Záložní vojenská letiště na D a R

V současné době jsou postaveny tyto vojenské záložní letiště:

  • Měřín - cca km 132 na dálnici D1
  • Vyškov - cca km 1 na rychlostní silnici R46
  • Rokycany - cca 60 km na dálnici D5, uvažovalo se, ale nebylo vybudováno.

Na Slovensku je vybudováno založní letiště na dálnici D1 v km 92 cca, Nové Mesto nad Váhom

V roce 1987 se uskutečnilo zatím poslední vojenské cvičení na záložním letišti Měřín. Dálnice D1 byla v tomto úseku uzavřena na 3 týdny. Cvičili, zde letci z Náměště nad Oslavou. :sunglasses:

Dnes už by vojenské cvičení na těchto letištích už uskutečnit nešlo. Protože by to znamenal kolaps dopravy a za další runway není zrovna v moc dobrém stavu.

Teď jsem si ještě vzpomněl, že se využil v roce 1998? rozestavěný úsek R35 Velký Újezd - Lipník nad Bečvou jako letiště. Letci cvičili na Libavě a nechtělo se jim lítat až na základnu. Navíc to znamenalo výraznou finanční úsporu pro ně. Cvičení trvalo snad měsíc8)

Ja len dodam, ze mam taky pocit ze na Sk je zalozne letisko aj Presov smer Kapusany :bulb:

K tomuto tematu doporucuji precist forum flightsim.cz/forum_prispevek … =0&style=2 je tam o tom pekny strom prispevku s krasnymi fotkami…

Pokud se nekdy dostanete do Prahy na festival leteckych filmu, tak loni tam davali Vycvikove filmy armad Varsavske smlouvy a tam byl prave ucebni material-film o pouzivani dalnic jako zaloznich letist, byly tam uzasne zabery L-39 a Mig-21 pristavajici/startujici na dalnici…

…nevim jestli budou filmy i letos, stranky www.leteckefilmy.cz zatim nedavaji informace o letosnim rocniku, krome data 1.-5.11.

Lenny na useku u Merina nestavaji proto mytne brany?

Mytné brány se stavějí většinou těsně za křižovatkou, a to runway u Měřína nesplňuje.

Aktivisti chcú pre križovatku Triblavina mimoriadne zastupiteľstvo

TASR, dnes 19:55

Nesúhlasia so závermi odbornej komisie.

Bratislava 30. októbra (TASR) – Aktivisti z občianskeho združenia Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 žiadajú zvolanie mimoriadneho zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Nesúhlasia totiž so závermi odbornej komisie, podľa ktorej by mala mať diaľnica D1 od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh, od Blatného po Trnavu by diaľnica pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. Informovali o tom prostredníctvom sociálnej siete.

Výzvu na zvolanie mimoriadneho rokovania krajských poslancov odovzdali koncom pracovného týždňa priamo na BSK. “Ak sa odborníci podpisujú pod záver, že križovatku Triblavina je potrebné vybudovať v obmedzenom rozsahu stavebných objektov, odporúčajú konať v rozpore s platnou zmluvou a v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní,” tvrdí občianske združenie Triblavina. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu.

BSK v piatok (28. 10.) uviedol, že má vážne výhrady k odporúčaniam odbornej komisie. Predseda BSK Pavol Frešo preto požiadal ministra dopravy o urýchlené stretnutie. Navrhovaný model je podľa neho totiž v rozpore s územným plánom, aj s odporúčaniami samotného rezortu dopravy. “Keď som sa oboznámil so závermi odbornej komisie, bol som v šoku. Jej odporúčanie je totiž v príkrom rozpore s tým, čo je uvedené v územnom pláne BSK. Model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvoma pruhovými kolektormi po oboch stranách diaľnice sme do územného plánu zapracovali aj na žiadosť rezortu dopravy a diaľničiarov,” uviedol.

Šéf rezortu dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa však v piatok stotožnil s návrhmi odbornej komisie a diaľničný úsek medzi Bratislavou a Trnavou by sa mal podľa neho stavať tak, ako ho navrhla. “Výstavba ciest nie je politické, ale odborné rozhodnutie a ja verím názoru odborníkov, ktorí tvrdia, že najlepším riešením bude pred Bratislavou rozšíriť diaľnicu na štyri plnohodnotné pruhy,” povedal Érsek. Minister preto vydal pokyn Národnej diaľničnej spoločnosti, aby pokračovala vo výstavbe križovatky Triblavina podľa odporúčaní záverov komisie.

Odborná komisia považuje pôvodnú koncepciu šiestich pruhov s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu, neprijateľnú, a teda neopodstatnenú. Členmi pracovnej skupiny boli zástupcovia Stavebnej fakulty STU v Bratislave, Výskumného ústavu dopravného v Žiline, Inštitútu stratégie dopravy, Policajného zboru a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

teraz.sk/regiony/aktivisti-c … lanok.html

funtube.sk/migy-na-dialnici … ntent=SrVc

Take iste letisko v prípade núdze je na D1 pri Novom meste n/Vahom za križovatkou Lúka, v smere na od BA na Žilinu je to rovný, dostatočne dlhy a široký usek a na oboch stranách je teleso dialnice rozsierene o značnú šírku tak aby vytvorilo bezpečný priestor po stranách

Priamy link youtube.com/watch?v=VXINd078oeg