Najviac, 150 542 diaľničných nálepiek, sa predalo v skupine ročných nálepiek, pričom 87-percentný podiel z tohto mali známky pre vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony
[14.3.2005 14:41]
etrend.sk/generate_page.php?page_id=46346
BRATISLAVA 14. marca (SITA) - V januári tohto roka sa na Slovensku predalo celkom 319 509 diaľničných nálepiek v celkovej hodnote takmer 418 mil. Sk. Na tejto sume sa až 89 % podieľali príjmy z predaja ročných nálepiek vo výške 372,7 mil. Sk. Za predaj jednodňových nálepiek utŕžila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) 26,5 mil. Sk, príjmy z predaja sedemdňových nálepiek dosiahli v januári takmer 13,5 mil. Sk a 5,3 mil. Sk získala NDS za mesačné nálepky. Najviac financií, a to 171,5 mil. Sk, pritom NDS získala z predaja ročných nálepiek pre vozidlá nad 12 ton. Agentúru SITA o tom informoval tajomník a hovorca NDS Marcel Jánošík.
Až 150 542 diaľničných nálepiek sa v januári predalo v skupine ročných nálepiek, pričom 87-percentný podiel z toho mali nálepky pre vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony. Majitelia vozidiel s hmotnosťou od 3,5 tony do 12 ton kúpili 7 527 ročných známok, vozidiel nad 12 ton 11 434 nálepiek. Predaj jednodňových nálepiek dosiahol v januári druhý najvyšší objem, a to 91 363 predaných kusov, z čoho bolo 82 501 nálepiek pre vozidlá s hmotnosťou nad 12 ton. Distribučné spoločnosti zaznamenali počas prvého mesiaca tohto roka predaj celkovo 66 767 sedemdňových nálepiek, z ktorých 94 % tvorili nálepky pre vozidlá do 3,5 tony. Z celkovo 10 837 predaných mesačných nálepiek v sledovanom mesiaci bolo až 9 965 kusov pre vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony.
Diaľničné nálepky distribuuje tento rok sedem spoločností, ktoré vyhrali súťaž vyhlásenú rezortom dopravy. Z celkového objemu v januári predaných diaľničných nálepiek, predala spoločnosť Italmarket Slovakia takmer polovicu, a to 154 561 známok za takmer 138 mil. Sk. OMV predala v januári 65 225 známok za 80,1 mil. Sk, KON-RAD 40 398 nálepiek v hodnote 55,2 mil. Sk a Slovenská pošta 26 395 kusov známok v sume 44,2 mil. Sk. Spoločnosť Royal Invest Consulting zabezpečila v januári predaj 16 174 nálepiek za vyše 11,7 mil. Sk a ČESMAD Slovakia 12 888 známok v hodnote 76,4 mil. Sk. Najmenej, 3 868 diaľničných nálepiek distribuovala spoločnosť TEN Expres, pričom ich celková hodnota predstavovala 12,2 mil. Sk.