Téma o skúsenostiach s existujúcimi linkami turistických (letných) vlakov.
Aké sú vaše skúsenosti s týmito vlakmi, ich obsadenosťou. Máte návrhy na nové linky? Ktoré zaujímavé lokality by ste sprístupnili vlakmi?
Kompletný prehľad všetkých letných vlakov ZSSK v roku 2021:
Spišská Nová Ves – Levoča (16 vlakov)
Prešov – Plaveč – Stará Ľubovňa (4 vlaky)
Prešov – Humenné – Stakčín (4 vlaky)
Košice – Plešivec – Muráň (2 vlaky)
Košice – Plešivec – Slavošovce (2 vlaky)
Košice – Rožňava – Dobšiná (2 vlaky)
Záhoráčik Bratislava – Zohor – Plavecké Podhradie (6 vlakov)
Zvolen – Banská Bystrica – Diviaky – Kremnica – Hronská Dúbrava – Zvolen (4 vlaky)
Prešov – Margecany – Červená Skala – Banská Bystrica (2 vlaky)
Košice – Margecany – Červená Skala – Banská Bystrica (2 vlaky)
Banská Bystrica – Červená Skala – Mlynky (2 vlaky)
Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava – Zvolen (12 vlakov)
ZSSK zároveň počas letnej sezóny prevádzkovali nasledovné vlaky:
2 medzištátne sezónne spojenia do Poľska:
• Poprad-Tatry – Plaveč – Muszyna
→ zssk.sk/vlakova-linka-poprad-tatry-muszyna/
• Medzilaborce – Rzeszów/Sanok
→ zssk.sk/ceny-zlavy-zahranic … kow-sanok/
– Prešovský samosprávny kraj zároveň od 3. 7. do 5. 9. 2021 počas víkendov prevádzkoval k týmto vlakom aj autobusové prípoje na autobusovej linke Medzilaborce – Havaj – Stropkov – Svidník a na linke Svidník – Potoky – Stropkov.
Sezónne spojenie do chorvátskeho Splitu:
• pravidelné vlakové spojenie so službou prepravy osobných automobilov a motoriek odchádzali z Bratislavy od 18. 6. do 10. 9. 2021 vždy v utorky a piatky o 15:51, v opačnom smere zo Splitu do Bratislavy od 19. 6. do 11. 9. 2021 v stredy a v soboty o 16:48
Dve historické mestá Novohradu, Lučenec a Balážske Ďarmoty v Maďarsku, by mohla po rokoch opäť prepojiť železnica. Hlavnou myšlienkou projektu je podpora cestovného ruchu v regióne, záštitu nad ním prevzali obe samosprávy a v decembri podpísali i spoločné memorandum.
V snahe nájsť účelný spôsob využitia pre trate, kde železnica nemá predpoklady byť nosným systémom regionálnej dopravy, predpokladá plán zachovať na nich aspoň minimálny rozsah dopravy alebo uplatniť iný režim obsluhy. Špecifickým prípadom takejto alternatívnej železničnej osobnej dopravy je turistický režim, ktorý sa zavádza najmä na tých tratiach, kde počas víkendov a školských prázdnin cestuje viac cestujúcich než v bežných pracovných dňoch.
Trate, ktoré sú identifikované ako turisticky perspektívne:
• Záhorská Ves – Plavecký Mikuláš
• Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
• Plešivec – Muráň
• Plešivec – Slavošovce
• Spišská Nová Ves – Levoča
• Spišské Vlachy – Spišské Podhradie
• Medzilaborce – Medzilaborce št.hr. – Lupków
• Plaveč – Plaveč št.hr. – Muszyna
• Fiľakovo zast. – Fiľakovo št.hr. – Salgótarján
• Rožňava – Dobšiná
• Stará Ľubovňa – Plaveč – Lipany
• Zvolen - Horná Štubňa
• Brezno – Nálepkovo
• Brezno – Tisovec
• Zvolen – Banská Štiavnica
• Myjava – Vrbovce
• samostatné postavenie má oblasť Vysoké Tatry, kde je indikovaný dostatočný prepravný prúd celoročne s potrebným posilnením dopravy počas turistickej sezóny