1. MDPT - diaľnice spolu 40,2 mld. SKK (74% rozpočtu MDPT)
D1 PB = 12,7
D1 PO = 10,1
D1 BA-TT 3+3 = 18,7
R1 NR-ZM = 9,8
R2 PD = 2,1
R2 ZH = 1,2
R4 KE-H = 7,1
R4 SK-PL = 2,9
NDS - úvery 20 mld. SKK (spolu “dnes” 41)
Začatá výstavba v hodnote 64,6 mld. SKK na diaľnice.
2. MDPT - diaľnice spolu 48,6 mld. SKK (84% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie predchádzajúceho roku - 4,4
D1 PB-ZA = 2,5 (variantné s D3)
D1 RK-PP = 5,2 (obchvat RK)
D1 PP-PO = 26,5
R1 ZM-ZC = 6,7
R1 ZC-ZH = 7,1
R1 NR = 4,2
D2 oprava vozovky = 4
NDS - úvery 12 mld. SK (spolu 50,5, priv. BA let, odpis 17 v bode 3.)
Začatá výstavba v hodnote 52,2 mld. SKK na diaľnice.
3. MDPT+NDS - diaľnice spolu 46,2 mld. SKK (77% rozpočtu MDPT)
D1 ZA-MT = 21,5
D1 MT-RK = 39,4
D1 KE-SEČ = 5,9
D1 MI = 2,2
R2 BN = 1,2
D4 = 40,1 (PPP bez TM (tieňové mýto)
NDS - úvery 24 mld. SK (spolu 54,4, funkčné elektronické mýto 7,2, oddĺženie cez štát a doprivatizácia podielov SAD, celkový dlh je 35,4)
Začatá výstavba v hodnote 110,3 mld. SKK na diaľnice.
4. MDPT - diaľnice spolu 47,1 mld. SKK (72% rozpočtu MDPT)
D1 SEČ-MI = 16,2
D1 MI-SO = 10,1
D3 ZA-KM = 8,4
R5 = 1
R6 PU = 2,7
R3 ZV = 2,1
R4 PO = 8,2
R2 ČR-DR-TN = 5,4
NDS - úvery 7 mld. SKK (spolu 37,9)
Začatá výstavba v hodnote 54,1 mld. SKK na diaľnice.
5. MDPT - diaľnice spolu 48,3 mld. SKK (69% rozpočtu MDPT)
D1 SO-UA = 7,1
D3 KM-CA = 19,7
D3 CA-PL = 8,2
R2 TN-BN = 12 (PPP, jednorazový doplatok 4)
R2 BN-PD = 14 (PPP, 1x doplatok 7)
R2 ZV-DT = 8,1
R3 ZV-KA = 16,5
R6 = 3,7
NDS - úvery 26 mld. SKK (spolu 56,8)
PPP = 26 (1x = 11)
Začatá výstavba v hodnote 89,3 mld. SKK na diaľnice.
6. MDPT - diaľnice spolu 47,8 mld. SKK (62% rozpočtu MDPT)
R1 ZH-ZV (prestavba, vozovka) = 10,1
R2 PD-ZH = 12,4
R2 LC-RS = 7,2
R2 RS-TOR = 7,4
R2 MOL-KE = 5,1
R4 PO-SK = 23,1
R6 = 4,5
NDS - úvery 22 mld. SKK (spolu 71,3)
Začatá výstavba v hodnote 69,8 mld. SKK na diaľnice.
Zhrnutie: D1-D4 = komplet, R1 vozovka 2 ale je komplet dostavaná, R2, R3 a R7 chýbajú, prestavalo sa 440,3 mld. SKK, priemer 73,4/1R., PPP je 66,1 (TM,1x DOP tvoria 11), NDS EL.M. má 9,2, celkový dlh 71,3
7. MDPT - diaľnice spolu 54,6 mld. SKK (62% rozpočtu MDPT)
R1 voz. = 2,1
R2 DT-LC = 22,3
R2 TOR-PL. = 11,7
R2 PL-RZ = 16,9
R3 RK-DK = 11,8
R3 DUD.-H = 5,7
R7 BA-DS = 20,4
R7 DS-NZ = 39,1
R0 = 82,7 (PPP, 1x doplatok 20), R0 sa vytvorí z D4+NO
NDS - úvery 24,5 mld. SKK (spolu 83,7)
V ďalšom roku sa 70,9 dofinancuje.
Začatá výstavba v hodnote 212,7 mld. SKK na diaľnice.
