Máme tu nového hráča na slovenskom stavebnom trhu: Mengusovce-Jánovce 1. úsek bude stavať spolu s IS Košice švajčiarska firma Marti Holding, AG.
Linka na firemné stránky je tu: www.martiag.ch
Máme tu nového hráča na slovenskom stavebnom trhu: Mengusovce-Jánovce 1. úsek bude stavať spolu s IS Košice švajčiarska firma Marti Holding, AG.
Linka na firemné stránky je tu: www.martiag.ch
Vyzerá to tak, že táto firma bude stavat tunel Bôrik.
Podľa stránky má firma rozsiahle skúsenosti so stavbou tunelov, najviac vo Švajčiarsku, ale aj v Nemecku a Francúzsku:
http://www.martiag.ch/de/100/kr/kompetenzen.asp?id=37&a=kompetenzreferenz&k=Tunnelbau&kTitel=Referenzen.
Niečo z výstavby v SR: highways.sk/tunnels/Borik.html
Trochu z histórie:
V roku 2004 do podniku Váhostav – Tunely a špeciálne zakladania a.s. kapitálovo vstúpila švajčiarska spoločnosť Marti Holding AG, ktorá vlastní 66 percent jeho akcií. Marti Holding vo svojich podnikoch vo Švajčiarsku, v Južnej Afrike, Španielsku, na Ukrajine a na Slovensku zamestnáva bezmála 2500 ľudí. Jeho výrobný program sa zameriava na priemyselnú výrobu, inžinierske stavby, cestné a podzemné staviteľstvo, výstavbu diaľníc a špeciálne zakladanie stavieb.
Bratislavská spoločnosť Váhostav – Tunely a špeciálne zakladania dosiahla za prvý polrok tohto roku obrat 505 miliónov korún. Na stavebnom trhu pôsobí ako subdodávateľ takých stavebných spoločností akými sú Doprastav, Inžinierske stavby Košice, Skanska alebo Váhostav SK Žilina. Okrem výstavby diaľnice na Severnom Slovensku, najmä na úseku Vrtiež–Hričovské Podhradie, cestného obchvatu pri Oravskom Podzámku a stavebných prác na tuneli Sitina diaľničného privádzača D1 Lamač–Mlynská dolina sa podieľa aj na budovaní ďalších priemyselných objektov po celom Slovensku.
Marti Holding patrí medzi 4 najväčšie stavebné spoločnosti Franúczska a svoje zastúpenia a kontrakty (k 1.1.2007) má vo viac ako dvadsiatke štátov sveta, najviac v krajinách EÚ.
Nie je náhodou Marti Holding Švajčiarska firma, lebo píšeš o Francúzsku.
Áno je, pomýlil som sa. Chcel som napísať, že realizovala okrem iného aj slávny Viadukt Millau.
Najväčšie švajčiarske stavebné spoločnosti sú: Zschokke Gruppe, Marti, Stuag, Preiswerk, Walo Bertschinger, Losinger a Frutiger.
Švajčiari sľubujú Váhostavu tunely a špeciálne zakladania,a.s. /TUBAU,a.s./ novú silu do razenia tunelov firmy.etrend.sk/38669/firmy/svaj … ia-tunelov
Tubau,a.s. ide až do hĺbky
Dôležitou súčasťou stavebníctva je podzemné staviteľstvo. Zaoberá sa výstavbou veľkopriestorových podzemných diel, cestných tunelov, podzemných objektov vodných elektrární, vodných privádzačov, budovaním podzemných tesniacich stien a zabezpečovaním svahov. Stavebná spoločnosť Tubau, a.s., sa zameriava práve na tento druh stavieb. Napokon, hovorí o tom aj jej slogan Ideme až do hĺbky. K dispozícii má kompletné strojové i technologické vybavenie a skúsený kvalifikovaný pracovný kolektív, od riadiacich až po robotnícke profesie. Svoje aktivity rozvíja nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.
Prerážka druhej tunelovej rúry podtatranského tunela Bôrik
K strategicky najvýznamnejším projektom divízie podzemných stavieb patrí výstavba tunela Bôrik pri Svite na úseku diaľnice Mengusovce - Jánovce. Ide o prvý dvojrúrový tunel na diaľnici D1, ktorého tunelové rúry merajú 999 a 993 metrov. Stavbári razili tunel novou rakúskou tunelovacou metódou NRTM.
