Stavebné a údržbové stroje

Niekolko svetoznamych vyrobcov hlavne stavebnej techniky :arrow_right:

Znacka CATERPILLAR :arrow_right:

cat.com/cda/components/fullA … &id=285577

Jedna z najvacsich firiem ktora vyraba asi najviac roznych druhov stavebnych a inych tazkych strojov na pracu vonku ale aj v skladoch a ma zastupenie takmer na celom svete.

Znacka KOMATSU :arrow_right:

komatsu.com/

Podobna spolocnost ako v 1. pripade.

Znacka VOLVO :arrow_right:

Divizia stavebnych strojov - volvo.com/constructionequipment

Dalsia vyznamna svetova znacka v ramci stavebnych strojov.

Dalsia znacka stavebnych strojov GOMACO, rozne finisery atd. :arrow_right: na stranke konkretne prebiehaju stavebne prace na Ontario highway v Kanade. :arrow_right:

gomaco.com/Resources/worldst … /coco.html

Su tu foto + popis.

Zakladne info o celej firme - www.gomaco.com

A takto sa vyrabaju stredne deliace pasy z betonu - gomaco.com/Resources/photos/ … 04-D16.jpg

Fotogaleria na forume obsahuje aj foto stavebnej a udrzbovej techniky ohladom vystavby a udrzby cestnej infrastruktury.

Aktualny pocet foto v tejto casti Fotogalerie je 48 ukazkovych foto z kazdej oblasti danej techniky a samozrejme ze tu niektore kategorie (hlavne specialne) zatial chybaju. :arrow_right:

Odkaz na stavebnu techniku je dialnice.info/album_cat.php?cat_id=27 .

Odkaz na udrzbovu techniku je dialnice.info/album_cat.php?cat_id=28 .

Stavebne mechanizmy - finiser, valec, grader, vrtaci stroj, bager, miesacka betonu, cestna freza, specializovana technika na pracu na letiskach a pri strednych deliacich pasoch na dialniciach.

Udrzbove mechanizmy - hlavne zimna technika (sypace, pluhy, traktory), zametac, polievacie auto, kosacka.

A este aj priamo na forume je sekcia “Fotogaleria” a aj v nej je niekolko tem kde su dalsie odkazy na stavebnu a udrzbovu technologiu. :arrow_right:

Snezne pluhy cistia ulice od navalov snehu - dialnice.info/viewtopic.php?t=2308

Fotky rôznych stavebných strojov a inej údržbovej techniky - dialnice.info/viewtopic.php?t=643

Fotogalérie stavebných strojov, veľké fotky - dialnice.info/viewtopic.php?t=568

Ohladom zimnej udrzby v SR je aj stranka SSC (Slovenska Sprava Ciest) ktora popisuje celu zimnu udrzbu na cestach I. triedy ale je to v platnosti pre vsetky cesty. :arrow_right:

Technológia zimnej údržby - ssc.sk/user/view_page.php?page_id=448

Zde se můžete seznamit s některými stroji od firmy Caterpillar :arrow_right:
p-z.cz/download/magazin/cm2_03.pdf

Odkaz na stránky firmy Phoenix-Zeppelin, spol. s r. o
p-z.cz/index.php

NDS plánuje kúpiť vozidlá na zimnú údržbu za 250 mil. Sk. NDS vyhlásila verejnú súťaž na dodávateľa 24 kusov vozidiel vrátane príslušenstva. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4126

Ešte by takýto krok mohol spraviť aj každý VÚC a SSC, čo by výrazne pomohlo riešiť katastrofálny technický stav vozidiel zimnej údržby stredísk pre údržbu ciest, či už v rukách samosprávy alebo v rukách štátu: autá sú staré a počasie sa stáva stále extrémnejším. Dovolím si tvrdiť, že takáto investícia by sa mala uprednostniť na úkor opráv cestnej siete. :bulb:

Snehové pluhy v lete, jazda v zručnosti (video) - odporúčam. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4588

Vymyslel som hrozne zakernu otazku:

Preco je vacsina stavebnych strojov natreta tou zltou resp. zlto-hnedou farbou?

Zaskocil ta syn/vnuk/mladsi brat otazkou ? :wink:

Nazlto natrety stavebny stroj skor zbadas ked je napriklad znizena viditelnost alebo ked niekde tvori prekazu v premavke. Jednoducho kvoli bezpecnosti.

Nie je to vacsina, to je omyl, zalezi o aky stroj ide. Lebo su to aj mnohe tazobne stroje a tiez mnohe nie, takmer vobec to nie su transportne (v stavebnictve vyuzivane) stroje.

