Železničné prepojenie letísk Schwechat a M. R. Štefánika
v Bratislave (slovenský úsek Wolfstahl – Bratislava Petržalka)
Objednávateľ: Hary & Heinze
Stupeň PD: štúdia uskutočniteľnosti
Charakteristika:
V spolupráci s viedenským ateliérom Hary & Heinze bola spracovaná technická štúdia obnovenia železničného prepojenia Viedne a Bratislavy medzi železničnými stanicami Wolfstahl a Petržalka. Chýbajúci úsek železničnej trate bol spracovaný vo viacerých alternatívach, vrátane vyčíslenia finančných nákladov stavby.
Štúdia bola prezentovaná manažmentu letiska Viedeň v auguste roku 2003. Štúdia preukázala realizovateľnosť obnovenia pôvodného železničného prepojenia s prijateľnými investičnými nákladmi.
Podla mna sa tato stavba bude realizovat v najblizsich rokoch len v pripade ak Flughafen Wien-Schwechat sprivatizuje bratislavske letisko. Ak nie tak to tak skoro nebude
Toto je len otazka casu, kedy sa tak stane bez ohladu na to, kto bude privatizovat bratislavske letisko.
Oblast medzi Viednou a Bratislavou bude mat dialnice (2), bude mat zeleznicne spojenia (2 - nakladna+osobna doprava a rychlovlak), bude mat kvalitnu cestu typu vasej I. triedy. Budu tu 2 letiska. Su tu 2 hlavne mesta. Priemysel, sluzby, high-tech, … tu bude rozvoj v ramci 2 statov.
Vystavba patri do toho obdobia, kedy sa zacne. Na prelome/subehu obdobi do toho, do ktoreho ju zaradi stat
ale tusim uz bol tender na dokumentaciu, minimalne peniaza na nu SR dostala pridelene
a patri to medzi prioritne EU projekty, to by sme odkladat nemali
v zasobniku projektov je uvedene:
Elektrifikácia trate D.N.Ves - Marchegg - 2 400 tis. EUR
Bratislava Petržalka - Kittsee-zdvojkoľajnenie trate, Bratislava hl.st. - Bratislava Nové mesto-zdvojkoľajnenie - 52 000 tis. EUR
Bratislava filiálka - 355 00 tis. EUR