Áno, ak sa to čo je naplánované na tento rok podarí začať stavať, nastane sľubovaný “rok bagra”, s dvojročným oneskorením (2008). Síce “ovocie” začneme zbierať až o nejaké 3, 4 sezóny (roky ), ale vydržať to je najmenej.
A ja som počul, že kvôli tomu aby nebolo práve vidno svetlo na konci tunela. Potom šoféri nedávajú pozor, čo sa deje pred nimi,ale pozerajú ďaleko ďaleko dopredu. Ale neviem, či je to pravda, ale nejakú logiku to má.
Mne sa to s rýchlosťou nezdá. Keby šlo len o polomer krivosti, aj Branisko znesie 160 km/h. Skôr by som to videl na to svetielko na konci, to vie pôsobiť rušivo.
Zato napríklad železničný Bujanovský tunel je na celých 3,5 km dokonale rovný, profesionáli sú na takéto psychologické triky asi odolní
Kvôli bezpečnosti, jazda po priamom úseku je veľmi monotónna, do istej miery uspáva, a znižuje pozornosť vodiča. V tuneli bez odstavných pruhov by aj malé vybočenie z jazdného pruhu mohlo viesť k veľmi závažnej nehode.
Vlak ide po koľajniciach tam je práve výhodné čo najviac rovných úsekov, z pohľadu opotrebenia obidvoch koľajníc.
ja co som pocul, tak je to aj kvoli tomu, aby sofer nebol hlavne rano a vecer, ked je slnko najnizsie nad horizontom, oslneny a nic nevidel. Samozrejme zavisi to aj od orientacie tunelovych rur, u nas hlavne v smere V - Z, co plati pre tunely Branisko, Borik, Sibenik, Visnove.
malokedy mas taku situaciu, ze cesta vedie rovno, potom je kolmo ubocie hory s vhodnymi podmienkami na portal a na druhej strane hory je tiez vhodne miesto na portal na tom istom mieste a cesta smeruje presne tym istym smerom …
kedze tunel sa snazia robit co najkratsi a cesta sa rozne kruti, tak casto portaly su voci sebe “posunute”, a tym padom tunel musi byt “esicko”.