Tunel Nitra

chcel by som sa o tunele Nitra dozvedeť niečo viac veľa som o tom nezohnal nemá niekto nejaké info alebo tam bude ten južný obchvat

Nič také ako tunel Nitra sa nechystá, bude tam južný obchvat, to je pravda, ale pokiaľ ja viem, tak bez tunelu. :sunglasses:

Pre obchvat Nitri bolo urobenych niekolko variant, z ktorych len jedna bola juzny obchvat, ostatne boli severne, vsetky severne pocitali s tunelom. Myslim, ze o variante sa este nerozhodlo, inac juzny obchvat nemusi byt aj bez tunelu najlacnejsi, vzhladom na velku dlzku a dost clenity teren s nutnostou robenie estakad a zarezov v nie najstabilnejsom uzemi (nazor I-G prieskumu). alebo sa mylim a uz je o variante rozhodnute?

Zda sa mi ze Prorok Prokop povedal nieco v tom zmysle ze ano…Navyse je tu aj napojenie na cestu I/64, na severnej strane je neporovnatelne lepsie ako na juznej. Nie nahodou ziadalo mesto to co ziadalo.

dialnice.info/viewtopic.php?t=455

Hm, obdivuhodne ako sa u nas ohanaju terminmy typu zacneme/ukoncime NAJNESKOR do xx roku. Neviem ci budu stacit peniaze na D1 po ZA, spolufinacovanie fondov, BA useky, a este niektore mensie rozostavane useky. Podla mna nie celkom a budu sa natahovat. Napriek tomu treba este zvysit rozostavanost, lebo primator nemoze pockat par rokov a nestaci mu jeden obchvat. Pochybujem ze obchvat vyriesi silnu vnutromestsku premavku. Ale hlavne ze sluby su zadarmo a dobre sa to cita.

Beruc do uvahy dlzku useku, ktory treba postavit - 13 km + mozno aj privadzac od cesty 1/65 pri vychodnom okraji NR k Selencu v pripade vystavby juzneho obchvatu; a priblizne 3,5 az 4,5 km (mozno 5km, podla variantu) v pripade dostavby severneho obchvatu po odbocku na Malantu s razenym , pripadne hlbenym tunelom - si dovolim odhadnut, ze dostavba severneho obchvatu by vysla aj v pripade financne najnarocnejsieho variantu (razeny tunel) iba o malo drahsie nez vystavba kompleteho juzneho obchvatu v nie prave najlahsom terene. Nechapem preto toto rozhodnutie (pokial je uz rozhodnute).
Ako najlacnejsie, docasne riesenie by sa mi videlo prestavat elipsovitu krizovatku pod Zoborom na mimourovnovu vybudovanim podjazdu vedlajsej cesty popod hlavnu a podobne riesit aj druhu krizovatku a dopravna situacia v Nitre by sa na viac rokov vyrazne zlepsila. Neskor by sa dokoncil severny obchvat alebo postavil juzny.

Tunel NR sa bude nachádzať na severnom obchvate okolo NR. :sunglasses:

Pokiaľ však ja viem, tak obchvaty okolo NR a BB sa na R1 budú realizovať ako posledné. :open_mouth:

Podľa toho, čo viem, mesto NR vyvíja aktivity na vybudovanie svojho obchvatu skôr, aj južnou aj severnou vetvou. No nie sú tu prísľuby štátu na financovanie, zdroje EÚ sú malé (na tento projekt) a samotné mesto tento obchvat budovať nemôže. :unamused:

Tu by som bol skôr realista:

Severný obchvat NR podľa mňa nepotrebuje, skôr južný.

Cenovo by boli asi na tom rovnako, keďže severný by bol kratší a južný zase dlhší, ale NR má pomerne dosť dobre vyriešnú dopravu severnou trasou. :laughing:

Tunel Nitra má jednu výhodu. Leží síce na trase severného obchvatu, ale ten je kratší ako južný a čiastočne hotový podľa aktuálnych projektov.

S jeho realizáciou sa však zatiaľ neráta, skôr sa počíta s budovaním dlhšieho, južného obchvatu.

V rámci RC R1 sa však obchvaty NR a BB budú zrejme realizovať až na konci a podľa súčasného vývoja asi obchvat NR skôr než obchvat BB. :sunglasses:

Tunel Nitra už “naberá” reálny záujem aj v EÚ. :laughing:

Uz zmieneny tunel v inej teme. Obchvat Nitry. Toto je absurdny protiklad na Slovensku. Tunelove varianty su takmer vsetky drahsie, ale tento by nebol, pretoze sa nachadza na planovanom severnom obchvate NR a ten je takmer hotovy, stacili by len male upravy a tunel.