Prvá tunelová rúra bola slávnostne prerazená vlani 11. decembra, prerážka druhej rúry sa uskutočnila pred dvoma týždňami, 18. februára 2008 o 16. 45 hod , keď bola z východného portálu prerazená pomocou trhacích prác ľavá tunelová rúra v staničení 605,9 m.
Predpokladané ukončenie trhacích prác je naplánované v druhej polovici tohto mesiaca. Motoristi budú môcť dokončený tunel využívať už v roku 2009.
Významná zákazka v Škótsku
Aktivity divízie podzemných stavieb smerujú aj do zahraničia. V súčasnosti stavia divízia podzemnú elektráreň Glendoe Hydro Scheme v Škótsku. Hydroelektráreň Glendoe Hydro Scheme patrí medzi najväčšie stavebné projekty Škótska. Na stavbe pracujú odborníci a špecialisti zo štyroch krajín.
Turbína hydroelektrárne s výkonom do 100 MW je schopná zabezpečiť elektrickú energiu pre domácnosti zodpovedajúce veľkosti mesta Glasgow. Elektráreň bude mať najvyšší spád spomedzi všetkých elektrární vo Veľkej Británii a umožní vyrábať viac energie z každého kubického metra vody ako akékoľvek iné zariadenia v krajine.
Výstavba elektrárne sa začala začiatkom roku 2006. Spoločnosť Tubau realizovala od apríla 2006 raziace práce na odtokovom tuneli a vstupnom tuneli do podzemnej elektrárne a následne pokračovala v prácach na podzemnej kaverne pre strojovňu, transformátorovňu a napájacie chodby do priehrady.
Na ďalekom severe, v Grónsku a na Islande
Na stavbe podzemnej elektrárne Power Plant Sisimiut s výkonom 15 MW v Grónsku realizuje Tubau výlomové činnosti na všetkých podzemných objektoch elektrárne pomocou vrtno-trhacích prác. Pri trhacích prácach používajú odborníci sypkú priemyselnú trhavinu DAP s neelektrickým roznetom NONEL. Na zaistenie striekaným betónom využívajú špecialisti z Tubau striekací stroj Putzmeister WKM 133. Nakladanie rúbaniny zabezpečuje nakladač Cat 935, na jej odvoz z tunela slúžia nákladné vozidlá Astra HD8.
Primárne zaistenie sa realizuje len lokálne – mechanickými kotvami CT a striekaným betónom s drôtikmi. Vŕtacie práce zabezpečujú stroje Atlas Copco L2C . Kladivá majú výkon 22 kW. Stavba leží za polárnym kruhom, a tak staviteľom sťažujú prácu nízke arktické teploty. V zimnom období (november až jún) sa teplota pohybuje v rozmedzí od -10 do -35 stupňov Celzia.
Spoločnosť Tubau sa značnou mierou podieľala aj na výstavbe podzemnej elektrárne Kárahnjúkar na východe Islandu. Elektráreň prehradí dva ľadovcové riečne systémy, ktoré prepojí séria tunelov do podzemnej elektrárne s kapacitou 690 MW.
Divízia špeciálneho zamerania
Neoddeliteľnou súčasťou výrobného programu spoločnosti je divízia špeciálneho zakladania. Zameriava sa na zakladanie polyfunkčných objektov a obchodno-priemyselných parkov a pozemných objektov.
K realizovaným stavbám tohto druhu patria napríklad hypermarkety Carrefour a Kaufland v Žiline, Kia Motors Slovakia, PSA Peugeot Citroën v Trnave, zakladanie objektov pre ZŤS v Námestove či zakladanie mosta na krakovskej magistrále v Poľsku.
Divízia sa zúčastňuje aj na na diaľničnom programe SR. Na úsekoch diaľnice D3 Hričovské Podhradie - Žilina (Strážov), D1 Mengusovce - Jánovce I. a II. etapa, D1 Fričovce-západ a II. etapa časť Svinia - Prešov sa podieľa na zabezpečovaní svahov. Divízia pracovala aj na zakladaní objektov rýchlostnej komunikácie Oravský Podzámok - Horná Lehota a na preložke cesty Nová Bystrica - Oravská Lesná.
