hnonline.sk//2-14809430-k00000_detail-f5
Napriek snahe urýchlene ukončiť výstavbu diaľnice po Žilinu, aj kvôli investícii Hyundai/KIA, sa výstavba zdrží. Ako ďalej agentúru SITA informoval konateľ občianskeho združenia Diaľnica a príroda Juraj Smatana, zdržanie spôsobil investor Slovenská správa ciest, ktorý nepredložil všetku dokumentáciu potrebnú pre územné konanie.
Stavebný úrad v Považskej Bystrici 9. augusta v súlade so stavebným zákonom prerušil územné konanie a investorovi dal dopracovať chýbajúcu dokumentáciu. Kľúčovým problémom je posúdenie vplyvov navrhovaných prekládok a nových ciest na životné prostredie v meste Považská Bystrica. Výstavbou týchto prekládok a nových ciest podmienilo mesto svoj ústup od vhodnejšieho tunelového obchvatu mesta a súhlas s prijatím diaľničného variantu cez stred mesta, ktorý sa dotkne väčšieho počtu obyvateľov. “Podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie sa však aj na takéto prekládky musí uskutočniť zisťovacie konanie,” uviedol Smatana. Podľa neho druhým dôvodom, pre ktorý stavebný úrad prerušil konanie, je nesúlad navrhovaných zmien s platným územným plánom. “Zmeny a doplnky územného plánu sú však už pripravené a môžu byť schválené jediným hlasovaním mestského zastupiteľstva v Považskej Bystrici. Mesto teda zdržanie procesu nespôsobilo,” uviedol Smatana.
Podľa konateľa Občianskeho združenia Diaľnica a ľudia Jaroslava Dunaja sľuby ministra hospodárstva Pavla Ruska automobilke Hyundai/KIA vychádzali pravdepodobne aj z neznalosti problematiky výstavby diaľnic. “Problémy sa dali predpokladať, veď riešenie tohto úseku diaľnice sa vlečie už od roku 1996. Záväzok dobudovať diaľnicu po Žilinu v roku 2006 bol nesplniteľný už v deň podpisu zmluvy, aj keby nevzniklo toto zdržanie,” konštatoval Dunaj.
-
- 2004, a ja (Diaľničiar, Pišta) len dopĺňam, že výstavba pružne napreduje.