Realne sa to da tazko teraz odhadnut, ale myslim si najskorsi termin pre stavanie je po r. 2015. :wink:

No, vcera sa na istom stretnuti hovorilo aj o tejto teme. Napriklad obchvat Nitry a nasledny usek R-ky smerom na Beladice je problematicky z hladiska stabilizacie hlbokych zarezov v neogennych iloch. Ukazuje sa, ze sa neda zabezpecit dlhodoba stabilita tychto zarezov vzhladom na reologicke vlastnosti zemin. Vhodnejsim sa teda zacina javit vystavba presypanych tunelov namiesto zarezov. Ale ak o to budu rozhodovat zasa uradnici niekde HORE, tak sa zasa dozijeme nejakych hluposti v zaujme SETRENIA.

Tak ja si myslim, ze tu takto otazka nestoji.

Tunel v NR by sa staval preto, aby sa usetrilo, tak snad NDS dava na rady svojich nejakych poradcov - geologov, projektantov, stavbarov - to je totiz dost podstatne pri vystavbe tunela v takomto poradi, pretoze geolog tu ma rozhodujuci vplyv co sa odbornosti tyka - projektant ma nejaku skusenost a stavbar ma skusenosti, len stavbar by mohol sklznut k drahemu rieseniu - takze vplyv v tom poradi je vo svete 60:20:20.

Tunel by sa staval ako lacnejsia varianta, pretoze inak by bolo potrebne stavat juzny obchvat - tam tunel nie je. Ale na severnom obchvate je takmer vsetko hotove s mensimi upravami, len ten tunel chyba. :wink:

Bude sa stavať najprv južný obchvat mesta.

teraz to uz viem aj ja. vsak ta moja otazka je z aprila 2005. ale aj tak dik za odpoved opakovanie je matka mudrosti :smiley:

No môže sa to zdať ako že oprašujem starý príspevok, ale až do r. 2006 ešte aj MDPT uvažovalo o severnom variante, ale nakoniec sa presadil južný, ktorý bude síce dlhší a drahší, ale porieši viac pre NR samotnú, čo je podstatné, pretože severný tunelový variant by bol čisto tranzitný po R1, aj keď teda takto zase po južnom bude dlhú dobu jazdiť veľa áut, čo tam ani nezastavia a zhorší sa kvalita vzduchu atď.

Ono je ťažké vyberať si z týchto možností. Pôvodne to malo byť tak, že severný variant sa postaví v rámci R1 bude ho financovať štát. A potom južný bude financovať štát, ale prejde pod mesto. Potom sa upresnilo, že pod VÚC, lenže vznikla NDS a tak sa rozhodlo, že severný postaví NDS a južný SSC, ale mesto nechcelo severný ako prvý, pretože vedelo, že južného sa tak skoro nedožije a južný predsa len porieši situáciu na ťahu Nitra-Nové Zámky, … a o toto ide. Nejde teda o 100% pre R1, ale o 60% pre R1 a 40% pre mesto. :bulb:

teraz nechapem. kvalita vzduchu by sa mala zlepsit, nie zhorsit. alebo sa mylim? vsak namiesto toho aby auta stali na krizovatkach tak pojdu obchvatom a zdaleka sa vyhnu mestu.

To je síce pravda, ale mestu sa nevyhnú, resp. bude to nová preťažená cesta a stále pôjde veľa áut po severnej, nedokončenej tunelovej trase a okrem toho aj premávka v NR utrpí, lebo sem prichádzajú noví investori a zostávajú aj výstavy, čo sú tie extrémne výkyvy.

No a okrem toho by ten južný obchvat musel byť poriadne vzdialený od mesta, nakoľko prúdenie vzduchu tu práveže spôsobí problémy. :bulb:

Možno sa kvalita vzduchu nezhorší, ale ani sa nezlepší.

myslim ze by dost pomohlo keby sa z obchvatu dalo odbocit na vystavisko kde by bolo odchytne velkokapacitne parkovisko a problem s navalmi aut pocas vystav by sa elegantne vyriesil. neparkovalo by sa kade tade po sidlisku a aj doprave v meste by sa znacne ulavilo