Nový prírastok
Výrobný program spoločnosti sa v auguste 2006 rozrástol o novú divíziu, ktorá sa zameriava na realizáciu vodohospodárskych, dopravných, líniových stavieb a inžinierskych objektov. Spoločnosť Tubau realizovala kanalizačné a vodovodné stavby v Bratislave. Išlo najmä o rekonštrukciu kanalizačného zberača Pribinova ulica a rekonštrukciu kanalizačnej vetvy E Zberača. Divízia sa podieľa aj na výstavbe Sústavy na likvidáciu odpadových vôd, II. etapa, v Banskej Bystrici. V Senci zabezpečujú jej odborníci rozšírenie vodovodu.
V nasledujúcich rokoch sa Tubau plánuje presadiť aj na českom a nemeckom stavebnom trhu. Manažment spoločnosti predpokladá, že firma bude mať vďaka svojim dispozíciám a skúsenostiam možnosť podieľať sa aj na výstavbe ďalších slovenských tunelov. Verí, že si svoje postavenie medzi lídrami na stavebnom trhu udrží.
www.stavebne-noviny.sk/technologie-a-ma … -do-hlbky/ - 20k -
TUBAU, a.s. sa špecializuje na projekty podzemného staviteľstva, špeciálneho zakladania a vodohospodárskych stavieb. V týchto segmentoch patrí medzi lídrov na slovenskom stavebnom trhu. Realizuje práce aj na zahraničných trhoch prostredníctvom divízii v Českej republike, Škótsku, na Islande, v Nemecku, Švajčiarsku a Španielsku.
DANICON HOLDING je 34%-ným vlastníkom TUBAU. 66% vlastní švajčiarska stavebná skupina MARTI Holding.
Najzaujímavejšie projekty:
Tunely
Branisko, Sitina, Horelica, Bôrik
Špeciálne zakladania
River Park Bratislava, Národné tenisové centrum Bratislava, Kia Motors Slovakia Žilina, PSA Peugeot – Citroen Trnava, Sony Nitra
Dialničné a rychlostné komunikácie - Preložka cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota
R2 Ožďany, preložka
Bratislava, D1 Viedenská cesta - Prístavný most
Výstavba cesty Skalité - hranice SR/PR
D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty
D3 Hričovské Podhradie - Kysucké Nové Mesto, I. úsek
D1 Mengušovce - Jánovce, I. a II. úsek
D1 Prešov - Svinia
Vodohospodárske stavby
Rekonštrukcia kanalizačného zberača na Pribinovej ul.Bratislava
Sústava na likvidáciu odpadových vôd II.etapa, Banská Bystrica
Pozemné stavby
Bratislava Business Centre V
Zaujímavé články o spoločnosti TUBAU,a.s.
tubau.sk/files/pk_158-2008_str_36.pdf
tubau.sk/files/sn_4-3-2008_str_3_4.pdf
tubau.sk/files/st_2-2008_str_74.pdf
tubau.sk/files/silnice_zeleznice.pdf
TUBAU,a.s. Žilina pracuje na rozšírení metra v hlavnom meste Bulharska, Sofii.
Fotogaléria:
tubau.sk/?idi=89
Je známo jestli je to už druhá linka, nebo jen rozšíření první?
Je známo jestli je to už druhá linka, nebo jen rozšíření první?
Rozšírenie prvej linky.
TUBAU,a.s. mladá spoločnosť s európskym renomé tubau.sk/files/euroreport_10-2008_str_21.pdf
Firma realizuje na Slovensku diaľničný tunel Bôrik, na I. úseku Mengusovce-Jánovce. Aktuálne fotky z výstavby (december 2008, východný portál tunela)
highways.sk/tunnels/img/Borik/Borik14.jpg
highways.sk/tunnels/img/Borik/Borik15.jpg
Chceme udržať rast firmy tubau.sk/files/pk_166-2008_str_32.pdf
Koncern (materská firma) už má tunel aj v referenciách
Bratislavská spoločnosť Danicon Holding, a.s. prevzala kontrolu nad stavebnou firmou Tubau, a.s., Bratislava, ktorá je lídrom vo výstavbe cestných a železničných tunelov na Slovensku. Jej jediným vlastníkom sa Danicon Holding stal po tom, čo od doterajšieho spoluvlastníka firmy Marti Tunnelbau, AG, člena holdingu Marti, odkúpil 65 % akcií. Ako v pondelok informovala PR a marketingová manažérka Daniconu Katarína Štulajterová, zmena vlastníckych štruktúr je spojená so zmenou predstavenstva a manažmentu spoločnosti. Portfólio činnosti spoločnosti Tubau ostalo zachované.