Vznikom Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. začiatkom februára sa Slovenská správa ciest rozdelila na dva samostatné právne subjekty. Kým SSC zostala ako rozpočtová organizácia, ktorá spravuje cesty prvej triedy, NDS prevzala na seba správu diaľníc a ciest pre motorové vozidlá. Tieto zmeny nijako neovplyvnili situáciu na rozpracovaných cestných stavbách. V Košiciach pokračujú práce na rekonštrukcii križovatky Prešovská-Sečovská v súlade s harmonogramom výstavby.
“Vlani v októbri bol sprejazdnený polovičný profil križovaky. V súčasnosti zhotoviteľ stavby realizuje práce na mostnom objekte cez rieku Hornád, na protihlukových stenách pozdĺž Vyného Opátskeho a na hlavnej trase B a C, ktoré dopravne prepájajú smer Sídlisko Nad jazerom - Prešov. Zároveň sa pokračuje v prekládkach inžinierskych sietí, s dôrazom na ukončenie druhej etapy stavby v zmluvnom termíne - do konca októbra tohto roka,” uviedol tlačový hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.
Motoristov zaujíma najmä to, či sa pripravuje ďalšie presmerovanie dopravy v najbližšom období. Ako nás ubezpečil hovorca, v blízkej budúcnosti sa neplánujú žiadne zmeny v organizácii dopravy. Naposledy bola presmerovaná doprava v októbri minulého roka a tento stav potrvá aj naďalej. Sprejazdnenie nového mostu sa plánuje až po dokončení všetkých prác v rámci druhej etapy. S menšími zmenami musia vodiči rátať v čase, keď sa bude napájať komunikácia na Palackého ulicu.
S výstavbou križovatky úzko súvisí aj rozšírenie jazdných pruhov pod železničným mostom na Palackého ulici. Projektovú dokumentáciu ako aj výkup pozemkov má zabezpečiť zo svojich zdrojov mesto. Samotná realizácia a financovanie stavby tunela by sa mali pokryť zo štátnych zdrojov. “Na základe záverov z rokovaní medzi ministersvom dopravy, pôšt a telekomunikácií, NDS a SSC IVSC Košice bude zahrnutá do tretej etapy výstavby križovatky,” potvrdil M. Jánošík.
Prípravu i výstavbu tretej etapy rekonštrukcie križovatky, ktorá má nadviazať na druhú v budúcom roku, bude po dohode realizovať SSC. Zámer v tejto fáze zaradiť do diaľničného programu aj časť Ľavobrežnej komunikácie od Priemyselnej ulice po Rampovú, ktorý patrí mestu, je ešte stále v štádiu rokovaní. Či sa tak stane alebo to bude musieť zafinancovať mesto, zatiaľ rozhodnuté nie je.
V rámci tretej etapy sa rozšíria jazdné pruhy do križovatky Stará Prešovská cesta - Prešovská v smere na Michalovce, kde v polovici stúpania pribudne most, ktorý mimoúrovňovo prepojí cestu z Vyšného Opátskeho do mesta a v smere na Furču. Na tieto stavebné práce sa počíta s investíciou vo výške 1,5 miliardy korún. Zrealizovať by sa mali do troch rokov. Všetko bude závisieť od poskytnutia finančných prostriedkov.
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=19.3.2005/51771K