Istotne téma, o ktorej sa dá veľa napísať.
V rámci pripravovanej výstavby novej železničnej trate v Bratislave sa bude realizovať aj tunel pod Dunajom. Stavba začne o 2 roky, ukončí sa v r. 2015, podstatnú časť - až 17 mld. Sk - zaplatí Brusel.
Istotne téma, o ktorej sa dá veľa napísať.
V rámci pripravovanej výstavby novej železničnej trate v Bratislave sa bude realizovať aj tunel pod Dunajom. Stavba začne o 2 roky, ukončí sa v r. 2015, podstatnú časť - až 17 mld. Sk - zaplatí Brusel.
Já se přidám: Slovensko je studnicí starých opuštěných železničních tunelů. Kraľovany, Ružín, Ťahanovce, Dobšinná, v sedle u Muřáně, co jsem zapomněl jak se jmenuje a možná i další, o kterých nevím.
Z opustenych tunelov si zabudol Slavosovsky tunel a Koprassky tunel blizko Revucej, Piliansky tunel nedaleko Lovinobane, takisto je dnes opusteny Ozdansky tunel.
K tejto teme je spracovana skvela stranka rail.sk/skhist/tunely.htm
Stranka venujuca sa novym planovanym tunelom (planuju sa desiatky km v ramci modernizacie), zatial neexistuje
to je stránka, kterou jsem měl na mysli a nechtělo se mi ji hledat
Nie je to pravda.
Ale je. Starý Ťahanovský tunel sa už nepoužíva od roku 1955. A starý Ružínsky tunel sa volal aj Margecanský, dnes ním jazida autá k chatkám pri Ružíne.
v projekte rekonstrukcie trate KE-Kysak sa pocita s tretim tahanovskym tunelom dlzky asi 800m, takze budeme mat vedla seba 2 nepouziavne tunely
takychto pripadov su v alpach stovky. Nielen na zeleznicnych, ale aj cestnych tuneloch
Za posledné polstoročie na Slovensku nepribudol ani jeden nový železničný tunel. Dôvod je zrejmý – ide o náročnú stavbu, ktorá si
vyžaduje veľa peňazí. Prvým novo postaveným železničným tunelom bude Turecký vrch (1775 metrov) medzi Novým Mestom nad Váhom
a Trenčianskymi Bohuslavicami, s výstavbou ktorého by sa malo začať v najbližšom čase (pozri strany 12 a 13). Čím viac sa však modernizácia
V. koridoru posúva na východ, tým odvážnejšie projekty vznikajú. Nie z rozmaru, ale kvôli členitosti terénu, v ktorom nie je možné iným spôsobom dosiahnuť požadované návrhové parametre trate. Ak sme si napríklad zvykli, že vlaky medzi Kysakom a Margecanmi prechádzajú v súčasnosti dvoma tunelmi – Ružínskym a Bujanovským, v budúcnosti v tomto úseku trať povedie cez novo postavené tunely, Kysacký a Holica, a cez zrekonštruovaný Bujanovský tunel.
KYSACKÝ TUNEL A TUNEL HOLICA
Celková dĺžka dvojkoľajného Kysackého tunela dosahuje v osi 992 metrov. Tunel je vedený prevažne v pravotočivom oblúku, jeho razená
časť má dĺžku 964 metrov. Východný portál tvorí 24 metrov dlhá galéria, ktorá chráni trať pred padajúcimi kameňmi a snehovými lavínami. Na galériu nadväzuje spevnená plocha s protipožiarnou nádržou a prístupovou komunikáciou pre záchrannú a protipožiarnu techniku. Ochrana
trate pred padajúcimi kameňmi pri západnom portáli je riešená predsunutou konštrukciou. Na tento portál nadväzuje mostná konštrukcia. Keďže dĺžka tunela nepresahuje 1000 metrov, nebolo
nutné uvažovať o únikovej štôlni. Trasa tunela Holica pri Veľkej Lodine je projektovaná v dvoch protismerných oblúkoch. Jeho celková dĺžka dosiahne v osi 1730 metrov. Tunelová rúra je rozdelená na úseky budované razením a hĺbené úseky budované v otvorených stavebných
jamách, ktoré budú následne presypané. Hĺbené úseky s celkovou dĺžkou takmer 465 metrov sa pritom nachádzajú nielen na východnom
a západnom portáli, ale aj v strednej časti tunela. V strednej hĺbenej časti tunela je umiestnené aj únikové schodisko, ktoré tvorí zvislá šachta
vysoká 17,8 metra. Na oba portály nadväzujú spevnené plochy s protipožiarnou nádržou a prístupovou komunikáciou pre nástup záchrannej
a protipožiarnej techniky.
