V októbri by mali fungovať všetky lávky D1 VC-PM +suvisiace

V októbri by mali fungovať všetky lávky

Lávka pri Auparku
S výstavbou lávky začali v septembri 2003. Lávka bola skolaudovaná pred tromi týždňami. Je široká vyše 4,5 metra a dlhá 113 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri Auparku, druhá pri Autocentre.

S projektom výstavby úseku diaľnice D1 Viedenská cesta - Prístavný most súvisí aj budovanie piatich lávok pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov, ktoré budú diaľnicu premosťovať.

Podľa slov hovorcu Diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka by mali byť posledné dve lávky hotové v októbri tohto roka.

Dvadsiateho tretieho novembra 2003 mala byť podľa pôvodného harmonogramu do používania odovzdaná prvá lávka - lávka pri Inchebe. Skolaudovaná bola vo februári tohto roka. Jej dokončenie zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou.

Päť lávok by malo prispieť k fungovaniu mesta. Už aj situácia pred začatím výstavby diaľnice bola totiž nevyhovujúca pre chodcov, ktorí museli prechádzať cez viacprúdovú Einsteinovu ulicu. Priechody bez semaforov sú nebezpečné a využívajú ich vo veľkom chodci, korčuliari aj cyklisti. Petržalčania sa obávali, že prechádzanie cez Einsteinovu sa ešte zhorší, keď jej stredom povedie stavenisko diaľnice. A tomu zodpovedá aj dlhodobý stav okolo staveniska.

Priechody a chodníky sú znečistené blatom zo stavby a prechádzajú nimi veľké vozidlá pracujúce na nej. V okolí stavby je tiež vysoká prašnosť a niektoré chodníky popri ceste celkom zanikli - stoja na nich stroje alebo sú rozkopané.

Aj napriek výstavbe diaľnice je na Einsteinovej ulici zachovaná plná obojsmerná premávka v dvoch pruhoch. Na tejto komunikácii je najväčšia intenzita dopravy na celom území Slovenska, čo znamená, že za 24 hodín tadiaľ prejde asi 40-tisíc vozidiel. Križuje sa tu osobná doprava s hromadnou a tiež tu dochádza k úrovňovému križovaniu peších a cyklistov.

Lávka pri dopravnom podniku
Práce na lávke sa začali v januári 2004. Vybudované je premostenie cez petržalsku diaľnicu a Einsteinovu ulicu a ramená druhej rampy pri železnici. Na rampe č. 1 sú vybudované základy s piliermi a základy schodiska. Rampa č. 1 pri dopravnom podniku je bezbariérová a ústi na chodník na ľavej strane Einsteinovej ulice. Rampa č. 2 je tiež bezbariérová a končí sa za železničnou traťou. Schodisko sa napája na chodník na pravej strane Einsteinovej ulice.

Lávka bude široká necelé tri metre a dlhá 131 metrov. Práce by mali byť hotové v júli tohto roka a lávku by mali sprevádzkovať v auguste.

Lávka pri štadióne Artmedie

Stavba lávky sa začala v decembri minulého roka. V súčasnosti tu robotníci zakladajú a budujú piliere a debnenia nosnej konštrukcie vrátane podporného lešenia. Lávka bude široká 3 metre a dlhá 273 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri futbalovom štadióne a druhá strana pri supermarkete Billa. Hotová by mala byť v októbri tohto roka.

Lávka pri Sade Janka Kráľa
Stavba lávky sa začala v máji 2003. Hotová je časť od Sadu J. Kráľa po budovu Ravaku vrátane schodiska a rampy. V tomto úseku chýba povrchová vrstva a zábradlie na schodoch. Z dôvodu majetkoprávneho vyrovnania sa oneskorujú práce za Ravakom smerom cez železnicu. V súčasnosti sa pracuje na zakladaní piliera za železnicou a prípravných prácach na nosnej konštrukcii. Šírka lávky je takmer šesť metrov, dlhá bude 130 metrov. Práce by mali byť ukončené v októbri tohto roka.

Zdroj SME online, 24.5.2005

http://bratislava.sme.sk/c/2230507/V-oktobri-by-mali-fungovat-vsetky-lavky.html
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2230508
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2230509
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2230510