Zaujímavosti o tuneli Sitina

Ceremóniu prerážky tunela Sitina sledovalo včera niekoľko sto baníkov a oficiálnych hostí.

  • Začali ho stavať v septembri 2003.

  • Celkové investičné náklady na výstavbu zrejme presiahnu 3,5 miliardy korún.

  • Bude súčasťou diaľničného úseku Lamačská cesta - Staré Grunty, ktorý je posledným chýbajúcim úsekom obchvatu mesta.

  • Po jeho dokončení vznikne súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska.

  • Tunel má 1,5 km a dve samostatné rúry - západnú a východnú, každú s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku.

  • Po obidvoch stranách vozovky budú metrové chodníky.

  • Vo východnej rúre ešte chýba vyraziť asi 240 metrov.

  • Bude mať päť únikových ciest, každých 150 metrov bude núdzový telefón, každých 80 metrov výklenok s hydrantom.

  • Vedie plytko pod povrchom, priemerné nadložie je 18 metrov.

  • Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát.

  • Sústavné nachádzanie tektonických porúch spomaľovalo razičské práce.

  • Na stavbe pracuje sedem razičských osádok, každá má šesť pracovníkov na čele s predákom.

  • Pracuje sa nepretržite aj cez víkendy.

[11. 3. 2005 0:00:05]

bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1966399