Železničné prepojenie letísk Schwechat a M. R. Štefánika

Železničné prepojenie letísk Schwechat a M. R. Štefánika
v Bratislave (slovenský úsek Wolfstahl – Bratislava Petržalka)

Objednávateľ: Hary & Heinze
Stupeň PD: štúdia uskutočniteľnosti

Charakteristika:
V spolupráci s viedenským ateliérom Hary & Heinze bola spracovaná technická štúdia obnovenia železničného prepojenia Viedne a Bratislavy medzi železničnými stanicami Wolfstahl a Petržalka. Chýbajúci úsek železničnej trate bol spracovaný vo viacerých alternatívach, vrátane vyčíslenia finančných nákladov stavby.

Štúdia bola prezentovaná manažmentu letiska Viedeň v auguste roku 2003. Štúdia preukázala realizovateľnosť obnovenia pôvodného železničného prepojenia s prijateľnými investičnými nákladmi.

Zdroj: reming.sk/ref_0317.htm

Podla mna sa tato stavba bude realizovat v najblizsich rokoch len v pripade ak Flughafen Wien-Schwechat sprivatizuje bratislavske letisko. Ak nie tak to tak skoro nebude :smiley:

Mohli by na to byt peniaze z EU.

Súhlasím s MH aj wazarim. :laughing:

Inak si myslím, že najrpv by sa malo dobudovať diaľničné prepojenie BA-Wien. :laughing:

Toto je len otazka casu, kedy sa tak stane bez ohladu na to, kto bude privatizovat bratislavske letisko.

Oblast medzi Viednou a Bratislavou bude mat dialnice (2), bude mat zeleznicne spojenia (2 - nakladna+osobna doprava a rychlovlak), bude mat kvalitnu cestu typu vasej I. triedy. Budu tu 2 letiska. Su tu 2 hlavne mesta. Priemysel, sluzby, high-tech, … tu bude rozvoj v ramci 2 statov. :wink:

Sú v 2007-2013 :question:

ako projekt v zasobniku ano

Keby sa teoreticky začala robiť projektová dokumentácia v r. 2013, tak do ktorého finančného obodbia by to patrilo ako výstavba :question:

Vystavba patri do toho obdobia, kedy sa zacne. Na prelome/subehu obdobi do toho, do ktoreho ju zaradi stat
ale tusim uz bol tender na dokumentaciu, minimalne peniaza na nu SR dostala pridelene
a patri to medzi prioritne EU projekty, to by sme odkladat nemali

Dobre a posledná otázka: EÚ by spolufinancovala koľko % :question:

85%

A celkové náklady sú … :question:

v zasobniku projektov je uvedene:
Elektrifikácia trate D.N.Ves - Marchegg - 2 400 tis. EUR
Bratislava Petržalka - Kittsee-zdvojkoľajnenie trate, Bratislava hl.st. - Bratislava Nové mesto-zdvojkoľajnenie - 52 000 tis. EUR
Bratislava filiálka - 355 00 tis. EUR

Spolu 409 000 tis. EUR

409 000 000 = 409 mil. EUR je dnes cca. 15 mld. SKK, to je inak dosť, ja by som to realizoval, keďže drtivú väčšinu hradí EÚ. :wink:

Výstavba železničného prepojenia sa začne v 2. polroku 2010 :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8300

Železničný tunel v Bratislave spojí Európu :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8307