Zakladnym kamenom pre udrzbu ciest je hlavne mat dostatocny pocet roznych strojov, ktore vykonavaju zimnu udrzbu: sypac/tahac s radlicou/pluhom, traktor s radlicou/pluhom, snehova freza. To je zaklad. Potom este treba mat dostatok posypoveho materialu, ako je sol alebo strk.
A az potom sa moze stanovit nejaka technologia.
SR - casto skolabuje cela doprava. Nie je to nic zvlastne ani v “zapadnej” EU alebo v Kanade alebo v USA atd. - ale skor ide o to ze mesta v Kanade maju vysoko premysleny system odvozu snehu, USA zvladaju sneh s pouzitim vysoko vykonnych tahacov ktore prerazia 1-2 m snehu bez problemov + odvoz snehu z miest, zapadna EU ma dostatok kvalitnych strojov … SR ma problemy vacsie hlavne pre zly technicky stav danych strojov a ich vek a ich nedostatocny pocet. Podobna situacia je v celej V4. Ale to by skor malo znamenat napravu nez prisposobenie.
Ceny:
Priemerna cena 1x sypac+radlica je 10 mil. SKK s moznym servisom atd.
Ked treba pre kazde VUC min. 30x tuto kombinaciu tak je potrebne 2,4 mld. SKK a to sa da pokracovat aj dalej + udrzba dialnic atd.
Takze aj 10 mld. SKK sa da investovat a potom by sa zlepsil stav udrzby ciest v zimnom obdobi o 250% - ale SR na toto nema a ani tak skoro mat nebude a naviac - neznamenalo by to ze by neboli snehove kalamity. Len by boli neskor a skor riesitelne. A o toto ide vyspelym statom sveta.
Zjazdnosť diaľnic (D) a rýchlostných ciest (RC) - NDS, mapa :arrow:
K tomuto doplním odkaz na Fotogalériu údržbovej techniky:
Aktualizácia webovej stránky:
Zimnú údržbu zabezpečuje aj HomePro.
Mozem sa podelit o malu reorganizaciu prave v spomenutom useku. Pri zjazde po novej rampe zo smeru Dubravka/Lamac (pokracovanie starej lamacskej cesty), som rano cca o 7:30 zazil reoganizaciu, ked davali dopravu do laveho pruhu, ked sa dovtedy jazdilo v pravom. Mal som stastie, ze som vliezol do laveho pruhu za autom predo mnou, lebo dole uz bol pravy pruh neprejazdny. Pritom stacilo tak malo … oba otvorit, zo smeru jazdy uzavriet a dole uzavriet.