8. MDPT - diaľnice spolu 62,3 mld. SKK (66% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie = 70,9
R2 RV-MOL. = 18,6
R3 KA-DUD. = 12,7
NDS - úvery 27,5 mld. SKK (spolu 97,1)
V ďalšom roku sa 12,4 dofinancuje.
Začatá výstavba v hodnote 31,3 mld. SKK na diaľnice.
9. MDPT - diaľnice spolu 64,1 mld. SKK (65% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie = 12,4
R3 BB-TR = 15,9
R3 BB = 2,1
R3 TR-MT = 25,4
NDS - zníženie úverového zaťaženia, žiadne nové úvery (spolu 73)
Začatá výstavba v hodnote 43,4 mld. SKK na diaľnice.
10. MDPT - diaľnice spolu 59,9 mld. SKK (57% rozpočtu MDPT)
R3 DK-TS = 14,1
R3 TS-PL = 10,2
R7 NZ-LV-DUD. = 28,7
R7 DUD.-VK = 16,1
R7 VK-LC = 12,5
NDS - úvery 21,7 mld. SKK (spolu 78,9)
Začatá výstavba v hodnote 81,6 mld. SKK na diaľnice.
11. MDPT - diaľnice spolu 66,5 mld. SKK (59% rozpočtu MDPT)
Rozsiahle opravy diaľničnej siete:
D1 TT-PN = 10,5
D1 RK-LM = 12,4
D1 PO-KE aj 3+3 = 37
D2 BA-MA-ČR = 38
R1 Pata-NR = 9,1
R1 ZV-BB = 10,1
NDS - úvery 40,2 mld. SKK (spolu 105,1)
Dofinancovanie v ďalšom roku 10,4.
Začatá prestavba v hodnote 117,1 mld. SKK na diaľnice. Všetky prevádzkované úseky spĺňajú európske normy.
Optimalizácia diaľničnej siete (pozemky aj trasa sa pripravovala dlhodobo v utajení)
R8 NR-NZ-KN-H = cca. 40
R9 BA-SC-SER. = 35 (3+3, aleho je to možné, tak ja to mám v plánoch a s Andrejom som sa tu hádal a sám to tam mám hmhm, asi mi vybrali kus mozgu )
R11 (R0 existuje a R10 nebude) PP-KK = 9
R12 LC-Fiľ.-H = 10,5
R13 ZM-LV = 8
R14 PO-VT-HE-UA = 50
12. MDPT - diaľnice spolu 45,9 mld. SKK (38% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie = 10,4
R8 NR-NZ-KN-H = 42
R9 = 36 (PPP, 1x Doplatok 18)
R11 PP-KK = 6,5
NDS - úvery 22 mld. SKK (spolu 108,6)
Dofinancovanie v ďalšom roku 9.
Začatá výstavba v hodnote 84,5 mld. SKK na diaľnice.
13. MDPT - diaľnice spolu 56 mld. SKK (46% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie = 9
R12 LC-Fiľ.-H = 8,7
R13 ZM-LV = 7,2
NDS - žiadne úvery, zníženie úverov, presun peňazí v štátnom rozpočte, resp. vyčlenené financie a medzitým rast príjmov z elektronického mýta (spolu 63,3)
Začatá výstavba v hodnote 15,9 mld. SKK na diaľnice, čo vyvoláva silnú konkurenciu a tlak na ceny.
14. MDPT - diaľnice spolu 29,5 mld. SKK (22% rozpočtu MDPT)
R14 PO-HannT. = 5,2
R14 HE = 2,4
R14 SV = 6,1
R14 UBĽA-UA = 3,2
NDS - celkové dlhy 35,3 mld. SKK
Začatá výstavba v hodnote 16,9 mld. SKK na diaľnice.
15. MDPT - diaľnice spolu 24,4 mld. SKK (16% rozpočtu MDPT)
R14 HE-SV = 7,1
R14 SV-UB = 5,2
NDS - celkové dlhy 7,4 mld. SKK
Začatá výstavba v hodnote 12,3 mld. SKK na diaľnice.
Sumarizácia: SR sa stáva diaľničnou veľmocou, príjmy z elektronického mýta dosahujú ročne 20 mld. SKK, dlhy NDS sú minimálne, MDPT začalo výrazne investovať do ciest I. triedy, železníc (mám tieto plány, keby bol záujem).
