Témy o tuneloch na tomto fóre

Na rozdiel od ostatných sekcií som sa rozhodol pridať do tejto témy aj odkazy na témy v Glosári :bulb: .

Najprv tunely na D1 v smere západ>východ:

Ovčiarsko
Višňové
Šutovo, Malá Fatra, Rojkov, Havran
Korbelka
Havran
Čebrať
Bôrik
Šibeník
Ďurďošík
Dargov

Tunely na iných diaľniciach:

D2 Sitina

D3 Považský Chlmec
D3 Kysuca
D3 Horelica
D3 Poľana

D4 Tunely
D4 Karpaty (hlasovanie)

Tunely na RC:

R1 Nitra
R2 Soroška

Cestné tunely, iné témy o tuneloch:

Najstarší cestný tunel na Slovensku
Nebezpečnosť tunelov, nehody, požiare
Diaľničné tunely áno, ale čo cestné? (hlasovanie)
Mapa tunelov
Bezpecnost v tuneli
Bezp. prirucka tunel Sitina

Tunelovacie metódy, témy o NRTM a TBM a témy v Glosári

Čo je to tunel?
Tunely a tunelovacie metódy
NRTM vs. TBM
NRTM- diplomová práca
Pojmy: hĺbený tunel, NRTM
Technológie, ktoré sa nachádzajú v tuneloch
Raziace stroje
Hydroizolačné systémy tunelov

[size=75]to moderátor: prosím dopĺňať o nové témy[/size]

Najsledovanejšia téma v sekcii Tunely je tunel Višňové 22489 prezretí

Na D1 by mal byť ešte tunel Žilina

Aha, pardon, to je zoznam tém…, nie zoznam tunelov

takze tento rok bude rok tunelov po celom slovensku no pekne … bude radost jazdit o par rokov na D1 a D3

Áno, ak sa to čo je naplánované na tento rok podarí začať stavať, nastane sľubovaný “rok bagra”, s dvojročným oneskorením (2008). Síce “ovocie” začneme zbierať až o nejaké 3, 4 sezóny (roky :slight_smile: ), ale vydržať to je najmenej.

Otázka pre znalých:
Prečo sa trasy tunelov budujú v tvare S?

Podla mna pre to, aby sa tam nejazdilo prilis rychlo + snaha vyhnut sa problematickemu podloziu

A ja som počul, že kvôli tomu aby nebolo práve vidno svetlo na konci tunela. Potom šoféri nedávajú pozor, čo sa deje pred nimi,ale pozerajú ďaleko ďaleko dopredu. Ale neviem, či je to pravda, ale nejakú logiku to má.

Mne sa to s rýchlosťou nezdá. Keby šlo len o polomer krivosti, aj Branisko znesie 160 km/h. Skôr by som to videl na to svetielko na konci, to vie pôsobiť rušivo.

Zato napríklad železničný Bujanovský tunel je na celých 3,5 km dokonale rovný, profesionáli sú na takéto psychologické triky asi odolní :slight_smile:

Kvôli bezpečnosti, jazda po priamom úseku je veľmi monotónna, do istej miery uspáva, a znižuje pozornosť vodiča. V tuneli bez odstavných pruhov by aj malé vybočenie z jazdného pruhu mohlo viesť k veľmi závažnej nehode.
Vlak ide po koľajniciach tam je práve výhodné čo najviac rovných úsekov, z pohľadu opotrebenia obidvoch koľajníc.

ja co som pocul, tak je to aj kvoli tomu, aby sofer nebol hlavne rano a vecer, ked je slnko najnizsie nad horizontom, oslneny a nic nevidel. Samozrejme zavisi to aj od orientacie tunelovych rur, u nas hlavne v smere V - Z, co plati pre tunely Branisko, Borik, Sibenik, Visnove.

ja som zas kedysi davno zachitil, ze je to kvoli prudeniu vzduchu. ale neviem uz ako to bolo vysvetlovane.

dalsi dovod je, pretoze je to zvycajne optimalne

malokedy mas taku situaciu, ze cesta vedie rovno, potom je kolmo ubocie hory s vhodnymi podmienkami na portal a na druhej strane hory je tiez vhodne miesto na portal na tom istom mieste a cesta smeruje presne tym istym smerom …

kedze tunel sa snazia robit co najkratsi a cesta sa rozne kruti, tak casto portaly su voci sebe “posunute”, a tym padom tunel musi byt “esicko”.