie zo zdroja EÚ je 62 263 455 eur.

opii.gov.sk/tlacove-spravy/ … eurofondov

ŽST Trnovec nad Váhom – ŽST Tvrdošovce, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2
opii.gov.sk/download/b/zame … _1_a_2.pdf

ŽST Nové Zámky – ŽST Palárikovo, modernizácia koľaje č. 1 a č. 2
partnerskadohoda.gov.sk/dat … -a-c-2.pdf

Do dnes bol termín na predloženie ponúk v tendri Tvrdošovce - Trnovec nad Váhom.
Sú nejaké info?

Dnes bolo zverejnené vyhodnotenie ponúk pre Rekonštrukciu výhybiek ŽST Dvory nad Žitavou. Úspešný uchádzač je SKANSKA SK.

Poradie uchádzačov:

  1. Skanska
  2. Swietelsky
  3. Strabag
  4. TSS Grade
  5. Subterra
  6. GJW Praha

Odhadované náklady: 7,5 mil. eur
Najnižšia ponuka: 9,56 mil. eur
Ponuky sa hýbali od 9,56 do 10,3 mil. eur

Odhad bol trocha podstreleny

Otváranie ponúk sa posunulo na termín 9.2.2022

Tvrdošovce-Trnovec nad Váhom: úspešný uchádzač Swietelsky

Rýchlo vyhodnotené.

  1. Swietelsky → 32,378 mil. eur
  2. Strabag → 32,662 mil. eur
  3. OHLA ŽS - Subterra → 33,32 mil. eur
  4. TSS Grade - Doprastav → 33,9 mil. eur
  5. GJW Praha → 37,125 mil. eur
    Odhadované náklady: 28,17 mil. eur

V prípade Nové Zámky - Palárikovo bolo otváranie ponúk v piatok. Takže predpokladám že koncom februára/začiatkom marca to bude vyhodnotené.

Môžu mať vplyv vyššie vysúťažené ceny na uzavretie zákazky ?