Ako Nevedko uviedol, je to pre viditelnost stroja, teda pre zvysenie bezpecnosti. Okrem toho zlta farba je farbou stavbarov (firmy ako Doprastav alebo Colas nou operuju a nielen tieto). Zlto-cierne su na zapade riesenie aj upozornujuce dopravne znacky pri stavebnych pracach. :wink:

Veľmi obľúbená farba je žltá, lebo je dobre vidieť, to je pravda. Na stavbách je ju výborne vidieť.

Potom sú vhodné aj kombinácie žlto-čierna a oranžová a svetlá červená.

Veľmi často je na žltej farbe aj nejaký motív, najčastejšie modrej/čiernej farby, teda tmavá na svetlom.

Doplnkom žltej farby stavebných strojov sú automaticky čierne pneumatiky či pásy.

Hovoríme o stavebných strojoch, nie o transportných vozidlách, tie sú často skôr na tmavé odtiene natreté, pretože skôr podliehajú poškodeniu náteru, avšak je zase častým zvykom firiem si aj tieto vozidlá upraviť do firemnej farby.

Výnimkou preto nie sú napríklad ani modro-biele motívy.

Tak dopĺňam:

BA VÚC - nemám informácie
TT VÚC - investoval cca. 40 mil. SKK
TN VÚC - investoval cca. 60 mil. SKK
NR VÚC - nemám informácie
ZA VÚC - investoval cca. 100 mil. SKK
PO VÚC - investoval cca. 100 mil. SKK
KE VÚC - investoval cca. 85 mil. SKK
BB VÚC - investuje v r. 2007 cca. 200 mil. SKK

Len podotýkam, že stav vozového parku na zimnú údržbu je v BB kraji najhorší, priemerný vek 21-22 rokov a tu by boli potrebné ešte raz také isté investície.

Celkovo sa najviac zlepšil stav techniky na diaľničnej sieti. Na ostatnej cestnej sieti je zlepšenie len minimálne, pretože nová technika prakticky nahrádza starú, ktorá sa vyraďuje, lebo má vysokú spotrebu aj nespoľahlivosť.

Pridal som do Fotogalérie pár desiatok záberov na stroje GOMACO (špecialista na cestné práce):

dialnice.info/viewtopic.php?t=5983

V r. 2007 je plán:

BA VÚC - 10-20 mil. Sk
TT VÚC - do 10 mil. Sk
TN VÚC - do 25 mil. Sk
NR VÚC - ???
ZA VÚC - ???
PO VÚC - do 40 mil. Sk
KE VÚC - cca. 100 mil. Sk
BB VÚC - ???

Samosprávne kraje vypracujú v tomto roku návrh, aby SSC okrem objednávania výkonov na údržbu ciest I. triedy dala dotáciu na nákup nových strojov na zimnú údržbu, pretože zdedený stav strojov na údržbu a správu cestnej siete je v katastrofálnom stave a samosprávne kraje nedokážu zabezpečiť ani do 10 rokov taký stav, aby celkový priemerný vek napr. sypačov bol nižší ako 14 rokov, čo je horná hranica užívania vo vyspelých štátoch a to ani cez systém súkromných firiem. Požadovaná dotácia bude pre každý VÚC po 100 mil. Sk každé dva roky, dvakrát po sebe (spolu 1,6 mld. Sk).

Niektoré firmy si svoje stroje natierajú podľa svojich farieb napr: typicky modro-žlto namaľované všetky nákladné autá Doprastavu, Hydrostav mal všetky autá natreté na zeleno s modrým pásikom,Váhostav má zase všetky autá natreté na modro, Eurovia má zase všetky autá natreté na bielo s červeno-modrým pásikom a takto by som vedel pokračovať ešte dlho. Toto farbenie je poznávacím mechanizmom týchto a iných firiem.

Ale toto sa netýka ťažkých stavebných strojov. :wink:

Niektorých strojov sa to týka. Keď si stavebná spoločnosť chce kúpiť nejaký zemný stroj, dá si požiadavku akej farby by mal byť ten stroj. Napríklad: firma Eurovia si kolesové a pásové rýpadlá vopred objednáva celé biele,atď.

.. máš pravdu. :wink:

Tržby Caterpillar v prvom kvartáli stúpli o 7 percent. Čistý zisk spoločnosti za prvý kvartál predstavoval 816 mil. USD. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6929

Zaujímavá slovenská stránka o stavebných strojoch :arrow_right: www.bagry.cz

Na Slovensko bola dodaná najmohutnejšia súprava ťahača :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8596

Uvedené parametre dosahované progresívnymi technológiami predurčujú túto súpravu okrem iného pre uplatnenie pri preprave nadrozmerných nákladov, napríklad pri výstavbe diaľnic.