Vo stvrtok sa uskutocni slavnostne prerazenie prveho moderneho zeleznicneho tunela (a zaroven jedineho dopravneho tunela vo vystavbe) - Turecky vrch
viewtopic.php?f=35&t=14558
A tento tunel ma byt sucastou ktoreho useku? no ci to je v ramci modernizacie trati Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice co ide dalej na trencin?
Ano, jedna sa o modernizaciu NM-PU I. a II. etapa. Este sa stavia aj medzi Tr.Teplou a Belusou a na spadnutie je zacatie vystavby useku cez TN.
Nasledovat by mali tunely Diel a Milochov medzi PU a PB, ale najskôr az v dalsom programovom obdobi (2014-2019).
Aha dik za info a este sa opytam ten usek cez TN ten sa ma modernizovat tento rok teda respektive uz v roku 2011? lebo co viem uz sa to malo robit davnejsie ale akosi sa to posuvalo.
Usek Zlatovce - Trencianska Tepla ma dodnes problem s tendrom - vyhrala ho Skanska s cenou vo vyske 68% oproti statnej expertize, co sa nepacilo ostatnym ucastnikom tendra a tak sa uz od jari 2010 natahuju. V oktobri sice ZSR potvrdili, ze Skanska vyhrala, avsak stale zmluvu nepodpisali.
Btw, zaujimave, ze o tom prerazeni nie je nikde ziadne info v mediach, kedze je to po vyse 50 rokoch prvy moderny zeleznicny tunel.
Ale veď mne sa zdá, že som kdesi čítal, že tunel Turecký vrch mal byť prerazený niekedy koncom r. 2011 a montáž technológií, trolejového vedenia, koľajníc ap. ukončené do jari 2013. Alebo som si to zle prečítal, možno stavebná časť - ukončenie, je naplánované na ten koniec roka 2011. Každopádne dobrá správa. Inak, neviem či náhodou nebude aj osvetlený tento tunel, keďže je tam budovaná aj bočná úniková chodba, nebýva to osvetlenie pravidlom pri moderných žel. tuneloch, napr. v zahraničí?
no dnes na TA3 bolo ze ho mali dnes prerazit tak asi uz je prerazeny
Ano, + mame tu aj dalsie terminy:
Prerazenie 11/2010
Razenie ukoncene 1/2011
Sekundarne ostenie 12/2011
Otvorenie na 1 kolaj 07/2012
Druha kolaj 10/2012
Dokoncenie 05/2013
No ale pocitam,ze ked to bolo v urobene predstihu, tak aj toto ostatne mozno stihnu skor ak to pojde vsetko podla planu
Ak to otvorenie bude skutočne takto, “po jednotlivých koľajach”, tak poviem pravdu, budem troška sklamaný. Totiž ja som si to otvorenie a prvú slávnostnú jazdu vlakom cez tunel Turecký vrch (ak vôbec bude niečo také) predstavoval troška pompéznejšie, slávnostnejšie - napr. s parným vlakom alebo nejakou novou, modernou súpravou. Áno, dá sa to urobiť aj na jednej koľaji, no hneď vedľa bude ešte stavenisko a to mi na tom vadí. Na rozdiel od diaľnic a RC, tu by som bol radšej ak by sa tunel otváral naraz, kompletne dobudovaný. Veď je čo oslavovať, po toľkých rokoch “odmlky” v budovaní železničných tunelov, nie ?
Ani senkvicka estakada ako najdlhsi mostny objekt na zelezniciach sa neotvarala pompezne a rovnako sa spustala po jednotlivych kolajach. Tunel musi byt navyse nejaku dobu v skusobnej prevadzke, tak ako bol prvy dialnicny tunel Branisko. Ale urcite sa bude pompezne otvarat dokoncenie rekonstrukcie useku NM-Belusa.