Optimalizácia diaľničnej siete, celkový pohľad, sčítanie áut, ďalší výhľad, intenzity, situácia v okolitých štátoch (ja vyberám len časť):
D1 BA-ZA-KE-UA = OK
D2 H-BA-MA-ČR = OK
D3 ZA-CA-PL = OK
D4 - súčasť R0 (dnešný plánovaný NO) = OK
D5 - nová diaľnica, Kúty-SE
R1 TT-BB = OK
R2 ČR-TN-ZH-LC-KE = OK
R3 PL-DK-MT-TR-BB-LC-KE = OK
R4 PL-SK-PO-KE-H = OK
R5 D3-ČR = OK
R6 D1-PU-ČR = OK
R7 BA-DS-NZ-LV-VK-LC = OK
R8 NR-NZ-KN-H = OK
R9 BA-SC-SER = OK
R11 PP-KK = OK
R12 LC-H = OK
R13 ZM-LV = OK
R14 PO-HE-UA - nie je dokončená
R15 - nová rýchlostná cesta, ČR-SE-TT-R1
R16 - nová rýchlostná cesta, NR-TO-PD-TR
R17 - nová rýchlostná cesta, LE-SN
16. MDPT - diaľnice spolu 21,25 mld. SKK (13% rozpočtu MDPT)
D5 Kúty-SE = 27,5 (PPP, 1x doplatok 4,5)
R14 HAN.-VT-HE = 40,5
R15 ČR-SE-TT-R1 = 67,2 (PPP, 1x22)
R16 NR-TO-PD-TR (+prestavba cestnej siete) = 81,6
R17 LE-SN = 7,1 (PPP, 1x 2,1)
NDS - nové úvery 60 mld. SKK (spolu 50,6)
V ďalšom roku sa dofinancuje 69,45 mld. SKK
Začatá výstavba v hodnote 223,9 mld. SKK na diaľnice.
17. MDPT - diaľnice spolu 61,7 mld. SKK (42% rozpočtu MDPT)
dofinancovanie = 69,45
NDS - úvery 8 mld. SKK (spolu 37,6)
18. MDPT - diaľnice spolu 20,5 mld. SKK (16% rozpočtu MDPT)
NDS - zníženie dlhu na 10,1 + investície z mýta do novej techniky, nového perfektného dopravného značenia a od tohto roku prebytok z elektronického mýta vo výške 21 mld. SKK už so započítanými 2,8 mld. SKK nákladmi na údržbu diaľničnej siete v požadovanom rozsahu spolu so SSC. Z mýta sa podporí investícia do ciest I. triedy.
Celková sumarizácia:
Diaľničná sieť = 1264,9 mld. SKK, priemer 70,3/1R., PPP = 286,6 (22,7%)
Železnice = 215 mld. SKK, koridory, úpravy tratí, nové vlaky
Cesty I. triedy = 232 mld. SKK, komplet aj s údržbou
Cesty II. a III. tr. (dotačný systém MDPT) = 113,7 mld. SKK
Metro (dotačný systém MDPT) BA = 117 mld. SKK
Výhľad: rýchlovlak. Nutné dofinancovanie 20 mld. SKK na napojenie hlavného mesta, zváženie investície cez celú SR a trasu. Návrh BA-ZA-PP-KE alebo BA-NR-ZV-KE. Cena podľa trasy, ale celkovo na estakádach a tuneloch v zastavanom prostredí 600 mld. SKK. Predpoklad je, že Rakúsko už by bolo takto prepojené.
Poznámky:
- Sú to moje ceny. Moje, to podotýkam. Odhady správania sa stavebného trhu, postupná silná legislatíva atď.
- Keď je niekde uvedené, že R3 ZV, tak to znamená, že ide o obchvat tohoto mesta.
- Všetko sa stavia na plný profil.
- Je to staré 0,5 roka, vychádzalo sa hlavne pri ZA, že je silno dostavané pred ZA.
- Tu vidíte rozvoj možných nových D/RC.
- Je mi jasné, že politické tlaky a reálna ekonomická situácia toto nikdy nedovolí, ale z tohoto treba vychádzať (myslím systém, nie ceny).
- No sa samozrejme je to tak, ako vidím trasovanie ja. Takže R3 BB-TR.
Keby niekoho zaujímali konkrétne veci, pýtajte sa, podľa záumu dodám komplexné výdavky MDPT. Návrhy sú komplexné: železnice (celé rozloženie, cesty I. triedy, vodná doprava, letecká doprava, IT, metro, dotácie na cesty II. a III. triedy, pošta, všetko).
Autor: len ja. Môžem sa veľmi ale veľmi mýliť v niektorých veciach. Až máte inú predstavu, prípadne číselnú - dajte svoj plán. Až máte podklady.